Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Rețelele de socializare propagă informația mai rapid decât oricând

Cifrele vorbesc de la sine: oamenii folosesc din ce în ce mai mult rețelele de socializare, acestea fiind noul canal preferat pentru comunicare, dar și pentru informare. În prezent, numai Facebook, cea mai populară rețea de socializare, se pare că are peste 2 miliarde de utilizatori. Până în 2021 se estimează că peste 3 miliarde de oameni vor utiliza rețelele de socializare, ceea ce înseamnă aproape jumătate dintre locuitorii planetei! Cu siguranța avansul va continua, căci acesta este trendul la care aderă rapid noile generații de utilizatori de internet.

Încă din anii 2000, new media a schimbat modul în care funcționează presa. Inclusiv în România, ziarele în forma lor fizică (presa scrisă) au devenit tot mai puțin utilizate, multe publicații au renunțat chiar la varianta tipărită și au trecut pe online în mod exclusiv. De asemenea, televiziunea a devenit accesibilă pe internet, conținutul video fiind consumat tot mai intens în mediul online.

Cu timpul, rețelele de socializare au schimbat și mai mult modul în care funcționează new media. Ele sunt parte esențială din propagarea informațiilor, practic orice publicație online se bazează în mod puternic pe aceste rețele de socializare. Mai important este că platformele de acest gen permit o interacțiune puternică între autori și destinatarii informațiilor, așa cum nu a mai fost niciodată posibil. De asemenea, se poate realiza instant un mix de content – text, foto, video, audio… Oricine poate deveni generator de conținut, povestitor vizual, pe calea spre lider de opinie, influencer. Evident, bloggerii și vlogerii ocupă locuri importante în această densitate de informație. Pe rețelele de socializare oamenii pot fi mobilizați pentru a susține idei, planuri, principii, ceea ce este de maximă importanță la nivel social.

În România, Facebook are în jur de 10 milioane de utilizatori, cei mai mulți români folosind și alte rețele de socializare, în paralel. Aceștia îi iau în acest fel mare parte din informațiile de zi cu zi, implicit informații care îi ajută să adopte decizii de achiziție pentru servicii și produse. Companiile reacționează natural în acest nou context media și alocă bugete tot mai mari pentru comunicarea online pe rețelele de socializare. Practic, consumatorii se așteaptă ca brandurile lor preferate să fie cât mai „vii”, să comunice uman, simplu, rapid, pe rețelele de socializare. Apropierea între clienți și companii este mai mare decât oricând. La fel și modul în care orice informație se propagă pe toate direcțiile posibile (între utilizatori, de la companii la utilizatori, de la media spre cititori, de la influenceri spre audiența lor, de la consumatori spre companii…).

Firmele investesc în tot ceea ce înseamnă online media, de la bloguri până la campanii new media, campanii cu bloggeri și vlogeri, campanii pe rețelele de socializare. Exemple sunt multe, în toate domeniile. Până și în categoria jocurilor online, unde Vlad Cazino, singurul cazino online dedicat 100% românilor, cu un concept original local, folosește intens social media pentru a ține clienții la curent cu toate promoțiile din Vlad Cazino. În comunicare, cei de la Vlad Cazino folosesc personajele deja celebre pe această nișă – Vlad, Igor și Lucian. Vampirul prietenos Vlad este o „persoană” socială, prezentă continuu pe canalele de socializare preferate de clienții cazinoului.

Adresele conturilor de socializare par să devină pentru cei mai mulți oameni informații de bază ale identității personale, așa cum au devenit adresele de email. Mișcările în acest domeniu se fac foarte repede, astfel încât este de așteptat ca cifrele să evolueze considerabil în următorii ani mai ales în țările mai puțin dezvoltate.

.