Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Senatorul Romulus Bulacu vorbeşte despre posibilitatea înființării unor asociații sportive şcolare cu personalitate juridică

Într-o întrebare adresată ministrului Educaţiei, Pavel Năstase, senatorul Romulus Bulacu aduce în discuţie posibilitate înființării unor asociații sportive şcolare cu personalitate juridică.

„Sportul are o importanţă deosebită în dezvoltarea unui tineret sănătos fizic şi mental. Aproape două treimi dintre tineri, respectiv 64%, fac sport doar de câteva ori pe lună. Un tânăr din trei declară că nu face sport deloc.

Modul în care își petrec tinerii timpul liber, conform datelor de cercetare, arată că aceștia au nevoie de oferte diversificate şi consiliere în sensul valorificării acestuia în propriul lor interes. Practicarea unui sport rămâne opțiunea optimă.

Dacă tinerii din mediul urban beneficiază de mai multe mijloace atât de informare cât și comunicare, pentru tinerii din mediul rural situația este mult mai complicată. Impedimentele identificate într-o analiză primară ar putea fi sintetizate prin sintagma „acces limitat” pentru tinerii din mediul rural cât și o slabă implicare a statului român în a facilita practicarea sporturilor de performanță în rândul acestora. Cu excepţia orelor şcolare, nu se mai poate discuta despre o cultură a sportului. Cluburile sportive care existau odinioară în mediul rural au dispărut în proporţie de 90%. Chiar și cele existente (Asociațiile Sportive Școlare), întâmpină dificultăți în obținerea fondurilor necesare desfășurării unor eventuale competiții din cauza faptului că nu au personalitate juridică, ceea ce împiedică obținerea de donații și sponsorizări.

Ca de fiecare dată, la finalul anului școlar, sălile de sport își vor închide și ele porțile până în toamnă. Tinerii se vor implica doar în activitățile agricole specifice sezonului, fără a avea posibilitatea practicării vreunui sport, sub îndrumarea de specialitate.

Pe cale de consecință, domnule ministru, cu autoritatea de care dispuneți, vă rog să-mi comunicați:

Care sunt măsurile pe care Ministerul Educației le întreprinde pentru a facilita și încuraja practicarea sportului de performanță în rândul elevilor din mediul rural? Dacă aveți în vedere, ca o primă soluție de rezolvare a acestei probleme, să oferiți şcolilor posibilitatea înființării unor asociații sportive şcolare cu personalitate juridică, asociații care pot avea venituri proprii şi care pot încheia contracte cu instituțiile publice sau private?” se arata in intrebarea senatorului valcean.

De asemenea, senatorul Romulus Bulacu, a mai adresat o întrebare ministrului Administrației Publice și Fondurilor Europene, Sevil Shhaideh, despre criteriile prin care ministerul va departaja, finanța și aloca sumele pentru a realiza dezvoltarea regională a lucrărilor de infrastructură, tehnico-edilitară și socio-educativă. „Având în vedere faptul că zonele rurale și zonele urbane din România prezintă o importanță deosebită din punct de vedere economic, social și cultural, este necesară dezvoltarea durabilă a acestora. Îmbunătățirea condițiilor existente și a serviciilor de bază, prin dezvoltarea infrastructurii, duce la creșterea standarelor de calitate a vieții românilor, atragerea investitorilor și creșterea numărul locurilor de muncă în zona respectivă.

“Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) va continua și în acest an cu finanțarea a peste 9500 de obiective de investiții noi. În perioada 2017- 2020, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene are posibilități reduse de finanțare a unităților administrativ –teritoriale, având în vedere numărul mare de proiecte depuse, care depășește cu mult plafonul existent de finanțare. În același timp, criteriile de admitere la finanțare și alocare a sumelor pentru proiecte, cuprinse în OUG 28/2013, Ordinul MDRAP nr 1851/2013 și HG nr 624/2015 nu includ prioritizarea alocării în funcție de urgențele unităților administrativ teritoriale și nici departajări în funcție de numărul de locuitori deserviți prin aprobarea unui proiect.

Pe cale de consecință, doamnă ministru, cu autoritatea de care dispuneți, vă rog să-mi comunicați un punct de vedere, cu privire la situația prezentată și care sunt criteriile prin care ministerul va departaja, finanța și aloca sumele pentru a realiza dezvoltarea regionlă a lucrărilor de infrastructură, tehnico-edilitară și socio-educativă.” se arată în interpelarea senatorului liberal.