Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
foto Vocea Valcii

COMUNICAT DE PRESĂ: Proiecte europene la Liceul Tehnologic „Căpitan Nicolae Pleșoianu” Râmnicu Vâlcea

foto Vocea ValciiLa Liceul Tehnologic ,,Căpitan Nicolae Pleșoianu” din Râmnicu-Vâlcea se derulează Proiectul strategic „Servicii de Prevenire și Remediere în Educație: SPRE școală”, ID 156000, ce are ca obiectiv general prevenirea și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii pentru 1300 de persoane din comunitățile dezavantajate, cu precădere din localități rurale din România și din rândul populației de etnie romă, prin implementarea de programe educaționale integrate de tip preventiv și remedial.

Proiectul este implementat de Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, în parteneriat cu şase instituții ce activează în acest moment în domeniul furnizării de servicii în vederea dezvoltării tinerilor, și anume:

• Asociația Scientia Nemus

• Școala Gimnazială Colonie Rm.-Vâlcea

• Liceul Tehnologic ”Căpitan Nicolae Pleșoianu”, Structura Școala Gimnazială “Spiru Haret”, Rm.-Vâlcea

• Liceul „Gheorghe Surdu” Brezoi

• Colegiul Național „Traian”, Dr. Tr. Severin

• Colegiul Tehnic „Dierna”, Orșova

În cadrul acestui proiect, cei 167 de elevi din grupul – țintă ai liceului, repartizați în opt grupe (două grupe de nivel primar, două de nivel gimnazial și patru grupe de nivel liceal) participă, timp de trei luni, până în luna decembrie, la programe educaționale de tip remedial și preventiv și anume la activități nonformale și informale.

Activităţile din cadrul proiectului se desfăşoară în două școli: la Şcoala Gimnazială Spiru Haret, funcționează patru grupe, formate din elevi din ciclul primar şi gimnazial, iar la Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Pleşoianu, tot patru grupe care cuprind elevi din ciclul liceal (clasele a IX – a şi a X -a).

Competențele generale ale proiectului pun accent pe ideea stimulării motivației de a învăța, pentru elevii care provin din medii sociale defavorizate, astfel încît aceștia să dobândească abilități de autocunoaștere și stimă de sine.

De asemenea se urmărește reducerea absenteismului și a ratei de abandon școlar, precum și dezvoltarea capacității de comunicare și interelaționare.

Modulele predate în cadrul proiectului au fost stabilite pe baza opțiunilor elevilor și părinților din grupul țintă şi aparțin următoarelor arii curriculare: Limbă și comunicare, Matematică și științe, Om și societate și Tehnologii.

Inspector școlar, Prof. Isabella Ioniță, responsabil activitati de informare si publicitate.