Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

60% dintre mașinile din trafic sunt bombe pe roți

EXPIRATE. Drumurile publice din Vâlcea au devenit o adevărată piatră de încercare pentru conducătorii auto și nu numai. Potrivit unui raport realizat de RAR Vâlcea, 60% dintre ma șinile verificate anul trecut pe drumurile publice sunt adevărate bombe pe roți. Din cele aproape 2.000 de ma șini  verificate tehnic anul trecut, doar 40% sunt conforme cu legislația europeană și națională. 46,4% dintre vehiculele controlate au prezentat defecțiuni la sistemele de frânare sau de direcție. Iuliana Moise, directorul RAR Vâlcea, susține că în unele cazuri deficiențele au fost atât de grave, încât specialiștii au concluzionat că ma șinile reprezintă un adevărat pericol de producere a accidentelor rutiere. Bombele vor putea fi scoase din trafic începând cu 1 aprilie 2012, dată la care RAR va avea posibilitatea să scoată din uz rablele prin alinierea legislației românești la cea europeană, care prevede  condiții mult mai restrictive la inspecția tehnică periodică. Poliția și RAR-ul au recunoscut săptămâna trecută, în cadrul șiedinței Colegiului Prefectural, că 60% din autovehiculele aflate pe drumurile județului trebuiau scoase de mult din trafic și dezmembrate, pentru evitarea accidentelor rutiere. Iuliana Moise, directorul RAR, reprezentanța Vâlcea, a declarat că la nivelul județului sunt autorizate șase firme de dezmembrări auto, unde se dezmembrează, de regulă,  ma șinile furate, nu și rablele care ar trebui scoase din trafic. „În anul 2011, în urma activității de control tehnic în trafic efectuată de Registrul Auto Român, reprezentanța Vâlcea au fost inspectate în total 1.763 de vehicule. S-au aplicat 765 de sancțiuni, au fost reținute 549 de certificate de înmatriculare și au fost imobilizate 10 vehicule. În urma inspecțiilor efectuate de RAR, dintre cele 1.763 de vehicule verificate, 39,80 % au fost găsite conforme, restul de 60,2%  fiind neconforme. 66,49% dintre vehiculele neconforme au fost respinse în urma verificărilor efectuate la instalația electrică de iluminare, semnalizare și auxiliară. Printre principalele nereguli întâlnite la vehiculele verificare se numără: lămpile de poziție, față și spate sau lămpile de gabarit cu funcționare defectuoasă, parbrizul sau alt geam fisurat sau cu transparența neconformă cu cerințele specifice, lipsa trusei de prim ajutor, a stingătorului de incendiu sau a triunghiului de presemnalizare, sursa defectă de iluminare a plăcuței de înmatriculare sau lămpile de stop nefuncționale. În ceea ce privește procentajul de respingere din punct de vedere al securității rutiere, 46,4% dintre vehicule au prezentat defecțiuni la sistemele de frânare sau de direcție, la instalația de iluminare, punți, jante, anvelope și mecanismul de suspensie sau șiasiu iar 18,5% dintre vehiculele neconforme prezentau un pericol iminent de accident”, a afirmat Iuliana Moise. Cele mai multe vehicule verificate au fost autoturismele (54,35%) urmate de autoutilitare (31,21%). Din punct de vedere al motorizării, din totalul vehiculelor verificate, 46,6% au fost echipate cu MAC, iar 53,34% cu MAS și MASK. Dintre vehiculele verificate, 2,26% aveau ITP-ul expirat, 0,17% îl aveau fals, iar 3,21% nu aveau acte doveditoare efectuării ITP. De asemenea, 2,6% dintre vehicule au fost neconforme din punct de vedere al identificării. Cele mai multe cazuri de respingere au fost întâlnite la vehiculele cu o vechime mai mare de 15 ani, 70,13% dintre acestea fiind neconforme. Șefa RAR Vâlcea a precizat că situația se datorează atât lipsei de specialiști, cât și a unei legislații mult mai restrictive. Aproape toți specialiștii de la ARR au plecat la ISCDR Craiova, cu excepția a doi dintre ei, unul fiind șieful sucursalei, iar relația dintre cele două instituții autorizate în controlul tehnic și eliberarea autorizațiilor funcționează doar două ore pe săptămână, miercurea. Moise a declarat că începând cu această lună RAR-ul va avea posibilitatea de a scoate din trafic bombele pe roți, deoarece România a fost obligată să se alinieze la legislația europeană și în acest domeniu. DANA NEDESCU