Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Păsat, autostrada e o şosea cu patru benzi, balizată pe mijloc, apropo

Dacă Dan Şova era Ministrul Marilor Prostii, avem şi noi, un Şova mai mic, adică pe Gică Păsat, Ministrul Micilor Prostii, pentru că nu am înţeles de ce preşedintele interimar CJ Vâlcea nu s-a implicat în proiectul autostrăzii, mă rog, măcar similar cu omologul său de la Argeş.

O luăm pe rând, Gică Păsat ne trimite săptămâna asta trei rânduri în care bălmăjeşte ceva despre autostradă, nici noi şi facem pariu că nici el, nu a înţeles mare lucru. Păi, până azi, din noiembrie, dacă citim zece site-uri află 10 informaţii contradictorii, ba că e varianta 3, ba că e unu, ba că s-a reziliat SF-ul, ba că nu s-a reziliat, ba că va începe în 2017 sau în 2018, că se va termina în 2021 sau 2023. Vâlcenii efectiv sunt vraişte. Vinovat? Gică Păsat.

Să nu ne sară în cap pentru că vom motiva acum cu subiect şi predicat de ce îl considerăm pe Gică vinovat de tot sau mai bine spus de ignorare şi pafarism. Pentru că în timp ce Gică de Păsat împărţea firfirei la amărăţii de puişorii de găină din judeţ, cu condiţia să se îngălbenească peste noapte, colegul său de rang, de la Argeş a făcut altceva.

CJ Argeş a delegat oficial un om din conducerea instituţiei să fie raportor şi monitor al procesului cu privire la stadiul Autostrăzii Sibiu-Piteşti. În traducere, la Argeş, există un vicepreşedinte de judeţ, numit clar prin vot al Coniliului şi cu recomandarea preşeditelui să ţină aproape de CNADNR, de Ministerul Transporturilor şi de Compania care se ocupă de SF. Acesta are obligaţia de informa 24 de ore din 24, Consiliul Judeţean Argeş despre tot ce se decide la cele trei instituţii. Adică acest om are directă intrarea la toate cele trei direcţii de mai sus. Şi mai exact, dacă un ziarist din Argeş este interesat de ceea ce se petrece în cazul Autostrăzii, fie sună, fie merge direct la biroul acestui individ şi află ultimele date exacte.

Se aude, Gică Păsat? CJ Vâlcea are pe cineva cu această misiune? S-a gândit măre, conducerea liberală a consiliul de Vâlcea să importe modelul argeşan. Mai mult, omul de la Argeş este în directă legătură cu patronatul şi sindicatele de la Mioveni, urmărind tot procesul şi cooperând sub forma intituţiei lobby-ului pe lângă CNADNR şi Ministerul Transporturilor.

De aceea stau şi mă întreb, noi având un mare lider de sindicat consilier judeţean, de ce nu am avut şi noi mişcări de stradă ca la Piteşti pentru autostradă. Avem o platformă industrială, unde la USG, Oltchim, CET, Vilmar, Uzina Mecanică, Minet, etc s-ar putea strânge fără probleme 10.000 de salariaţi care depind şi ei de această autostradă. Ar fi o mişcare sindicală cooperantă cu patronatul, îmbinată cu acţiunile Consiliului Judeţean Vâlcea şi atunci, da, altfel ar fi presiunea pe Minister, pe CNADNR.

Dar noi nu avem sindicat, nu avem preşedinte de Consiliul Judeţean, de aceea nu vom avea nici autostradă. Iar dacă vom avea vreodată va fi un petec de şosea care trece prin Loviştea iute şi apoi se ascunde la fel de rapid în judeţul Sibiu ca să nu deranjeze greviştii de la Oltchim şi somnul lui Păsat de CeJeu.

De fapt cam asta este diferenţa dintre Argeş şi Vâlcea, nu doar pe hartă, ci şi prin aleşii de acolo, din forurile judeţene.