Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Voineasa şi Vidra, paradisul PIERDUT al judeţului Vâlcea

Aceste staţiuni, care sunt nişte diamante neşlefuite, ar reuşi să scoată judeţul nostru din colapsul financiar în care se află. În loc să luăm exemplul austriecilor care trăiesc intensiv din turism, lăsăm norocul să ne ocolească, la fel cum o va face şi autostrada Sibiu-Piteşti. Nici nu vrem să ne imaginăm cât de utilă ar fi fost această autostradă pentru turismul vâlcean, pentru a nu ne mai face inimă rea degeaba! Nu mai aducem în discuţie faptul că ne batem joc de munţii noştri! I-am lăsat fără păduri şi le-am permis unor conaţionali de-ai noştri să-i vândă bucată cu bucată. Oamenii de afaceri corupţi şi politicienii cu interese obscure au reuşit performanţa de a îngropa toate proiectele pentru pârtiile de schi. De la un an la altul se alege praful de staţiunile din Vâlcea! Fără o infrastructură bine pusă la punct şi fără o comunitate de oameni de afaceri care să se asocieze, turismul din Vâlcea nu pare a avea un viitor prea bun.

Transalpina ar putea să devină o adevărată mină de aur

Cea mai nouă pârtie din România, Transalpina, este un adevărat colţ de rai. Imaginea Lacului Vidra de la baza munţilor este spectaculoasă! Problema acestui domeniu schiabil constă în lipsa de înţelegere dintre guvernanţii de la Bucureşti şi autorităţile locale.

De exemplu, anul trecut guvernul tehnocrat nu a fost de acord cu contractele multianuale şi astfel banii au ajuns prea târziu. Primarul comunei Voineasa, Gabriel Năstăsescu, ne-a explicat situaţia în luna octombrie a anului trecut: „Guvernul a alocat bani atât pentru plata datoriilor, cât şi pentru continuarea lucrărilor, dar nu este de acord cu contractele multianuale. Ni s-a solicitat de la Ministerul Dezvoltării să spunem care este suma pe care o putem cheltui până la 31 decembrie 2016. Într-adevăr, există în cont suma de 160 de miliarde de lei vechi, atât cât am mai avea noi nevoie pentru finalizarea investiţiei, însă aceşti bani nu pot fi cheltuiţi şi în luna ianuarie 2017. Am vorbit cu constructorul şi mi-a spus că numai pentru autorizarea staţiei de betoane, necesară pentru construcţia parcării supraterane are nevoie de 3 luni, ceea ce înseamnă că abia începând cu luna decembrie s-ar putea turna betoane. Practic, este imposibil să torni beton în luna decembrie, la 1.350 de metri altitudine. Banii au venit pe 15 august, dar cine gândeşte lucid îşi poate da seama că nu poţi finaliza lucrarea până la 31 decembrie”.

În data de 2 martie a.c., primarul va merge la Bucureşti, la ministrul Turismului, pentru a discuta despre această situaţie. Acesta a spus că banii vor fi livraţi, însă până nu vede contractele semnate nu poate spune nimic concret. Ar fi vorba de 16 milioane de lei.

Aleşii nu vor să îşi continue proiectele

La Obârşie s-ar putea schia pe 80 de kilometri de pârtie. Un proiect început în 2011 s-a oprit dupa un an, fiind amenajaţi doar 9 kilometri de pârtie. Din nefericire, din 2012 nu s-a mai făcut nimic. Cu toate astea, peste o sută de mii de schiori aleg acest loc în fiecare sezon. La baza pârtiei, un colos de beton zace neterminat de 5 ani. Ramona Fodor, director marketing Ski Resort Transalpina: „În 22 decembrie 2012, am dat drumul, apoi s-a schimbat guvernul. Şi noul guvern nu a vrut să mai ştie de poveşti începute de fostul guvern. E trist.”

Fostul primar din Voineasa şi fostul şef al Ocolului Silvic, CONDAMNAŢI pentru retrocedări ilegale de munţi

O parte din terenul pârtiei a aparţinut lui Gicu Deaconeasa, fost şef de ocol silvic în Voineasa, care l-a donat statului. Anchetatorii au descoperit însă ca terenul era obţinut ilegal de fostul şef de ocol. Acesta a fost arestat împreună cu fostul primar din Voineasa. Arhitectul pârtiei, care avea şi el teren în zonă, s-a sinucis când au început anchetele.

În data de 20 iulie 2016, fostul primar a fost condamnat, definitiv de Curtea de Apel Piteşti la 5 ani de închisoare, iar Gicuţu Deaconeasa, tot la 5 ani de închisoare, deşi execută 8 ani într-un alt dosar de fapte de corupţie. Cei doi, alături de Ion Tomescu, preşedintele Obştii Pociovaliştea şi Georgeta Creţan, fost secretar al Primăriei Voineasa au fost acuzaţi de fapte de înşelăciune şi complicitate la înşelăciune.

În litigiu sunt acum majoritatea terenurilor din zonă. Tocmai de aceea, aici, deocamdată, nu se poate amenaja parcare şi construi hoteluri.

Locurile de cazare sunt prea departe de pârtie

Cele mai apropiate pensiuni sunt în Obârşia Lotrului, la 9 kilometri de pârtie, care sunt tot timpul ocupate. Cazare se mai găseşte în Voineasa şi în Petroşani, însă aici distanţa este şi mai mare, peste 30 de kilometri. O altă problemă o constituie drumul spre Petroşani care este plin de gropi.

Staţiunea Vidra se degradează de la un an la altul

Revoltător este faptul că la doar 7 kilometri de pârtie, peste lac, o staţiune întreagă, cu peste o mie de locuri de cazare, zace în abandon şi uitare. Staţiunea Vidra, o altă perla a Munţilor Lotru, a fost construită înainte de Revoluţie şi de peste 25 de ani aici nu s-a mai făcut nimic. Hotelul şi alte vile de lângă el, sunt abandonate. A fost şi un telescaun în zonă, dar acum nu mai este nimic. Se văd doar urmele defrişărilor masive de copaci. Poate acesta este și motivul pentru care nu se doreşte dezvoltarea turismului din zonă! Staţiunea aparţine sindicatelor.

Unirea domeniului Transalpina cu Rânca şi Petroşianul un vis îndepărtat

Domeniul Transalpina era gândit să se unească într-o bună zi cu Rânca şi Petroşaniul, peste munţi. Nu s-a întâmplat şi probabil nici nu se va întâmpla în viitor apropiat.