Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Senatorul Adrănel Cotescu, interesat de stabilirea traseului autostrăzii Piteşti-Râmnicu Vâlcea-Sibiu

Senatorul PNL de Vâlcea, Adrănel Cotescu, a adresat o interpelare ministrului Transporturlor, Petru Sorin Buse legata de stabilirea traseului autostrazii Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu. Adrănel Cotescu este interesat să afle daca ministrul va promova stabilirea unui traseu al autostrăzii Pitești-Sibiu care să facă legătura cu municipiul Râmnicu Vâlcea, având în vedere importanța acestui tronson pentru întreg județul Vâlcea, respectiv care sunt noile termene estimate pentru finalizarea autostrăzii.

„Lucrările de construire a autostrăzii Pitești-Sibiu ar urma să înceapă anul viitor. Două din tronsoanele de capăt, Piteşti-Curtea de Argeş şi Sibiu-Câineni, ar urma să fie finalizate într-o etapă, iar celelalte în altă etapă. Proiectul se află în stadiul selecţiei traseului. Varianta optimă de traseu ar urma să fie stabilită pe baza unui cumul de factori, studiile geotehnice necesare autostrăzii fiind în plină desfăşurare pentru loturile 1, 4 şi 5, incluzând criteriile aplicate variantelor studiate, respectiv criterii tehnice, de mediu, socio-economice şi financiare, celelalte două loturi fiind aproape definitivate. CNADNR a prezentat cinci variante pentru viitoarea autostradă. Astfel, este necesar ca variantele înaintate să fie analizate şi să rezulte o concluzie unitară. De acest tronson depinde economia judeţului Vâlcea. În perioada 24-25 august 2016, reprezentanţii CNADNR au efectuat o vizită în teren pentru verificarea mobilizării prestatorului cu privire la ritmul lucrărilor de forare. Un studiu trebuie să țină cont de coordonatele exacte pentru fiecare foraj în parte. În cadrul studiului de fezabilitate, terenurile nu sunt expropriate și atunci forajele se fac acolo unde este posibil (nu se intră pe proprietate privată, cu toate că este o lege în acest sens). Un alt aspect al studiului în teren îl reprezintă cartarea geologică care trebuie să nu fie limitată doar la coridorul de expropiere. În zona de munte este practic imposibil să faci foraje geologice, acestea fiind înlocuite cu o cartare foarte amplă, urmărindu-se limitele geologice, identificarea faliilor, pânzelor de sariaj, înclinarea straturilor, gradul de discontinuitate al rocilor, alterarea lor, grosimea pachetelor de roci, etc. În aceste condiții, parametrii geotehnici trebuie diferențiati în funcție de perioadele geologice.

Pentru autostrada Sibiu-Piteşti este luată în calcul posibilitatea de a nu mai merge la pachet cu toate loturile, având în vedere că porţiunile de drum din munţi sunt mai dificil de realizat, şi nici cu proiectare şi execuţie pe acelaşi contract. Deşi vor fi scoase la licitaţie separat, loturile din autostrada Sibiu-Piteşti vor putea fi deschise circulaţiei la finalizarea construirii fiecăruia, întrucât au noduri de descărcare la capete. Dacă studiul de fezabilitate va fi făcut până la finele acestui an, licitația pentru construirea autostrăzii va putea fi organizată cel mai devreme în 2017. Iar obținerea avizelor necesare, efectuarea exproprierilor și semnarea acordului de finanțare cu Comisia Europeană vor amâna demararea lucrărilor cu alte câteva luni.

În baza celor prezentate, vă rog să îmi comunicați, domnule ministru, dacă veți promova stabilirea unui traseu al autostrăzii Pitești-Sibiu care să facă legătura cu municipiul Râmnicu Vâlcea, având în vedere importanța acestui tronson pentru întreg județul Vâlcea, respectiv care sunt noile termene estimate pentru finalizarea autostrăzii,” arată senatorul Cotescu în interpelarea sa.