Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

VODAFONE, amendată de ANPC cu 50.000 lei pentru practici comerciale incorecte

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat contravenţional operatorul de telefonie mobilă Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.

Operatorul de telefonie mobilă punea la dispoziţie consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la internet. Oferta era valabilă 28 de zile. În urma analizării reclamaţiilor consumatorilor, a rezultat că, deşi aceştia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricţionate pentru că erau condiţionate de un număr suficient de apeluri primite.

Consumatorilor le era impusă o condiţie pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmplă şi în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziţionate, fiind condiţionaţi de numărul de apeluri primite.

O altă neregulă constatată se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute şi SMS-uri naţionale nelimitat. Operatorul de telefonie mobile considera că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor iniţiate NU depăşeşte cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul îşi promova ofertele la aceste cartele nu menţiona aceste restricţionări.

Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înţelege faptul că nu există nicio restricţie; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacţionare pe care în altă situaţie nu ar fi luat-o.

Pentru utilizarea unei practici comerciale înşelătoare, profesionistul a fost sancţionat contravenţional cu amendă contravenţionala de 50.000 lei. Profesionistul s-a obligat să elimine mecanismul de restricţionare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate şi cele primite.

O practică comercială este considerată înşelătoare atunci când un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informaţie esenţială sau nu indică intenţia comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, şi când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o.