Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

5 cuvinte-cheie pentru o mai bună întelegere a conceptului de SEO

Cu totii navigam pe Internet cautand tot felul de lucruri, unele mai interesante, iar altele mai putin. Am vrea sa ne cumparam o perechi de pantofi sau poate am vrea sa vedem cum va fi vremea pe ziua de maine. Unii poate doresc sa se documenteze si cauta in disperare tot felul de PDF-uri care mai de care mai complexe, pentru a-si satisface dorinta de cunoastere. Indiferent de ce cautam pe Internet, de cele mai multe ori ajungem sa ramanem pe prima pagina cu rezultate ale cautarii pe Google, pentru ca aceasta pare sa contina cele mai interesante titluri, dar totodata pare ca aduce si cele mai multe si de calitate informatii.

Rar s-a intamplat sa ajungem la a doua pagina a cautarilor afisate de Google. Iar daca ni s-a intamplat sa facem asta, site-urile pe care le-am accesat au avut un continut de proasta calitate sau aspectul lor lasa de dorit, designul ramanand undeva pe la inceputul anilor 2000, cand se foloseau culorile primare oferite de limbajul HTML. Cu totii stim probabil acea combinatie dezastruoasa, dintre un rosu incert si acel bleumarin invechit, putin spus urata.

SEO este cel care ne ajuta sa ajungem pe prima pagina a rezultatelor Google. Google este cel care filtreaza informatia aflata pe Internet si o imparte in functie de cat de relevanta este. Sa spunem ca pe prima pagina a cautarii tale este afisat continutul cel mai relevant, pe a doua pagina deja continutul este ceva mai scazut din punct de vedere al calitatii. Iar cu cat inaintam mai mult pe paginile cu rezultate, cu atat site-ul este mai defectuos sau continutul este irelevant.

Daca ar fi vorba numai de continut irelevant sau site cu aspect antic, nu ar fi nicio problema. Din pacate insa, aceasta pozitionare arata ca poate exista problema continutului duplicat, preluat de pe un alt site, dar in acelasi timp si faptul ca site-ul respectiv a apelat de-a lungul timpului la metode ce tin de Black Hat SEO, care in mod cert nu sunt practici agreate de motorul de cautare Google.

SEO este un instrument extrem de valoros pentru oricine, pentru ca te poate ajuta la un moment dat sa vinzi mai multe produse pe site-ul propriu sau iti poate creste traficul pe blog, transformandu-l intr-o mina de aur. Iar daca niciuna dintre variante nu ti se poate aplica, acesta te poate face sa fii popular si mai vizibil in mediul online. Asta te-ar putea ajuta chiar sa obtii locul de munca mult dorit, pentru ca SEO te poate ajuta inclusiv la dezvoltarea brand-ului personal.

Daca e sa o luam pe definitii ceva mai profi, SEO (Search Engine Optimization) este un proces de optimizare a site-urilor pentru a favoriza vizibilitatea acestora in rezultatele cautarilor si scoaterea lor din anonimat.

Pentru a ajunge sa intelegi mai bine SEO si ce implica el, specialistii E-advertising au ales cateva cuvinte-cheie, esentiale cand vine vorba de familiarizarea cu acest concept in stransa legatura cu tot ceea ce inseamna marketing digital.

• Cuvant-cheie

Fara cuvinte-cheie practic nu ar mai exista conceptul de SEO, pentru ca dupa acestea se efectueaza o cautare pe Google. Unele cuvinte cheie sunt populare, iar altele ceva mai putin populare.
Ca exemplu, daca veti dori sa cautati o pereche de pantofi de dama, veti folosi drept cuvinte cheie urmatoarea alaturare: „pantofi dama” si in niciun caz nu veti cauta din prima: marimea 41, sperand ca veti gasi perechea ideala, pentru ca cel mai probabil cautarea va returna un tabel cu marimi, pantofi barbatesti sau tip sport. Nicidecum ce v-ati dorit. Asa se practica si in SEO, se aleg niste cuvinte cheie relevante, cunoscute tuturor si, eventual, se face si un mic research in ceea ce priveste popularitatea unor anumiti termeni de cautare.
Daca nu ai inteles totusi importanta cuvantului-cheie, gandeste-te ca te-ar striga cineva pe strada, dar te-ar striga pe un alt nume decat al tau. Bineinteles ca nu ii vei raspunde. In schimb, daca te-ar striga pe numele tau corect, nici nu ar dura doua secunde si ai intoarce rapid capul, reactia ta venind in mod natural.

