Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

ANTARES a câştigat la CEDO: Firma de transport se întoarce pe traseul Râmnicu Vâlcea – Drăgăşani! MatDan AUT

Războiul de uzură cu statul român, care a durat mai bine de 8 ani de zile, a fost câştigat de Dumitru Becşenescu de la firma Antares, după în mod ilegal şi abuziv, firma sa de transport a fost înlăturată de la a mai efectua transportul pe traseul Râmnicu Vâlcea – Drăgăşani.

Deşi reparaţiile vin extrem de târziu, pentru Antares câştigul la CEDO înseamnă o recunoaştere a faptului că a luptat împotriva unui sistem corupt şi a învins.

Cu toate acestea, ne gândim ce s-ar fi întâmplat dacă în locul firmei administrate de Dumitru Becşenescu ar fi fost alta cu o putere financiară mult inferioară celei a Antares? Ar mai fi avut resurse, timp şi nervi să se judece timp de 8 ani de zile. Cel mai probabil, firma respectivă ar fi falimentat cu dreptatea în mână, iar cei vinovaţi au scăpat nepedepsiţi.

După aflarea veştii că CEDO a dat câştig de cauză firmei Antares, Dumitru Becşenescu a comentat că este foarte hotărât să recupereze banii de la cei care se fac vinovaţi.

„Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a statutat în unanimitate că în cazul pe care l-am adus în dezbatere statul român a încălcat Articolul 1 al Protocolului 1 din Convenţie privind dreptul de proprietate, cu aplicabilitate la executarea traseului Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea.

În baza acestei hotărâri vom solicita statului român, prin instituţiile sale, să dispună aplicarea acesteia, având ca efect repunerea noastră în drepturi pe acest traseu şi acordarea de despăgubiri pentru perioada începând cu 2007 şi până la intrarea noastră efectivă pe traseu în programul de transport valabil până în 2019.

Prin această decizie consider că au fost întrunite condiţiile unei reparaţii echitabile a efectelor abuzurilor funcţionarilor instituţiilor publice împotriva interesului public. Suntem foarte determinaţi să nu ne limităm la obţinerea de despăgubiri de la statul român, şi deci de la noi toți, ci să ne asigurăm că aceşti bani vor fi recuperaţi de la cei ce se fac vinovaţi de aceste practici abuzive”, a declarat Dumitru Becşenescu.

Epopeea Antares

Aprobat în 2005, programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic județean, a fost modificat ultima dată la mijlocul anului trecut, la solicitarea firmei Matdan Service SRL. însă , această modificare a creat alți doi nemulțumiți: societățile Antares Transport și Roby SRL. Inițial, cele două firme au atacat la Tribunalul Vâlcea, însă instanța de judecatăa respins acțiunea ca neîntemeiată. Pentru a pronunța această soluție, Tribunalul Vâlcea a reținut că „hotărârea Consiliului Județean Vâlcea din iulie 2006 nu este emisă cu încălcarea dispozițiilor sentinței Tribunalului Argeș, ci în conformitate cu dispozițiile acesteia”.

Tribunalul Argeș a „înțeles” că obligarea Consiliului Județean Vâlcea să aprobe traseul Drăgășani – Râmnicu Vâlcea ca traseu distinct și să solicite Autorității Rutiere Române organizarea unei noi licitații, nu se mai justifică. De asemenea, Consiliul Județean Vâlcea, la data de 6 iulie 2006, era competent să emită hotărârea a cărei anulare se solicită, Consiliul Județean având competența și datoria să gestioneze interesele județului, cu respectarea actelor normative în vigoare și a hotărârilor judecătorești invocate.