Profesorul Adrănel Cotescu, candidatul USL la Senatul României în Colegiul Râmnicu Vâlcea, vine în sprijinul locuitorilor judeţului şi în susţinerea economiei acestuia prin cel mai ambiţios proiect care constă în crearea unei Zone Metropolitane. Viitoarea zonă metropolitană ar include oraşele Râmnicu Vâlcea, Ocnele Mari, Călimăneşti, Băile Govora, Băile Olăneşti precum şi comunele Păuşeşti Măglaşi, Vlădeşti, Bujoreni, Budeşti, Runcu, Mihăeşti, Goleşti şi Dăeşti şi ar fi de zece ori mai mare decât actualul municipiu Râmnicu Vâlcea, cu o populaţie de aproximativ 200.000 de locuitori. În prezent, Râmnicu Vâlcea are, potrivit ultimului recensământ, 100.000 de locuitori.
Prin crearea acestei Zone Metropolitane nu se schimbă nimic în structurile administrative sau în modalitatea de calcul a impozitelor. Fiecare localitate îşi păstrează formula de administraţie actuală, taxele şi impozitele locale se vor stabili, ca şi până acum, pe plan local. Conform legislaţiei în vigoare, constituirea unei zone metropolitane este subordonată scopului, în sensul că proiectul ar fi viabil numai dacă sunt identificate în mod concret şi coerent câteva obiective care pot fi duse la îndeplinire într-un mod mai avantajos în această formulă unitară, decât la nivel individual.
Pentru cei care nu cunosc, Zona Metropolitană reprezintă o asociaţie de dezvoltare intercomunitară constituită pe bază de parteneriat între municipiile reşedinţă de judeţ şi unităţile administrativ teritoriale aflate în zona imediată. Crearea zonei metropolitane are la bază o iniţiativă legislativă a fostului senator Emilian Frâncu, actual primar al municipiului Râmnicu-Vâlcea, prin care subliniază necesitatea unei dezvoltări durabile care să acopere toate nivelurile de activitate ale societăţii şi care să devină un punct fundamental de sprijin pentru economie.
Prin urmare, scopul şi, implicit, avantajele creării zonei metropolitane constau în: • dezvoltarea componentei turistice; • dezvoltarea armonioasă a întregii zone prin posibilitatea accesării în mod omogen de fonduri pentru investiţii; • reabilitarea şi modernizarea infrastructurii din toate localităţile în mod unitar; • dezvoltarea unor cartiere de locuit; • crearea de locuri de muncă; • înfiinţarea unui sistem de transport unic pe tot perimetrul geografic; • modernizarea şi uniformizarea serviciilor publice.
Lasă un comentariu