Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Gargară politică

Tema autostrăzii Sibiu – Piteşti a fost dezbătută şi întoarsă pe toate feţele de politicienii judeţului nostru, încât pare fără sens să mai atingi subiectul. La prima vedere, cel puţin aşa rezultă din ce s-a reţinut în spaţiul public, avem scoase în faţă următoarele date: singurul parlamentar care se zbate pentru realizarea acestei construcţii de infrastructură este Cristian Buican, Guvernul Ponta – Şova a tergiversat întocmirea studiului de fezabilitate şi în consecinţă PSD Vâlcea pare neinteresat de problemă, iar dinspre Valea Prahovei miroase a interese pentru Comarnic – Braşov.

În realitate, dinspre deputatul PNL nu se aude decât de autostrada care trece fix prin satul său natal unde proprietarii de terenuri s-au schimbat în ultimii 7 ani şi nimic despre demersul început de fosta conducere liberală a Consiliului Judeţean Vâlcea cu privire la o proiectarea unei artere care să lege Râmnicul de culoarul IV Pan-European. Practic, imaginându-ne că ar fi deja funcţională la ora asta, comparând cu fosta arteră Deva – Sibiu şi văzând că pe marginea acestor drumuri nu se desfăşoară nicio activitate comercială, putem concluziona fără exagerări că din punct de vedere economic, judeţul Vâlcea va avea de suferit. Valea Oltului va pica în doar câteva săptămâni. Beneficiari sunt Sibiul şi Argeşul.

Buican împuşcă mai mulţi iepuri odată. Pe principiul sondajelor care arată un interes faţă de construcţia de autostrăzi, scoate capul şi îngână poporul, sec, fără substanţă, dar destul de abil şi cu bătaie pe termen lung. Face în aşa fel încât să se vorbească de el politic în trei judeţe şi în capitală, creşte cota imobiliară în Loviştea de peste Olt şi îşi menţine o temă de atac la PSD unde social democraţii nu au ce spune. Preşedintele CJ Vâlcea, Constantin Rădulescu, secondat de Prefectul Marin Florian mută atenţia spre Voineasa – Vidra. Discută populist despre Transalpina şi domeniul schiabil. Tot sec şi tot fără substanţă. Ca să lămurim acuzaţia, Transalpina este pe Drumul Naţional 7A şi doar Guvernul poate activa garanţia lui Nelu Romstrade pentru finalizarea proiectului destul de degradat după 4 ani de făcut nimic de către PSD şi domeniul schiabil va sucomba lamentabil din lipsa unui PUG viabil sau a legislaţiei cu privire la construcţiile pe terenuri cu vegetaţie forestieră.

Prin urmare, Vâlcea geme şi se stinge economic şi nimeni nu aude. Nici nu ar avea cum cu atâtea voci puternice. Mult zgomot şi rezultate zero. Aceeaşi politică personală de imagine a deputatului Buican, o radiere a populismului regretatului Ion Cîlea către Costi Rădulescu cu reflexii tip Dumitru Persu şi o refulare a tuturor frustrărilor lui Marin Florian care parcă acum a venit direct din Copenhaga prin Râmnic.

În final, Voineasa şi Malaia, fără canalizare, trimit fecalele în rezervorul de apă al întregului judeţ, la pârtie se doarme pe sub brazi şi se ajunge iarna doar cu TAB-ul, autostrada este la stadiul de zvon, platforma este umbra unei industrii învechite şi Râmnicul topeşte banii în betoane şi joacă penibil pe dispecerul turistic. Te miri de unde mai rezistă zona.

Făcurăm ceva ? Da, făcurăm. Dusărăm o liotă de nepricepuţi pe scaune din care ieşiră bani. Ieşiră bani din buzunaru’ nostru.

Că, deh, prostia se plăteşte!