Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Revoluție în siguranța rutieră: Parapetele din cabluri metalice pe Transalpina și Transfăgărășan

Pe cea mai înaltă șosea din țară, perspectivele se schimbă începând din această vară pentru turiștii care se aventura aici în excursie. Drumarii au început să înlocuiască parapetele tradiționale de protecție, din beton sau metal, cu un sistem inovator, deja utilizat în alte țări și introdus acum și la noi, cu sprijinul fondurilor europene. Este vorba despre parapetele din cabluri metalice care, în timpul deplasării, amintesc de țarcurile folosite pentru a proteja animalele într-un anumit perimetru. În realitate, acestea sunt cabluri extrem de rezistente, supuse la diverse teste, menite să reziste la impactul puternic al unei mașini.

Acesta este cel mai recent tip de parapet montat în zonele montane. Echipat cu cablu oțelit, înlocuiește lizele metalice, care în urma unui accident rutier se deformează și necesită mult timp pentru a fi înlocuite. În cazul unui accident, acest parapet poate fi înlocuit foarte rapid. Stâlpii deteriorați sunt schimbați, având rezerve la Districtul Rânca, iar apoi cablul este repus la loc, astfel încât întregul parapet poate fi reconstruit într-o oră. Aceasta elimină, de asemenea, riscul apariției altor accidente. Un alt avantaj major este că zăpada circulă sub el, mai ales într-o zonă montană. Nu mai există acum depuneri de zăpadă după parapet și drumul nu se mai blochează. Acesta este cel mai mare avantaj al noului tip de parapet. În plus, oferă o vizibilitate mai bună, permițând turiștilor să admire natura fără obstacole, așa cum se întâmpla cu parapeții anterioare. Un aspect extrem de important este că acest tip de parapet poate reține un camion încărcat fără probleme în cazul unui impact lateral. Cablurile absorb șocurile și mențin mașina pe partea carosabilă până când se oprește, ne informează Cristi Tudor, reprezentantul DRDP Craiova.

Drumarii intenționează să monteze în această vară 25 de kilometri de parapet de acest tip pe Transalpina și alți 25 de kilometri pe Transfăgărășan. Primii kilometri au fost deja instalați pe drumul de acces spre stațiunea Rânca, finanțarea întregului proiect fiind asigurată prin fonduri europene prin PNRR. Costurile se ridică la 50 de milioane de euro, reprezentând o investiție semnificativă în sistemul de siguranță și protecție de pe cele două șosele extrem de vizitate de turiști în timpul sezonului cald.