Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Cum să-ți motivezi clienții să cumpere mai mult

Când începi o afacere tip magazin mixt sau supermarket, e important ca ambientul pe care îl creezi să fie primitor, să ai toate produsele bine organizate și la îndemâna clienților. În acest sens sunt o mulțime de reguli și trucuri la care să apelezi ca să îți faci afacerea să funcționeze în profit și clienții tăi să fie mereu mulțumiți.

Unul dintre criteriile cele mai importante în determinarea succesului unui magazin este modul în care îți aranjezi spațiul și îți expui produsele. Ca să te asiguri că vânzările vor merge bine, este chiar esențial. Documentează-te de la început și ia exemplul lanțurilor mari de magazine. Vei descoperi la acestea strategii comune care le aduc în timp multe vânzări și clienți mulțumiți. Ca să-ți fie și mai ușor, îți detaliem câteva mai jos.

1. Alege mobilierul potrivit

Ca să te asiguri că produsele tale sunt expuse corespunzător, alege rafturi metalice speciale pentru magazin. Acestea pot fi de perete și de mijloc. Sunt special create pentru a susține greutăți, sunt modulare și se pot plasa în diferite combinații.

Când cauți rafturi metalice ieftine, orientează-te totuși către un producător sau un distribuitor recunoscut și apreciat în domeniu. În acest fel, vei avea siguranța calității pentru alegerea pe care ai făcut-o. Cere recomandări, citește review-uri și chiar fă o vizită depozitului pentru a te convinge de calitatea produselor pe care urmează să le achiziționezi. Acestea sunt o investiție pe care trebuie să știi dacă te poți baza pe termen lung!

De asemenea, nu trece cu vederea nici piese precum coșurile pentru promoții, pe care le poți plasa și muta oriunde în magazin, coșurile și cărucioarele pentru cumpărături, porțile de acces în magazin și mesele speciale pentru case de marcat.

2. Documentează-te despre strategiile de plasare a produselor

Știai că trebuie să plasezi produsele în anumite zone pentru a le spori vânzarea? Marile magazine plasează la intrare plante și flori pentru a aduce un colț de natură și prospețime. În acest fel, vânzările cresc și clienților li se dă o stare de bine și de calm, care îi face să cumpere mai mult.

De asemenea, plasarea zonei de mâncare gătită la intrare, de patiserie și a rafturilor de pâine este o strategie bună. Acestea dau un miros care duce cu gândul la mâncarea de acasă, dau impresia de familiaritate, clienții se simt bineveniți, iar acestea stimulează vânzările.

Când vrei să afli cum sunt plasate restul produselor, te poți documenta online sau merge pur și simplu într-un magazin unde le poți observa. Pe lângă cele menționate mai sus, vei vedea în plus că produsele sunt plasate cursiv și mereu la o distanță de siguranță unele față de altele. De exemplu, după produsele alimentare neambalate sunt cele ambalate, apoi conservele, ca abia după aceea să se treacă la băuturi și alte produse nealimentare.

3. Investește în rafturi dedicate

E important ca produsele tale să se afle mereu pe rafturile care le asigură stabilitate, dar și care sunt potrivite pentru expunerea lor.

De exemplu, când vrei să plasezi băuturi și produse mai grele, e important să îți achiziționezi rafturi de perete pe care le poți fixa și care să le susțină greutatea. De asemenea, trebuie să știi că există rafturi speciale pentru a plasa produsele de panificație și rafturi pentru fructe și legume.

Rafturile de pâine sunt fabricate din lemn și oferă un aer rustic zonei dedicate panificației, iar cele pentru fructe și legume sunt special construite ca să expună oblic produsele, să le țină pe toate cât mai vizibil pentru toți clienții. Uneori, acestea au și o oglindă plasată în partea de sus.

4. Acordă atenție detaliilor

Vei vedea că micile detalii fac diferența. Sigur vei primi apreciere dacă vei aduce cărucioare pe care să fie plasate coșurile, pe care clienții cu probleme de mobilitate le vor aprecia. Cărucioarele mici vor fi apreciate de părinții cu copii pe care vor să-i educe despre cumpărături. Coșurile de promoții cu produse la preț redus vor fi apreciate de cei preocupați de sustenabilitate și reducerea risipei alimentare.

Succesul unei afaceri presupune efort susținut, dedicare și monitorizarea parcursului, însă cu un start bun, ai încredere că te îndrepți pe calea potrivită. Îți dorim mult succes!