Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

VEZI CUM se poate transmite indexul autocitit la energie electrica de către un client CEZ

Clientii CEZ pot transmite indexul autocitit mai usor, fara a mai intra in contact cu un operator, prin parcurgerea unor pasi simpli.

1. Pregatiti informatiile pentru efectuarea apelului:
cititi contorul si notati indexul aferent fiecarui registru de energie electrica;
va recomandam sa comparati citirea anterioara a contorului cu citirea curenta, astfel incat consumul rezultat sa nu fie prea mare sau prea mic fata de consumul mediu lunar;
va recomandam sa aveti la indemana codul de autocitire care trebuie tastat pe telefon. (Codul de autocitire este compus din 10 cifre si incepe cu cifrele 005);
pentru ca indexul transmis sa fie inregistrat, este necesar sa respectati perioada de autocitire.
*Codul de autocitire, numarul de telefon de autocitire si perioada de autocitire sunt mentionate pe factura dumneavoastra.

2. Apelati numarul de telefon 0800 500 500.

3. Introduceti codul de autocitire:
Dupa apelarea numarului de telefon, veti fi intampinat de un mesaj preinregistrat, iar prima informatie care va este solicitata este codul de autocitire.
Daca veti introduce codul de autocitire corect, tastati # si veti primi mesajul „Va rugam apasati 1 daca codul introdus este corect si 2 daca doriti sa il reintroduceti.”
Daca nu reusiti sa introduceti codul de autocitire corect, aveti posibilitatea sa-l mai introduceti inca o data. Dupa cele doua incercari apelul va fi deconectat.
Indexul autocitit va fi furnizat in aplicatia informatica fara zecimale.

4. Introduceti indexul autocitit:
Dupa introducerea codului de autocitire, veti fi indrumat sa introduceti indexul afisat de contor.
Daca veti introduce indexul corect, tastati # si veti primi mesajul „Va rugam apasati 1 daca indexul introdus este corect si 2 daca doriti sa il reintroduceti.”;
Daca nu reusiti sa introduceti indexul corect, aveti posibilitatea sa-l mai introduceti inca o data.
Dupa cele doua incercari, daca nu ati introdus indexul corect, veti primi mesajul: „Indexul introdus nu corespunde criteriilor de validare. In maxim 24 ore lucratoare veti fi contactat de un reprezentant al serviciului nostru” .
De asemenea, daca nu reusiti sa introduceti indexul autocitit prin linia telefonica dedicata acestui serviciu (0800 500 500), aveti posibilitatea sa apelati Info Linia CEZ la numarul de telefon 0251 929, pentru a primi consultanta de la un operator Call Center.

IMPORTANT:
Autocitirea nu va inlocui citirea efectuata de catre operatorul de distributie in conformitate cu programul stabilit de citire. In luna in care este programata citirea contoarelor, pentru emiterea facturii va fi luata in calcul citirea efectuata de operatorul de distributie. Mentionam ca pentru aceasta, clientul este obligat conform prevederilor legale in vigoare sa asigure accesul pentru citirea contorului;
Pentru clientii care nu-si doresc sa transmita indexul sau sa isi actualizeze consumul estimat, actualul sistem de facturare ramane valabil, iar acestia vor trebui sa achite valoarea facturii de estimat emisa pe baza cantitatilor de energie electrica contractate de catre client;
Clientii casnici din mediul urban si rural, precum si clientii non-casnici, pot intrerupe oricand procesul de transmitere a indecsilor autocititi, situatie in care locurile de consum in cauza vor reveni la periodicitatea standard de facturare, respectiv facturarea lunara, in cazul clientilor casnici din mediul urban care nu au uzat de eligibilitate si celor non-casnici, si facturarea la doua luni in cazul clientilor casnici din mediul rural. In cazul clientilor casnici din mediul urban care au uzat de eligibilitate periodicitatea de facturare este trimestriala.
Daca indexul citit de catre operatorul de distributie in luna” L” va fi mai mic decat indexul autocitit de catre client in luna ”L-1” atunci furnizorul CEZ Vanzare va proceda la stornarea facturii de energie electrica emise pe baza indexului autocitit, va elimina din sistemul de facturare indexul incorect de autocitire si va proceda la refacturarea consumului de energie electrica pe baza indexului citit de operatorul de distributie;
Daca un client a trimis gresit indexul si acesta a fost validat, acesta nu mai poate fi anulat fara o solicitare expresa de stornare a facturii emise de furnizor.