Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Romeo Rădulescu: “Transalpina riscă să devină un proiect fantomă”

Un al doilea „proiect-mamut” în Vâlcea, după calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele, ar putea deveni un proiect fantomă, a declarat marţi deputatul PDL, Romeo Rădulescu, dacă guvernul nu va găsi finanţare pentru şoseaua Transalpina.

„Toţi vâlcenii văd zi de zi proiectul gigantic început de Ceauşescu şi finalizat în proporţie de 90%, este vorba de calea ferată Râmnicu Vâlcea -Vâlcele care era menită să scurteze drumul spre Piteşti. Ce vedem? Viaducte de aproape 1 km lungime, tunele, un proiect uriaş de infrastructură de altfel foarte util care după anii 90 a devenit o fantomă. Adică s-a distrus, mărturie stau zecile de betoane turnate, o cale de rulare impecabilă, da, un proiect finalizat în proporţie de 90% care însă a fost abandonat de toate guvernările de după 1990. Din păcate acest proiect riscă să nu fie singurul care să aibă această soartă. Al doilea este proiectul Transalpina, şoseaua construită la cea mai înaltă altitudine riscă să ajungă un proiect mamut care se va deteriora an de an până va ajunge ca proiectul lui Ceauşescu”, a precizat Rădulescu.

El a precizat că marţi a cerut guvernului Ponta la rectificarea bugetară bani atât pentru finalizarea unui proiect executat în proporţie de 90%, cât şi a domeniului schiabil de la Vidra realizat în procent de 80%.

„Transalpina deşi a fost executată în proporţie de 90% a atras anual mii de turişti de când a fost finalizată. Efectiv a marcat judeţul Vâlcea pe harta turistică. Toată lumea de la Maramureş până la Botoşani vine la Vâlcea să circule pe şoseaua care trece dincolo de nori. Dar puţină lume ştie că această şosea nu are şanse azi să fie terminată şi că prezintă un real pericol prin lipsa parapeţilor, a balustrăzilor, a rigolelor, a drenurilor. Toate aceste lipsuri, în următorii ani, vor duce la deteriorarea asfaltului turnat şi implicit la distrugerea acestei munci din ultimii ani. Astfel, în câţiva ani, Transalpina va ajunge nepracticabilă şi va muri exact cum s-a întâmplat cu calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele”, a adăugat parlamentarul democrat-liberal.

DN 67 C, cunoscut sub numele de Transalpina este un drum care porneşte din Novaci – Gorj şi se termină în Sebeş – Alba. Acesta traversează munţii Parâng, printr-un traseu de creastă la peste 2100 de metri, şi coboară prin Valea Frumoasei – Capălna în judeţul Alba. Cea mai înaltă porţiune se regăseşte pe teritoriul judeţului Vâlcea.

Execuţia acestui drum a fost demarată sub conducerea ministrului Ludovic Orban şi s-a ridicat la suma de peste 300 de milioane de euro. În această vară CNADNR a reziliat contractul cu firma care executa lucrarea, Romstrade.