Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Cine seamănă vânt, culege furtună!

Moto: “Deşi am o experienţă de 40 de ani în domeniul potlogăriei şi vanităţii omeneşti, n-am văzut ceva care să semene cât de cât cu nesimţirea şi autoadmiraţia unui bădăran vulgar şi de o incomparabilă ignoranţă. (Mark Twain)

Nu sunt şi nici nu am fost vreodată simpatizant al generalului făcut pe puncte Gabriel Oprea şi, de multe ori, ne-am întâlnit la conferinţe de presă unde, mi-a lăsat un gust amar, din cauza suficientei afişate, mândriei exagerate şi tupeului manifestat. Acum, după tragedia poliţistului Bogdan Gigină, acestui personaj i se doreşte luarea capului, pentru că, odată ajuns în vârful politicii româneşti, s-a crezut Dumnezeu. Dar, situaţia de învinuit în care l-a încadrat un procuror DNA, legat de moartea poliţistului, mă stupefiază. Procurorul îl acuză că a impus, în seara zilei de 20 octombrie 2015, cu încălcarea dispozițiilor legale, că deplasarea de la sediul SRI la domiciliul său să se facă cu viteză foarte ridicată, situație care a dus la accidentul rutier în care a murit polițistul – motociclist.

Legal, generalul, nu are nicio vină! Care este vina lui ca poliţistul a căzut într-o groapă nesemnalizată corespunzător? La momentul producerii accidentului, victima făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire. Dispozitivul, asigurat de Brigadă de Poliţie Rutieră, era format dintr-un motociclist rutier (victima Gigină) şi un echipaj format dintr-un ofiţer şi un agent de poliţie aflaţi într-un autoturism de poliţie rutieră. El preceda, în trafic, autoturismul în care se afla ministrul Oprea. Anchetatorii au reţinut că, încălcând dispoziţiile legale care reglementează însoţirea demnitarilor, ministrul de Interne a dispus, pentru sine, “cu titlu permanent”, să beneficieze de însoţire cu echipaje de poliţie rutieră.

El realiza în medie aproximativ cinci deplasări zilnice pe parcursul cărora era însoțit de echipaje ale poliției rutiere. Numărul total al acestor misiuni este de aproximativ trei ori mai mare decât cele realizate în aceeași perioadă pentru însoțirea președintelui României și de aproximativ două ori mai mare decât cel corespunzător prim-ministrului, demnitari îndreptățiți la însoțire permanentă conform prevederilor legale.

Totuşi, inculparea lui Oprea pentru ucidere din culpă este o acuzaţie halucinantă a unor procurori neprofesionişti. Mai mult ca sigur că Oprea nu dicta viteza coloanei, nici nu ştia de Gigină şi, în orice caz, nu el a fost cel care l-a pus să meargă cu 84 km/h şi să-l direcţioneze în groapă. Groapa era semnalizată şi îngrădită cu zabrele galbene. Toată ziua n-a mai căzut niciun dobitoc din tot Bucureştiul în ea, dar a căzut un poliţai inteligent. Tocmai din acest motiv cei care au făcut groapa nici nu sunt întrebaţi de sănătate, pentru că ăia sunt în regulă.

Ăsta-i un motiv, ca şi în cazul Colectiv, ca să-l răstignească pe Oprea deoarece a refuzat să se alieze cu PNL şi să devină lingăul lui Koveşi şi Iohannis. Tehnic, poate cineva explică, cum a reuşit Oprea, pasager într-o maşină, pe bancheta din spate să omoare un motociclist aflat mult înaintea maşinii în care era? Au un dar procurorii ăştia de la atelierul de ţesut, să se facă de râs! Cel care a săpat groapa, nu are nici o responsabilitate? Sau trebui închis Oprea cu orice preţ?

Dar căuta bre, nişte fapte reale săvârşite, investighează, fă un dosar că lumea, şi gata. Pentru că, orice anchetă penală, începe cu cercetarea faptei. În cazul lui, fapta penală nu există. Oprea ştie cine este în spatele acestei anchete şi tace. Aşadar, nu faptele ne interesează, că nici un copil nu crede că poţi omorî un om stând în spate în maşină, ne interesează politica, politica mare la care a pus şi generalul umărul şi care, acum, este folosită împotriva sa.