Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Primăria Râmnicului a primit 27 milioane lei pentru stingerea datoriilor către CET Govora

DATORII ACHITATE. Primăria Râmnicului a primit un ajutor financiar de 27,2 milioane lei pentru achitarea datoriilor către societatea CET Govora. Săptămâna trecută, Guvernul a suplimentat  bugetul Ministerului Administrației și Internelor cu suma de 302,7 milioane de lei, la capitolul 81.01 „Combustibili și energie”, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice”, special pentru achitarea datoriilor către furnizorii de energie termică, majoritatea aflate la un pas de faliment, din cauza datoriilor neachitate de administrațiile publice locale dar și de către populație. Cele mai mari sume au fost alocate primăriilor conduse de favoriții liderilor PDL. Astfel, din cele 36 de beneficiare, primăria Arad a  primit suma cea mai mare, cu 7 la sută mai mult decât  București, de patru ori cât Timișoara și de zece ori cât Clujul. 36 de primării din România au scăpat de datoriile înregistrate către furnizorii de energie termică. Guvernul a decis în ședința din data de 27 octombrie să aloce aproximativ 315 milioane de lei pentru achitarea acestor obligații financiare. Sumele au fost suportate   din bugetul Ministerului Administrației și Internelor, aproximativ 302,7 milioane de lei și din Fondul de Rezervă al Guvernului – 12 milioane de lei. Suma de 302,7 milioane de lei a fost prevăzută în bugetul Ministerului Administrației și Internelor la rectificarea bugetară din luna august a acestui an. Banii vor fi folosiți exclusiv pentru achitarea obligațiilor (datoriilor) către furnizorii de energie termică. Prin alocarea acestor fonduri, Guvernul dorește să se asigure că agenții care produc energie termică vor avea suficiente stocuri de combustibil pentru sezonul rece, evitând astfel posibile întreruperi în asigurarea căldurii pentru populație. Județul Vâlcea a primit bani pentru două administrații locale: Băile Olănești – 1,2 milioane lei și Râmnicu Vâlcea – 27,2 milioane lei. Capitala a primit 37,1 milioane lei, Arad – 41,1 milioane lei, Bacău – 15,1 milioane lei, Brașov – 17,1 milioane lei, Brăila – 4,6 milioane lei, Buzău – 390.000 lei, Călărași – 700.000 lei, Călimănești – 2,2 milioane lei, Cernavodă – 100.000 lei, Constanța – 31,2 milioane lei, Craiova – 19,2 milioane lei, Cluj-Napoca – 4,1 milioane lei, Deva – 1,8 milioane lei, Drobeta-Turnu Severin – 5,5 milioane lei, Focșani – 1,3 milioane lei, Giurgiu – 4,3 milioane lei, Galați – 500.000 lei, Iași – 6,8 milioane lei, Miercurea-Ciuc – 1,2 milioane lei, Motru – 7,8 milioane lei, Oradea – 32 milioane lei, Odorheiu Secuiesc – 900.000 lei, Oltenița – 100.000 lei, Pașcani – 4,9 milioane lei, Piatra-Neamț – 2,3 milioane lei, Petroșani – 500.000 lei, Ploiești – 3 milioane lei, Suceava – 13,3 milioane lei, Târgu Mureș – 900.000 lei, Timișoara – 9,3 milioane lei, Tulcea – 572.000 lei. Principiul care a stat la baza alocărilor prevăzute în proiect constă în diminuarea arieratelor bugetare și închidere pe circuit – la bugetul de stat, cu respectarea următoarelor criterii: unitățile administrativ teritoriale  să înregistreze obligații la operatorii economici care furnizează energie termică populației, în sistem centralizat (conform OG nr. 10/2011); furnizorii de energie termică din subordinea unităților administrativ teritoriale să înregistreze obligații la: furnizorii de combustibil sau producătorii de agent termic și la bugetul de stat. DANA NEDESCU