Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
buican copy

Alianţă anti-Şova: liberalii şi pedeliştii fac presiuni pentru autostrada Piteşti-Sibiu

Alianţă de dreapta în jurul ministrului Marilor Proiecte, Dan Şova. Omul de casă al premierului Victor Ponta este bombardat cu declaraţii politice şi întrebări de la microfonul parlamentului pentru a da un răspuns favorabil realizării proiectului autostrăzii Piteşti-Sibiu. Principalii partizani ai proiectului din Camera Deputaţilor se dovedesc deputaţii Romeo Rădulescu (PD-L) şi Cristian Buican (PNL). Dacă Buican nu s-a sfiit să îi ceară deschis demisia lui Şova pentru intenţia de a strămuta proiectul Piteşti-Sibiu pe zona judeţului Braşov, Rădulescu îi cere lămuriri în scris ministrului Dan Şova pentru anumite tronsoane de autostradă, printre care şi Piteşti-Sibiu/ Bascov-Şelimbăr.

Speriaţi că trec pe linie moartă

Proiectul segmentului de autostradă care urma să traverseze nordul judeţului Vâlcea a devenit motiv de dispută în USL, până şi primarii liberali contestând intenţia lui Şova de a devia traseul autostrăzii pe ruta Sibiu- Braşov-Comarnic. „Şova este un mincinos. A declarat duminică la televizor că nu există niciun studiu efectuat până acum pe tronsonul Piteşti- Sibiu. Este o minciună sfruntată. Am avut în 2009-2010 la Primăria Perişani documentaţia efectuată până atunci. Studiul există, dar a fost pitit într-un sertar din minister. Dacă autostrada nu va trece prin Vâlcea, atunci acest judeţ va rămâne izolat de restul lumii”, susţine primarul comunei Perişani, Ion Sandu. Perişaniul este una dintre comunele vâlcene care ar urma să fie străbătută de tronsonul de autostradă Piteşti-Sibiu. Autorităţile locale şi judeţene au mizat pe proiectul autostrăzii ca pe un factor de dezvoltare al zonei de nord a judeţului, vestea că ar urma să fie traşi pe „linie moartă” stârnind furia acestora.

Buican şi Rădulescu pe aceeaşi linie

În afara unei alianţe ce se vroia secretă, privind demiterea viceprimarului Ion Gigi Matei, liberalul Cristi Buican şi pedelistul Romeo Rădulescu par să se fi înţeles şi în privinţa tocării nervilor lui Dan Şova. „Noua politică privind infrastructura de transport a UE în perioada 2014-2020, axată pe Facilitatea de Conectare Europeană se bazează şi pe finalizarea la timp a proiectelor începute în exerciţiul financiar anterior. La momentul punerii complete în funcţiune, autostrada A1 va fi prima noastră legătură cu reţeaua europeană de autostrăzi. Pentru tronsonul Comarnic-Braşov dau târcoale mai multe grupuri de interese care evident ar câştiga prin activităţi conexe autostrăzii, fiind vorba de Valea Prahovei. Aceştia au declarat guvernanţilor că ar construi din banii lor autostrada Comarnic-Braşov, dar au pus o condiţie guvernului. Având în vedere traficul redus pe Valea Prahovei faţă de cel prin Vâlcea, guvernanţii erau obligaţi să mute tot traficul prin Braşov. Fără această condiţie, investitorii de care am vorbit nu s-ar apuca de acest drum. Singura variantă să muţi tot traficul pe Valea Prahovei este să aduci o autostradă din banii statului pe Braşov, contrar intereselor Uniunii Europene, care au susţinut că ei nu finanţează decât Sibiu-Piteşti. Şova a încercat chiar să-i convingă pe europeni să schimbe finanţarea, dar nu a reuşit.”, l-a atenţionat deputatul Rădulescu pe ministrul Şova, solicitând răspuns în scris şi verbal privind soarta tronsoanelor de autostradă dintre Piteşti şi Nădlac. În schimb, Buican se arată şi mai drastic calificând varianta Sibiu-Braşov ca una fără finalitate. „A fost făcut un studiu de pre-fezabilitate pe tronsonul Piteşti-Sibiu. A expirat valabilitatea acestuia, dar trebuie doar reactualizat. Eu cred că vom avea autostradă prin nordul Vâlcii până în 2020. Dacă acest lucru nu se va întâmpla ar însemna că nu se justifică existenţa parlamentarilor din Vâlcea, Argeş şi Dâmboviţa. A fost o alianţă comună între parlamentari. De la pesediştii vâlceni doar Vlădoiu a mai insistat pe această temă. Restul parlamentarilor PSD a făcut un pas înapoi. Eu nu cred în varianta Sibiu-Braşov. În primul rând, tronsonul Comarnic –Braşov nu are finanţare şi nu poate fi finanţat din bani europeni. În al doilea rând, traficul ar fi blocat pe acest tronson”, susţine Buican. La începutul acestei săptămâni, ministrul Dan Şova anunţa că susţine în continuare varianta de lucru Braşov-Sibiu, un eventual tronson de autostradă între Piteşti şi Sibiu urmând să fie realizat ulterior.