Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
foto Vocea Valcii

Dezbaterea de la CJ Vâlcea pentru Autostrada Piteşti – Sibiu a fost un fiasco total (FOTO)

foto Vocea Valcii

Luni, 23 noiembrie 2015, la Consiliul Judeţean Vâlcea a avut loc dezbaterea privind traseul Autostrăzii Piteşti – Sibiu, la eveniment fiind prezenţi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), parlamentari din Vâlcea (senatorul Dan Niţu, deputatul Cristian Buican, deputatul Constantin Rădulescu, deputatul Romeo Rădulescu şi senatorul Florinel Butnaru), consilieri locali şi judeţeni, primari, precum şi şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Vâlcea – comisarul Florian Ioniţă, şi adjunctul IPJ Vâlcea – Ilie Voica.

Din păcate, în urma dezbaterilor şi a prezentării celor de la CNADNR a ieşit în evidenţă faptul că municipiul Râmnicu Vâlcea este scos din schema autostrăzii Piteşti – Sibiu. Asta pentru că, reprezentanţii Companiei de Autostrăzi au spus încă de început că varianta ca autostrada să treacă prin zona Dăeşti, adică aproape de municipiul nostru, este una mai lungă, care presupune mai multe cheltuieli şi pe care ar fi şi probleme cu privire la alunecările de teren. De altfel, nu putem să nu remarcăm că cei de la CNADNR au venit la Vâlcea uşor nepregătiţi, ei dând răspunsuri neclare şi incomplete.

De cealaltă parte, autorităţile vâlcene au încercat să le transmită celor de la CNADNR că nu vor accepta altă variantă decât cea a tronsonului de autostradă care trece mai aproape de Râmnicu Vâlcea, venind cu mai multe argumente pro pentru acest lucru. Cu toate acestea, dezbaterea a fost un fiasco total, multe lucruri rămânând nelămurite.

Buican susţine ca autostrada să treacă prin zona Dăeşti

Un punct de vedere interesant l-a avut deputatul Cristian Buican, care le-a reproşat reprezentanţilor Companiei că nu au prevăzut în proiect o şosea de legătură între autostradă şi zona industrială a municipiului Râmnicu Vâlcea, oraşul nostru fiind dezavantajat.

„Trebuia să fie realizată, tot din aceeaşi finanţare, o legătură între Tigveni şi zona industrială a municipiului Râmnicu Vâlcea, o şosea rapidă cu o viteză maximă de 100 km/h. În condiţiile în care nu a fost prinsă în proiect această şosea de legătură, noi nu putem accepta decât traseul care este cel mai apropiat de municipiul Râmnicu Vâlcea, pentru că nu putem fi lăsaţi în afara traseului autostrăzii. În această sală sunt foarte puţini oameni care să susţină un alt traseu în afară de cel care este foarte aproape de municipiul Râmnicu Vâlcea şi trece undeva prin zona Dăeşti. Cred că în felul acesta am putea să realizăm şi noi o bretea la autostradă, pe traseul Dăeşti – Râureni, cu un proiect pe fonduri guvernamentale, realizat de Consiliul Judeţean Vâlcea. Cred că aţi pornit de la început pe o idee clară că în judeţul Vâlcea traseul autostrăzii va fi dat pe primul studiu de fezabilitate, pe care l-a perimat domnul Şova, şi prezentaţi celelalte două variante doar că să ne arătaţi că s-a muncit în acest proiect, nicidecum luând în clacul aceste două variante” – a spus Cristian Buican.

Costi Rădulescu vrea dezbateri cu specialişti

La rândul său, deputatul Constantin Rădulescu consideră că problema trebuie discutată mult mai amplu, iar la dezbateri să participe specialiştii vâlceni, care să-şi spună punctul de vedere astfel încât judeţul Vâlcea să nu fie marginalizat.

„Sper ca dezbaterea de astăzi să nu rămână singura, iar la viitoarele dezbateri să fie invitaţi reprezentanţii şi specialiştii vâlceni în turism, industrie, administraţie, amenajări urbanistice, societate civilă, reprezentanţii structurilor oamenilor de afaceri, pentru ca împreună să dea cea mai bună soluţie tehnică pentru această problemă. I-am sugerat Preşedintelui Consiliului Judeţean Vâlcea, cât şi Prefectului, să vină cu propuneri pentru o astfel de comisie a vâlcenilor în cel mai scurt timp, iar aici să fie incluşi şi primarii de municipii şi oraşe sau zone adiacente. Dezbaterea de astăzi nu cred că a rezolvat vreo problemă, însă poate reprezenta un început” – susţine deputatul Constantin Rădulescu.

Comisarul – şef Voica: Pe varianta agreată de vâlceni aţi pune în valoare Râmnicu Vâlcea, Călimăneşti, Brezoi, Valea Lotrului şi inclusiv Ţara Loviştei

La dezbaterea a luat cuvântul şi adjunctul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vâlcea, comisarul – şef Ilie Voica, acesta punându-le câteva întrebări celor de la CNADNR pentru a vedea dacă au venit la Vâlcea cu ideea preconcepută că varianta de autostradă agreată de vâlceni nu poate fi realizată. Cum răspunsurile „drumarilor” au fost vagi şi incomplete, Ilie Voica a încercat totuşi să-i convingă că tronsonul care ar trece prin zona Dăeşti are mai multe avantaje pentru judeţul Vâlcea.

„Aţi făcut afirmaţia că vor fi costuri mai ridicate pe Valea Oltului. Dar, atâta timp cât nu aţi făcut niciun calcul, costul final al autostrăzii nu îl ştim. Pe varianta agreată de vâlceni aţi pune în valoare Râmnicu Vâlcea, Călimăneşti, Brezoi, Valea Lotrului şi inclusiv Ţara Loviştei. Cealaltă variantă, agreată de CNADNR, va ocoli în totalitate aceste localităţi şi nu va mai atrage forţă de muncă şi nici turiştii. În concluzie, înclin spre varianta Tigveni – Dăeşti” – a spus comisarul Ilie Voica, adjunctul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vâlcea.