Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

CAMPANIA PREZIDENȚIALĂ i-a adus la sapă de lemn pe Ponta și Iohannis

În campania electorală prezidențială, care tocmai s-a încheiat, partidele au raportat oficial că au cheltuit 32.230.686 de lei, adică 7,2 milioane euro. Doar primii șase candidați înscriși în cursa preyidențială au acumulat datorii, după campanie de aproape 4 milioane euro. În fruntea liste se află Alianța PSD-UNPR-PC. Pesediștii lui Ponta, dar și aliații lor au cheltuit de trei ori mai mult decât au primit sponsorizări de campanie.
Conform bilanţului contabil realizat după alegeri, Alianţa PSD-UNPR-PC, avea, la începutul campaniei venituri de 6.457.861 de lei, dar a cheltuit 20.136.729 de lei. La PSD, s-au vărsat donații de 3.729.969 de lei. Suma de 2.727.892 lei a reprezentat venituri din transfer de la partid realizate înaintea campaniei.
Tipăriturile şi materialele promoţionale au reprezentat cele mai mari cheltuieli, 10.002.943 de lei, urmate de publicitatea stradală (6.566.454 de lei), cheltuielile cu publicitatea în presă, radio şi TV (2.396.203 de lei) şi cheltuielile cu servicii (483.488 de lei). PSD-UNPR-PC a încheiat campania prezidențială cu facturi de achitat în valoare de 13.835.961 de lei.
Marele PNL, care acum este format din PNL și PDL, așa cum era firesc, a preluat și datoriile celor două partide. Alianţa Creştin Liberală avea venituri înainte de campanie de 5.029.548 de lei şi a cheltuit pe perioada campaniei 7.291.221 de lei.
De asemenea, ACL a cheltuit cel mai mult cu tipăriturile şi materialele promoţionale (2.802.377 de lei), urmate de publicitate stradală (2.382.959 de lei) şi publicitatea în presă, radio şi TV (854.208 de lei). În final, PNL şi PDL au menţionat datorii neachitate de 2.730.481 de lei.
Bilanţul financiar al anului 2013 punea PDL în situaţia de a fi cheltuit cu 1.591.434 lei mai mult decât veniturile realizate – 5.474.992 de lei. Pe de altă parte, PNL mai are şi datoriile înregistrate de pe vremea când era în USL, datorii deloc de neglijat. De asemenea, PNL mai are datorii şi de pe urma alegerilor europarlamentare în valoare de 4.546.183 de lei.
Campania prezidenţială a Elenei Udrea a însemnat cheltuieli pentru PMP de 1.828.028 de lei, în condiţiile în care veniturile PMP s-au ridicat la 1.275.510 de lei: 458.000 din transfer de la partid, iar 817.510 de lei donaţii obţinute în perioada campaniei.
PMP a cheltuit pe tipărituri şi materiale promoţionale 968.656 de lei, pentru publicitate în presă, radio şi TV 742.855 de lei, iar pentru publicitate stradală 90.849 de lei, în timp ce cheltuielile cu serviciile au fost de 10.000 de lei. După ce s-a încheiat campania, datoriile PMP au fost de 663.918 de lei. PMP a rămas cu datorii şi după alegerile europarlamentare în valoare de 422.946 de lei.
UDMR a cheltuit la prezidenţiale 661.654 de lei, în condiţiile în care a înregistrat venituri de 612.031 de lei.
Candidatul PLR, Călin Popescu Tăriceanu a înregistrat la finalul campaniei datorii neachitate de 492.106 de lei, iar candidatul independent Macovei a ]nregistrat datorii de doar 3.087 de lei.
Călin Popescu Tăriceanu a înregistrat venituri de 861.259 de lei şi cheltuieli de campanie de 1.353.365 de lei. Monica Macovei a avut venituri de 656.042 de lei şi cheltuieli de 642.674 de lei.