Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
FOTO: digi24.ro

OFICIAL: S-a stabilit traseul FINAL al autostrăzii Piteşti – Sibiu. Previziunile SUMBRE ne-au fost adeverite!

FOTO: digi24.roMarți, 22 noiembrie, oficialii din Ministerul Transporturilor şi ai companiei de autostrăzi au făcut publică varianta finală a şoselei de mare viteză. Aşa cum am mai scris şi în ediţiile trecute, autostrada ocoleşte Râmnicu Vâlcea, fiind legată de municipiu printr-un drum național.

„În data de 21.11.2016, în cadrul CTE-CNAIR, a fost avizat traseul pentru ultimele secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești, după cum urmează:

• Secțiunea 2 (Boița-Racovița, de la km 15+000 la km 43+000);
• Secțiunea 3 (Racovița-Văleni,de la km 43+000 la km 72+000).

Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este:

• Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
• Secțiunea 2, Boița-Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racovița;
• Secțiunea 3, Racovița-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Băiașului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
• Secțiunea 4, Văleni-Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
• Secțiunea 5, Curtea de Argeș-Pitești, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;
• Secțiunea 6, această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Țigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.” se arată în comunicatul CNAIR.

Asadar din cele şapte variante iniţiale, a fost selectată prima, care va merge în paralel cu DN 7 Valea Oltului si presupune mai puţine tuneluri în zona de munte. Autostrada A1 Piteşti-Sibiu va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana de 1,7 km, Curtea de Argeş de 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti de 900 m.

Un drum de legătură, praf în ochii vâlcenilor

Ştim cu toţii cât de important era ca această autostradă să treacă şi prin judeţul nostru. Pe lângă faptul că Râmnicu Vâlcea ar fi avut şanse să iasă din situaţia dificilă în care se află şi astfel investitorii să-şi îndrepte privirea spre noi, turismul de pe Valea Oltului ar fi înflorit. Nu am putea spune că ar fi întrecut Valea Prahovei, însă nici cu mult mai prejos nu ar fi fost! Suntem în topul judeţelor cu staţiuni balneoclimaterice şi este mare păcat că nu le putem fructifica la valoare maximă. Să nu uităm şi de câte mănăstiri importante sunt în judeţul nostru! De exemplu, duminica trecută mii de pelerini din toată ţara au mers la Mănăstirea Bistriţa pentru a se închina la moaştele Sfântului Grigorie Decapolitul.

Acum nu ne rămâne decât să sperăm că drumul de legătură, acel praf în ochi aruncat de Minister în ochii vâlcenilor, va lega judeţul nostru de autostradă şi nu ne va lăsa şi mai izolaţi decât suntem. Este vorba despre drumul naţional DN 73 C care va face legătura între Nodul Rutier Ţigveni şi Râmnicu Vâlcea.

Autostrada se va realiza la jumătate de preţ. Deci, se poate!

În ultima variantă a Master Planului General de Transport costurile de construcţie ale tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti se ridică la 1,67 miliarde de euro. Adică, aproape jumătate din preţul estimat de Dan Şova în urmă cu doi ani, care vorbea la momentul respectiv de 3,2 miliarde de euro.

Norocul nostru a fost cu cei de la Comisia Europeană care au tranşat totul rapid, arătând ca lucrarea nu are cum să coste mai mult de 1,67 miliarde de euro, adică undeva pe la 13 milioane de euro/km. Cu toate acestea, preţul nostru rămâne mai mare ca cel din Grecia sau Germania, unde o autostradă cu viaducte şi tuneluri ajunge la un preţ mediu de 10 milioane de euro/km.

Intervenţia Uniunii asupra preţului a venit întrucât România nu are bani să suporte costurile totale şi a apelat la fonduri europene nerambursabile, în valoare de 85%. Asta înseamnă că bugetul de stat va plăti doar o mică parte.