Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Birocraţia prevederilor legale inutile (I)

• Schimbaţi legile domnilor parlamentari! Cu cât un cetăţean are mai multe probleme de ordin profesional, social, financiar, familial creşte presiunea psihică a sa datorită unei legislaţii ilogice şi înspăimântătoare creată parcă pentru a scoate omul simplu, cetăţeanul care are nevoie de sprijin al unui funcţionar, din minţi şi pentru a oferi un loc de muncă unuia care a slujit interesele unui partid sau este ruda directă a unui om important. Subvenţia pentru încălzire Zecile de mii de familii sau persoane singur care au dreptul la a primi ajutor ( subvenţie pentru plata energiei termice pe timp de iarnă trebuie să completeze un formular imens cu zeci de rubrici. Credem că la nivel naţional sunt necesare cantităţi importante de hârtie consumată fără rost pe aceste formulare. Solicitantul trebui însă să facă şi copii de pe actele de identitate ale întregilor membri ale familiei. Mai este nevoit chiar să obţină o copie a actului de proprietate al locuinţei de la proprietar în cazul în care este chiriaş şi…ATENŢIE…o împuternicire notarială ( care costă) de la proprietarul locuinţei care îl împuterniceşte prin aceasta pe chiriaş să întreprindă demersurile legale şi necesare pentru a beneficia de subvenţie. La aceste aberaţii se adaugă drumuri de colo-colo, cereri. Fiecare cetăţean primeşte, prin poştă şi o decizie un răspuns al primarului. O altă risipă de hârtie. Şi cea mai cretină prevedere legală este următoarea. La o femeie care primeşte pensie alimentară pentru întreţinerea minorilor i se adaugă la venituri această pensie în timp ce, la bărbatul, care nici nu vede suma respectivă destinată pensiei alimentare, nu i se calculează ca fiind scăzută din venitul lunar. Practic aceiaşi sumă de bani este considerată venit la ambele familii şi luată în calcul. În multe astfel de situaţii niciuna din familii nu mai poate beneficia de subvenţie. Dosarul pentru şomaj mai gros ca cel de emigrare în SUA Câtă alergătură şi câtă cheltuială suportă însă peroanele trimise în şomaj. Acestea trebuie să alerge de la o instituţie la alta şi foarte des la un birou cu xerox pentru a face documentaţia necesară într-un interval de timp foarte scurt. Celui rămas fără loc de muncă nu i se întinde nicio mână de ajutor de la funcţionărimea publică. Din contră. Printre altele un astfel de om va trebui să facă ros de : • Adeverinţă medicală de la medicul de familie că este apt de muncă. Prevederea aceasta este absolut imbecilă. Omul a cotizat, a fost concediat şi trimis în şomaj. Are vechimea necesară, cotizaţie la fondul de şomaj. De ce îi trebuie act medical? Acesta ar avea o eventuală logică în cazul unei angajări nu a unei trimiteri în şomaj. Culmea este că pentru a o obţine solicitantul va trebui să achite medicului o sumă cuprinsă între 7-15 lei, în funcţie de tarifele medicului său, deoarece contravaloarea sa nu este decontată de CAS. Şi bineînţeles va trebui să stea la rând pentru a fi…” consultat”. • Originalul şi copie de pe sentinţa de divorţ în cazul în care solicitantul a divorţat sau de pe certificatul de căsătorie în cazul în care este divorţat sau de pe certificatul de deces al partenerului de viaţă dacă a rămas văduv. Aberaţia solicitării este atât de evidentă încât nu mai necesită comentarii. Dreptul la şomaj este asigurat de lege şi Constituţie şi nu poate fi condiţionat de starea civilă a celui care îl solicită. •  Adeverinţă de la Finanţele Publice care să ateste că nu mai obţine venituri din alte activităţi. Acest act necesită minim două deplasări la sediul Finanţelor care poate fi foarte departe de domiciliul solicitantului. Cererea trebuie însoţită de un timbru fiscal care costă. Întreaga operaţiune ar putea avea loc prin adrese de mail expediate între funcţionarii AJOFM şi cei ai Finanţelor fără a mai plimba cetăţeanul. • Pentru a intra în şomaj mai ai nevoie de copii de pe cartea de muncă, de pe actele de identitate, de pe actele de absolvire a liceului sau facultăţii, dosare, adeverinţe, copii legalizate de pe certificatul de naştere şi fel de fel de alte documente. • Logica spune că ar trebui verificată doar vechimea în muncă, contribuţia în ultimii ani şi decizia prin care persoana a fost trimisă în şomaj. Iar verificările ar putea avea loc rapid pe sistem informatizat şi prin funcţionari care ştiu să îl folosească şi să colaboreze cu funcţionarii din alte instituţii.