Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Senatorul Cotescu avertizează: „România riscă să piardă trenul rutelor feroviare internaţionale”

O nouă interpelare a senatorului PNL, Adrănel Cotescu, către ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, scoate la iveală riscul excluderii României de pe harta rutelor majore de transport european. Având în vedere importanţa acestui nod feroviar, cât şi a căii ferate transnaţionale în cauză, dacă acest proiect face parte din planul de investiţii al ministerului. În varianta afirmativă, senatorul Cotescu vrea să ştie ce măsuri va adopta ministerul Transporturilor în vederea demarării investiţiilor şi a lucrărilor efective privind partea României din Coridorul IV European, cât şi termenul de finalizare a lucrărilor.

„Din cauză că nu are niciun plan, România riscă să piardă trenul rutelor feroviare internaţionale. Ungaria a finalizat partea sa din Coridorul IV European, în timp ce noi nu avem finalizați nici cei 40 de km din tronsonul Arad – Nădlac. În acest ritm, România riscă excluderea de pe harta rutelor majore de transport feroviar. Pentru că Bucureştiul n-are niciun plan în această direcţie, ungurii au demarat discuţiile cu Belgradul pentru o cale feroviară de transport mărfuri Europa – Asia, care ar ocoli ţara noastră. România are nevoie imediată de un masterplan feroviar, altfel ar putea să piardă locul de la masa negocierilor pentru viitoarele rute feroviare Europa-Asia, deşi un astfel de proiect aduce oportunităţi economice importante ţărilor participante.

Doar reprezentanţii Consiliului Judeţean Timiş au purtat, în repetate rânduri, discuţii cu omologii ungari pentru revitalizarea căii ferate pe ruta Timişoara-Szeged, cu extensie spre Kikinda (Serbia). S-au realizat mai multe studii de fezabilitate, dar programele de cooperare transfrontalieră nu au asigurat resursele necesare lucrărilor de execuţie, din păcate, iar programele operaţionale naţionale nu au putut fi utilizate pentru acest scop. Acum autorităţile locale din Timiş aşteaptă aprobarea unui proiect finanţat cu bani europeni pentru construirea unui port regional, care va conecta rute de transport rutier, feroviar şi aerian. „Centrul Intermodal de Transport Johnny Weissmüller” ar putea fi construit la Remetea Mare. Mărfurile vor putea fi transferate foarte uşor de pe un vehicul pe altul: camioane, trenuri sau avioane. Structura intermodală se va realiza pe o suprafaţă de 23 ha, iar platformele de stocare se vor întinde pe o suprafaţă de 10 ha. Aceste depozite vor concentra o mare parte din totalul exporturilor şi importurilor României. Iar marele avantaj al unui astfel de proiect este reprezentat de oportunităţile de dezvoltare ale zonei. Cu o asemenea infrastructură de transport, exportatorii vor dori să construiască unităţi de producţie, iar importurile din vest vor fi distribuite mai uşor în ţară” – susţine Adrănel Cotescu în interpelarea sa.