• Rank Brain

Incepand cu anul 2015, cei de la Google au creat un nou program de inteligenta artificiala denumit Rank Brain. Rank Brain este conceput pentru a oferi cel mai relevant continut pentru termenii de cautare, in fucntie de intentia utilizatorului. Daca un cuvant ii este necunoscut, incearca pe cat posibil sa gaseasca un cuvant cu un sens apropiat de al acestuia. Un alt lucru interesant pe care il face Rank Brain este ca interpreteaza continutul pentru cautarile utilizatorilor, pentru a afisa pagini relevante, care nu contin exact termenul de cautare. Daca de exemplu va aflati in Bucuresti si tastati la cautarea pe Google cuvantul restaurant, se vor afisa ca rezultate ale cautarii restaurantele din Bucuresti.

Vechiul instrument de analiza utilizat de Google – PageRank – calcula importanta site-ului in functie de numarul de link-uri Inbound care faceau trimitere catre paginile sale. Site-urile puternice, precum YouTube, Facebook sau Netflix au inca o cotatie extrem de buna, de pana la 10. Site-urile mai putin cunoscute, chiar daca au continut de buna calitate nu vor avea totusi un PageRank prea mare. De cele mai multe ori PageRank-ul nu putea arata cu adevarat calitatea unui site. Daca ar fi sa facem o analogie, PageRank-ul era ca acel profesor de treaba care pune tot timpul note bune unui copil pentru ca i s-a parut din prima ca e cuminte si inteligent si nu mai tine cont neaparat de faptele din prezent, iar pe alt copil il taxeaza pe baza unei critici din trecut. Cam asa ar functiona PageRank-ul, care, chiar daca este construit pe baza unui algoritm, de multe ori pare destul de subiectiv.

• Link-uri Inbound

Aceste link-uri provin de pe alte site-uri si fac trimitere directa la continutul afisat la un moment dat de tine. De exemplu, daca cuiva i-a placut ceea ce ai scris tu despre floarea de-nu-ma-uita, poate scrie la randul sau un articol despre florile albastre si poate posta un link in articolul sau, prin care doreste sa arate ca tu l-ai inspirat in compunerea acestuia si ca la randul sau considera ca si alte persoane s-ar declara interesate de ce ai scris. In acest mod, traficul pe site-ul tau creste exponential.

• Robots.txt

Este un fisier special creat de catre un web developer, pus in directorul radacina al site-ului, care ii arata motorului de cautare ce foldere doreste sau nu doreste sa fie indexate. In cele mai multe cazuri, acest fisier arata de fapt ce fisiere nu ar trebui sub nicio forma indexate. Cele mai multe fisiere care nu se doresc a fi indexate sunt cele care tin de administrare sau contin informatii strict confidentiale, ale clientilor sau ale firmei. De ajutor in acest caz sunt si link-urile nofollow, care dau indicatii robotilor de cautare Google sa nu urmeze acel link din diverse cauze. Un exemplu bun ar fi butoanele de tip sign in, care nu ar oferi niciun tip de informatie acestora, ci ar incurca modul in care se afiseaza rezultatele.

• White-Hat SEO

Reprezinta practicile bune in cazul utilizarii SEO: crearea unui continut original, de calitate, o optimizare eficienta a site-ului etc. Utilizarea acestei metode ofera mari satisfactii pe viitor, pentru ca Google rasplateste acest tip de practica, plasand-o in topul rezultatelor. Black-Hat SEO este opusul lui White-Hat SEO si este bine sa fie cat se poate de mult evitat, pentru ca e aspru pedepsit de Google.

Acestea sunt doar o mica parte dintr-o lunga lista de cuvinte esentiale pentru intelegerea conceptului de SEO, care poate parea stufos, dar odata ce este inteles aduce cu sine multe recompense deloc modeste. Cu ajutorul serviciilor de optimizare SEO oferite de compania E-Advertising, va puteti extinde afacerea intr-un mod eficient, cu rezultate care nu vor intarzia sa apara.