Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Inițiativa propusă în proiectul „România Educată” face discriminare între elevi!

Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Vâlceană a Elevilor, Asociația Elevilor din Mureș, Asociația Elevilor din Maramureș și Asociația Elevilor din Bacău critică inițiativa propusă în proiectul „România Educată” de a avea examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decat oferta.

Inițiativa de a introduce examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decât oferta va produce o profundă inechitabilitate în rândul elevilor. Aceste examene de admitere vor fi concepute la nivel de unitate de învățământ, astfel neexistând un standard unitar de evaluare al elevilor. Din pricina acestei descentralizări, elevii vor trebuii să învețe nu doar pentru evaluarea națională, ci şi pentru examenul de admitere la liceul dorit.

Fiecare unitate de învățământ va avea libertatea de a concepe examene diferite, care vor avea la bază diferite tipuri de exerciții. Examenele de admitere nu vor fi concepute precum examenele naționale, de experți în programă, ci de profesorii liceului, iar calitatea şi lipsa uniformității examenelor se va simți în rândurile elevilor.

Examenele de admitere vor promova nepotismul şi practicile ilicite în învățământ. Elevii care fac meditații cu profesorii care concep examenele vor avea un imens avantaj în fața celorlalți. Profesorul va ştii ce fel de exerciții se vor da în examenul de admitere şi îşi va pregătii elevii foarte bine pentru ele. Mai mult, elevii nu vor putea parcurge toate tipurile de exerciții la școală, fiind nevoiți să se pregătească singuri pentru acest examen de admitere, încurajându-se astfel fenomenul meditațiilor.

Solicităm Guvernului să păstreze modul de desfășurare al înscrieri la liceu ca până acum, pe baza mediilor de la Evaluarea Națională!

“Dacă liceul are posibilitatea de a-și stabili propria admitere, cum mai este posibilă o educația echitabilă pentru toți elevii? Ce rol mai are Evaluarea Națională dacă liceul își poate selecta elevii după niște criterii autoimpuse? Introducerea acestei Admiteri va crea un inconvenient major între elevi și va produce confuzie și dezavantaje pentru cei care se pregătesc conform programei Evaluării Naționale, punând într-un context favorabil elevii care ar putea cunoaște deja structura subiectelor Admiterii, dacă aceasta va fi concepută de profesorul cu care fac pregătire individuală sau pe care îl au la clasă. Astfel, ajungem în ipostaza de a promova meditațiile într-un Sistem de Educație gratuit.” – Patrisia Moraru, Președinte AVE

Asociația Vâlceană a elevilor (AVE) este unica asociație independentă de elevi din Vâlcea. Formată din elevi pentru elevi, AVE asigură protejarea drepturilor acestora, oferindu-le sprijin în rezolvarea problemelor privind sistemul de învățământ românesc. Cu ajutorul presei juridice, al implicării membrilor săi și prin colaborarea cu celelalte asociații din România, AVE reușește treptat să obțină rezultate favorabile elevilor în ariile sale de acoperire: Igienă în Școli, Burse Școlare, Transportul Elevilor și Regulamentele Școlare.