Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti nu va începe mai devreme de 2020! VEZI DE CE

Potrivit purtatorului de cuvant al Companiei de Drumuri, Alin Serbanescu, lucrarile vor incepe, cel mai devreme, in 2020.
„Daca vom semna contracte in acest an pentru loturile 1 si 5 si nu vor exista contestatii, am putea intra in faza de proiectare si anul viitor in faza de executie. Pe lotul 2, 3 si 4, daca reusi sa semnam contracte in acest an si daca nici aici nu vor exista contestatii, in 2020 s-ar face proiectarea, iar in 2021 s-ar putea incepe lucrul efectiv.
Oricum, proiectarea trebuie facuta cu mare atentie, ca sa nu ne trezim, ulterior, ca avem probleme in faza de executie.
Pentru loturile 1,4 si 5, documentatia e in regula, se va lucra pe baza studiului revizuit din 2008. Pentru loturile 2 si 3, se va lucra cu studiul si cu harti geologice. De asemenea, am comandat o serie de studii geologice pentru aceste portiuni”, a precizat Alin Serbanescu.
Investitie de 1,6 miliarde euro
Tot traseul pentru Autostrada Piteşti-Sibiu este avizat în acest moment, iar aceasta urmează să aibă aproximativ 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro.
Autostrada va trece prin Piteşti-Băiculeşti-Curtea de Argeş-Ţigveni-Văleni-Racoviţă-Tălmaciu-Sibiu, iar licitaţiile pentru capetele tronsonului vor fi lansate în curând. Construirea acestei autostrăzi a fost cerută în stradă de mii de oameni, angajaţi ai uzinei Dacia şi ai firmelor prestatare, şi a fost criticată în trecut şi de fostul şef al Ford România, care s-a declarat nemulţumit de lipsa unei şosele de mare viteză pe această rută.
Autostrada Piteşti – Sibiu ar urma să treacă prin Băiculeşti, Curtea de Argeş, Ţigveni, Văleni, Racoviţă şi Tălmaciu, traseul fiind acum complet aprobat. În total, şoseaua se va întinde pe circa 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro.
Traseul complet
Traseul complet aprobat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va arăta în felul următor:
Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;
Secţiunea 2, Boiţa-Racoviţă de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;

Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;

Secţiunea 4, Văleni-Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;

Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin valea Argeşului;

Secţiunea 6, aceasta secţiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătura între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.