Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Dedesubturile unei ședințe de Consiliu Municipal (partea II-a)

Alt punct aprig discutat la ordinea de zi a fost limitarea câștigurilor directorilor din unitățile subordonate Consiliului Municipal. Logic, simplu și normal ar fi fost să se limiteze veniturile tuturor salariaților din aceste unități la nivelul maxim al salariului unui viceprimar de municipiu așa cum  propusese unul dintre consilieri. Nu șitiu din ce motiv (or fi dedesubturi?) hotărârea C.L. nu face decât să repete o hotărâre anterioară care limitează doar salariul directorului. Deci un subordonat poate câștiga mai mult decât acesta. În altă ordine de idei, discutata și răsdiscutata participare a Primarului în C.A. și A.G.A. trebuie să aibă totu și o aplicare liniară în conformitate cu legea. De și cred că această interdicție nu prea are rațiune, legea-i lege și ea trebuie respectată „ad literam”. Numai în Vâlcea se fac excepții care permit Președintelui Consiliului Județean sau Primarului să participe sau chiar să prezideze Adunările generale ale acționarilor societăților sau asociațiilor patrimoniale din subordine. Despicând Ordinea de zi în patru, aș îndrăzni să-i spun Primarului să fie mai atent cu modul în care sunt întocmite documentațiile pentru șiedințele de Consiliu. Având o experiență bogată în administrație publică de toate genurile vreau să subliniez faptul că angajații Primăriei nu sunt întotdeauna cei mai buni sfătuitori ai conducerii acestei instituții și asta dintr-un motiv foarte simplu. De și unii dintre ei sunt specialiști cu experiență (nu mă refer la cei încremeniți în proiect de și sunt destui și d-ăștia) pentru a se menține într-o funcție călduță în fața deselor schimbări de la conducerea Primăriei, practică un lucru păgubos pentru oraș dar avantajos pentru ei: Primarul și cei din camarila acestuia au întotdeauna dreptate. Așadar singura lor preocupare este să caute mijloacele așa-zis legale pentru ca ideile șiefilor să prindă contur. Astfel de mentalitate, scuzabilă într-o anume măsură, este deranjant de contraproductivă pentru Râmnic și s-a văzut că până la urmă nu-i avantajează deloc nici pe Primari lăsându-i să greșească uneori chiar ireparabil.

Cele menționate mai sus nu scuză actuala conducere de comiterea unor greșeli. Altfel cum ar putea fi categorisite recentele asfaltări din cartierul Traian care au fost imediat „grăpate” prin săpări de șianțuri pentru utilități? Dar trotuarul de pe General Magheru  refăcut săptămâna trecută care a avut aceea și soartă doar cu o zi „întârziere”? Sunt erori care trebuie eliminate odată și-odată fiindcă ne facem de râs și ne costă bani. O altă mândrie a Râmnicului ajuns în anii „99-2000 Centrul Național al Salubrizării Urbane de tip european premiat până și la  Bruxelles, a devenit în zilele noastre o cenușăreasă. Mult prea multe străzi sunt murdare și necurățate de vreme îndelungată. De fapt înființarea S.C. Piețe-Prest având ca patron Primăria, mă tem că a avut orice alt scop în afară de cel al îmbunătățirii nivelului serviciilor comunitare râmnicene.

Așadar din prioritățile pe care și le stabilește un primar fie el și interimar nu pot lipsi programarea mai judicioasă a modernizărilor de străzi, revenirea la ideea că Râmnicul este orașul cel mai curat, eliminarea de pe străzi a câinilor hoinari, susținerea temeinică a instituțiilor culturale râmnicene și nu în ultimul rând marile proiecte unde avem prea mult teren de recuperat. Sunt domenii în care avem nevoie de o alt fel de abordare decât cea prezentă.