Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Firma „Search Corporation” răspunde glumelor proaste ale senatorului Frâncu

STUDIU. Într-o recentă conferinţă de presă, candidatul USL la Primăria Râmnicului Emilian Frâncu l-a ironizat pe edilul Râmnicului, spunând că municipiul pe care doreşte să-l conducă va deveni, în curând, oraşul podurilor peste Olăneşti. Pentru că, spune Frâncu, prea multe poduri sunt în execuţie, iar altele se află în stadiu de proiect.

VOCEA VÂLCII s-a interesat, în consecinţă, dacă aceste poduri au o utilitate practică şi dacă ele sunt făcute pe baza vreunui studiu de trafic. În acest sens nu am cerut părerea lui Romeo Rădulescu, ca să nu părem partizani, ci am mers direct la sursă, adică la firma care a realizat studiul de trafic. Este vorba de Search Corporation, din Bucureşti, care în anul 2005 a realizat un studiu de trafic pentru municipiul nostru. În exclusivitate pentru ziarul nostru, Valentin Stoica, director general în cadrul Search Corporation, a explicat utilitatea celor trei poduri aflate în diferite faze de construcţie peste râul Olăneşti.

„Oraşul dumneavoastră are un mare handicap. Este sugrumat de dealuri la vest şi de albia Oltului la est. Este clar că orice variantă de ocolire devine foarte costisitoare în prezent, nu spun că n-ar fi imposibilă, dar ar necesita mulţi bani pentru bugetul pe care îl aveţi la dispoziţie. Râmnicu Vâlcea este un oraş modificat în timpul regimului comunist pe o singură arteră Nord-Sud, schimbându-se artera interbelică Est –Vest, actualul Bulevard Tudor Vladimirescu. Un alt handicap pe care şi regimul vechi l-a remarcat a fost prezenţa albiei râului Olăneşti care practic divide oraşul în două. Autorităţile comuniste au realizat asta şi în momentul când au decis valorificarea zonei urbane de sud, actualul cartier Ostroveni, au construit podul mare de jos de la vărsarea râului Olăneşti în Olt. Cu toatea astea oraşul este sufocat rutier pentru că toate maşinile care tranzitează oraşul merg pe Bulvardul Traian”, a precizat reprezentantul Search Corporation.

Astfel, spune Stoica, podul central de peste râul Olăneşti preia traficul dinspre şi spre Băile Olăneşti, pentru cei care vin sau pleacă spre sudul judeţului, traficul dinspre şi spre Sibiu, plus traficul din zona gării. „Podul central devine astfel singurul orificiu de ieşire spre sud pentru trei axe. Studiul nostru implică aşadar distribuţia acestui trafic pe trei poduri. Devine astfel obligatorie construcţia unui pod care să degreveze traficul spre şi dinspre staţiunea Băile Olăneşti, separat de traficul din zona centrală. Un pod care să spargă fluxul Sibiu – Drăgăşani şi în acest sens dacă tot este o arteră paralelă cu Bulevardul Traian, de ce să nu se continue cu un pod propriu? Iar pentru zona gării se poate folosi paralelismul căii ferate pentru construcţia unei noi astfel de infrastructuri rutiere, deci un alt pod. Am avea astfel o împărţire armonios distribuită pe cele trei noi poduri. În acest sens trebuie căutate străzile care se închid în acest moment în albia Olăneştiului şi căutate modalităţi de a le continua traversarea”, a mai spus Stoica.

În prezent municipalitatea din Râmnicu Vâlcea a degrevat traficul spre sau dinspre staţiunea Băile Olăneşti, prin podul Morilor, în maximum o lună va asigura o rezervă pentru traficul pe Bulevardul Calea lui Traian, astfel încât strada Carol I va avea pod propriu, iar Podul Vinerii Mari va fi degrevat. În proiectele primăriei, pentru anul 2013, se află un nou pod care, potrivit studiului de trafic al celor de la Search Corporation, va fluidiza complet traficul Nord – Sud în municipiu. Astfel va apărea podul din zona Gib Mihăescu, cel care va continua strada gării, cea care pleacă din zona Comisariatului Militar. Aşadar, cei care vor veni de pe pasajul Vladimirescu vor putea face stânga, vor merge pe lângă gară, vor continua pe noua stradă care se va construi prin curtea fabricii 11 iunie, vor traversa râul Olăneşti pe un nou pod şi vor continua paralel cu calea ferată pe Matache Temelie, după care vor putea fie urca spre poliţie, fie vor face stânga spre Ostroveni.

Întrebat cum comentează anumite declaraţii precum că Râmnicu Vâlcea va deveni oraşul podurilor, Valentin Stoica a spus că este păcat atunci când o campanie electorală se suprapune peste interesul cetăţeanului. „Evident, la o scară mai mare, oraşul Praga are poduri peste Vltava din 100 în 100 de metri, aşa că nu văd niciun impediment”.

VLAD SOARE