Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
romeo radulescu 1

DEPUTAŢII VÂLCENI ÎL BOMBARDEAZĂ CU INTERPELĂRI PE DAN ŞOVA

Ministrul Marilor Proiecte nici măcar nu se sinchiseşte să le răspundă • alegerile europarlamentare bat la uşă, iar oamenii trebuie să ştie să nu mai pună ştampila pe PSD, sau USD, pentru că ministrul lor Dan Şova se împotriveşte investiţiei • nefinalizarea Coridorului IV paneuropean în varianta iniţială atrage pierderea asamblării Dacia–Renault la uzinele din Mioveni, în condiţiile în care partea franceză deja extinde uzinele din Maroc.

Deputaţii vâlceni, atât de la Putere, cât şi din Opoziţie sunt îngrijoraţi de soarta autostrăzii Sibiu – Piteşti, arteră de circulaţie extrem de importantă pentru economia zonei. Nu atât de importantă este, după cum se vede, pentru ministrul Marilor Proiecte, pesedistul Dan Şova. După declaraţiile publice bulversate despre subiect, nefiind în stare să precizeze dacă autostrada se mai face sau nu, Dan Şova are tupeul de a nu le răspunde parlamentarilor vâlceni, care se interesează de această investiţie.

Ambasadorul Republicii Franceze la Bucureşti, Excelenţa Sa Dl. Philippe GUSTIN, într-un interviu preluat de agenţiile de presă la începutul acestui an, a declarat următoarele:

„E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară şi aeroportuară, care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală în special, pentru că firmele ce activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu fabrica de autovehicule din Mioveni, cu 3% contribuţie la PIB-ul României şi 10% din exporturile ţării. Maşinile sunt făcute pentru alte state europene, dar şi pentru piaţa mondială. Ele trebuie transportate foarte rapid, cu camioane cu platformă auto sau trenuri, iar fiecare zi sau oră de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault–Dacia. Bineînţeles că infrastructura e importantă pentru România, pentru dumneavoastră, pentru mine, pentru cei care călătoresc, pentru a ajunge mai uşor dintr-o localitate în alta, dar e la fel de importantă pentru investitori, ca să fie legaţi de restul Europei. Există deja autostrada Piteşti – Constanţa, pentru că o parte din maşini pleacă din Portul Constanţa, dar ar fi bună şi o legătură între Piteşti şi Ungaria, pentru conectarea cu autostrăzile spre Europa Occidentală, Germania, Franţa. Vedeţi unde ajung maşinile construite lângă Piteşti? E un succes faptul că Dacia se exportă din ce în ce mai mult în ţările occidentale. Rezultatele pieţei auto din ianuarie 2014 arată că Dacia este marca ce a crescut cel mai mult în Franţa. Industria auto de la Dacia–Renault trebuie ajutată pentru a deveni mai competitivă.”

Poziţia Excelenţei Sale este provocată de posibilitatea nefinalizării Coridorului IV paneuropean în varianta iniţială, ceea ce va conduce la pierderea asamblării Dacia–Renault la uzinele din Mioveni, în condiţiile în care partea franceză deja extinde uzinele din Maroc. Aşadar, pentru a răspunde îngrijorării fireşti manifestată de partenerii noştri strategici vest-europeni, dar şi de locuitorii de pe Valea Oltului, nedumeriţi de repetatele declaraţii publice în care sugeraţi devierea autostrăzii A1 Nădlac – Constanţa pe Sibiu – Braşov, vă rugăm să detaliaţi răspunsul oferit la întrebarea noastră precedentă, adresată prin Camera Deputaţilor în luna noiembrie 2013, în care vă solicitam informaţii despre stadiul de execuţie al tronsoanelor nefinalizate” – se arată în interpelarea deputatului PDL, Romeo Rădulescu.

Cristian Buican insistă pentru autostrada Sibiu-Piteşti
buican
Deputatul PNL Cristian Buican este perseverent în ceea ce priveşte începerea investiției Coridorului IV paneuropean şi îl bombardează pe ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, cu interpelări pe această temă, chiar dacă ministrul nu se sinchiseşte să-i răspundă. Buican îi atrage atenția lui Şova că legea prevede foarte clar că miniştrii sunt obligaţi să răspundă la interpelările membrilor Parlamentului în maxim 15 zile. Preşedintele liberalilor vâlceni i-a transmis domnului Şova că nu este normal ca poziţia sa publică, prin care susţine amânarea construirii acestui tronson de autostradă să fie contradictorie cu cea exprimată în interpelările succesive la care a răspuns pe parcursul anului 2013. Mai mult decât atât, în draftul Master Planului General de Transport, document care va sta la baza strategiei de transport a României, se specifică că tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti ar trebui să reprezinte o prioritate naţională. Conform planurilor Uniunii Europene în domeniul Transporturi, tronsonul de autostradă Sibiu – Piteşti este inclus într-unul din proiectele prioritare europene – Proiectul prioritar nr. 7 („Axa de autostrada Igoumenitsa/Patra-Atena-Sofia-Budapesta”) – ale reţelei TEN-T, ceea ce însemnă că acest tronson de autostradă poate beneficia de minim 85% şi maxim 95%(prin sistemul top-up), finanţare nerambursabilă din cele 3 miliarde de euro destinate României pe TEN-T coeziune. Atât declaraţia ambasadorului Franţei cât şi cea a directorilor de la Renault sunt de natură să ne sugereze că dacă nu vom realiza acest tronson de autostradă nivelul investiţiilor în România va cunoaşte o stagnare, fapt ce va afecta, pe termen mediu, capacitatea României de a asigura o dezvoltare economică sănătoasă. „Se pare că domnul Şova nu mai binevoieşte să îmi răspundă nici la interpelări, chiar dacă legea îl obligă în acest sens. Sper să fie doar o scăpare a funcţionarilor şi nu rea-intenţie. Miniştrii nu trebuie să uite că activitatea Guvernului se află sub control parlamentar. Cred că domnul Şova ştie că argumentele prezentate public de mine în legătură cu acest tronson de autostradă îi demontrează necesitatea şi nu ştie cum să mai facă să încerce să păcălească Uniunea Europeană şi cetăţenii că e mai bine să facă autostradă pe Braşov. Sper că nu va reuşi şi că se va convinge că dacă vrea să facă autostrăzi cu bani europeni nu poate decât pe Sibiu-Piteşti” a declarat preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican.