Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

RĂZBOIUL GUNOIULUI, Faza pe drepturi la replică!

Războiul gunoiului continuă, niciuna din părţile beligerante necedând nici măcar o părticică din teritoriul cucerit cu greu. ROMPREST încearcă să intre pe piaţa vâlceană, după ce a fost declarată câştigătoare a licitaţiei pentru salubrizarea oraşului Râmnicu Vâlcea, iar URBAN nu se lasă dusă, cu una cu două. Deja, râmnicenii s-au obişnuit ca gunoiul să le fie ridicat şi de Romprest şi de Urban, nu o dată, maşinile celor două firme concurându-se pentru întâietate.

Acum, conflictul dintre cele două firme s-a mutat în plan mediatic, fiecare dintre cele două părţi, atacând cu argumente afirmaţiile celeilalte. Prezentăm mai jos, consideraţiile firmei URBAN la dreptul la replică, publicat de VOCEA VÂLCII, în ediţia trecută.

SC ROMPREST ENERGY SRL (lider al asocierii cu datele de identificare menţionate în antet), în calitate de operator în Contractul de delegare nr. 23205/26.06.2015 încheiat cu Municipiul Râmnicu Vâlcea şi SC COMPANIA ROMPREST SERVICE SA, având în vedere acuzaţiile grave aduse la adresa noastră de către SC URBAN SA, care cu o încrâncenare din ce în ce mai persistentă încearcă să dezinformeze populaţia şi formatorii de opinie din mass-media locală, apelând la artificii care mai de care mai bizare şi care au aspect de fapte penale, prin prezenta vă rugăm să ne acordaţi dreptul la replică în baza art. 40 şi 41 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi art. 49-63 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual din 24.02.2011, privitor la articolul apărut în publicaţia Vocea Vâlcii la articolul de presă „ROMPREST SA acuzată că înşală râmnicenii!”, publicat la data de 09.09.2015:

– În primul rând, aducem la cunoştinţă că societatea noastră respectă întocmai atât legislaţia în domeniul salubrităţii, cât şi clauzele Contractului de delegare, ale Regulamentului de salubrizare şi ale Caietului de sarcini;

FALS!! Nu se respectă în acest moment art. 28, art. 48 şi art. 51

– Urban SA afirmă „Romprest nu a dus deşeurile la Feţeni, aşa cum se angajase după câştigarea licitaţiei, ci la Horezu”.

Contrazicem această alegaţie tendenţioasă prin raportare la prevederile caietului de sarcini, astfel:

• deşeurile reciclabile colectate selectiv se vor transporta, în vederea tratării, la o instalaţie de sortare propusă de Operator. Prin urmare, în propunerea tehnică cu care am participat la licitaţie, am propus pentru acest tip de deşeuri pe operatorul ROM West, iar în urma perfectării contractului, începând cu data de 14.08.2015, am transportat şi la Staţia de sortare a Municipiului Drăgăşani;

Ce cantitate de deşeurie reciclabile colectate selective s-a transportat şi sortat la staţia de sortare Rom West în luna august?

Ce cantitate de deşeuri reciclabile colectate selective s-a transportat şi sortat la staţia de sortare din Drăgăşani în luna august?

• deşeurile reziduale se vor transporta, în vederea depozitarii, la depozitul ecologic Feţeni. Prin urmare, acest tip de deşeuri îl depozităm la acest depozit ecologic;

Ce cantitate de deseuri reziduale s-a depus la Feteni in luna august? Vor să ne inducă în eroare în privinţa cantităţilor. Sortează la Drăgăşani şi au depus 15 tone deşeuri reziduale la Feţeni pentru a putea afirma: “Romprest depune deşeurile reziduale la Feţeni”

Este o strategie mincinoasă prin care se încearcă inducerea în eroare a utilizatorilor şi a opiniei publice.

• biodeşeurile colectate selectiv se vor transporta, în vederea tratării, la staţia de compostare Râureni. În consecinţă, biodeşeurile sunt depozitate la acest depozit.

Ce cantitate de deşeuri biodegradabile s-a depus la staţia de compost Râureni?

La depozitul autorizat Horezu sunt transportate şi depozitate numai deşeurile generate în Municipiul Râmnicu Vâlcea care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus (reciclabile contaminate care nu sunt primite de reciclatorii finali, reziduale în amestec care nu sunt primite de depozitul de la Feţeni, biodeşeuri în amestec care nu sunt acceptate de staţia de compost de la Râureni). Mai mult decât atât, art. 68 alin(4) din Regulamentul de salubrizare prevede ca: „operatorul de salubrizare care prestează activitatea de colectare separată şi transport separat al deşeurilor municipale vor depune aceste deşeuri numai la depozite aparţinând autorităţilor administraţiei publice locale sau judeţene, după caz, indicate în acordul/autorizaţie de mediu, conform hotărârii de dare în administrare a serviciului de salubrizare sau contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare”. Drept pentru care, S.C.ROMPREST ENERGY S.R.L. depune deşeuri într-o serie de depozite specifice pe tipuri de deşeuri: AS TRANS, FEŢENI, RÂURENI, HOREZU, toate acestea fiind incluse printre depozitele indicate în autorizaţia de mediu.

Ce cantitate de deşeuri municipale – amestecate – s-a depozitat la depozitul Horezu în luna august?

Urban SA afirmă: „în acest moment, Romprest a justificat şi a încasat bani cu preţurile pentru groapa ecologică de la Feţeni, în condiţiile în care gunoiul adunat de la râmniceni a ajuns la groapa de gunoi de la Horezu, unde costă mult mai puţin, dar facturile către asociaţiile de proprietari sunt făcute la preţul pentru Feţeni”.

Afirmaţiile sunt false. Costurile luate în calcul conţin costurile cu sortarea, depozitarea pe fracţii şi cantităţi specifice. Tariful ofertat pentru populaţie conţine exact costurile cu depozitarea efectivă, de unde şi tariful mult mai mic faţă de cel practicat de către S.C. URBAN S.A. până la intrarea noastră în activitate.

ATENŢIE! Vorbim numai de costurile cu depunerea în rampă! Costurile cu sortarea, tratarea, transportul sunt trecute la alt capitol! Iar aici vorbim de deşeurile municipale amestecate, cele care nu le sortează şi le depun aşa cum le colectează la Horezu.â

În fişa de fundamentare a tarifului elaborate de Romprest, existenţa la documentaţia de licitaţie, la punctual 5 este specificat: “cheltuielile cu depunerea în rampă sunt de 54,15 lei/tonă.” La depozitul Horezu costul este de 30 lei/tonă. La staţia de compost costul este de 14 lei/tonă. De ce încasaţi 54,15 lei/tonă tuturor utilizatorilor din Rm. Vâlcea?

Ne punem întrebarea: oare cine şi-a însuşit nejustificat diferenţe de preţ dacă şi SC URBAN SA depunea la acelaşi depozit şi percepea tarife de 2 ori mai mari de la populaţie?

Deşeurile colectate de Urban din Rm. Vâlcea au fost depozitate până la 31 iulie 2015 numai la depozitul Feţeni! Tariful perceput de Urban până la 31 iulie 2015 conţine 46% redevenţă. În consecinţă, dacă eliminăm redevenţa, tariful corect este 4,53 lei/persoană/lună, tarif care include sortarea tuturor deşeurilor colectate din Rm. Vâlcea şi depozitarea deşeurilor reziduale la depozitul ecologic Feţeni, la 84 lei/tonă.

– Urban SA afirmă „Groapa de gunoi de la Horezu îşi desfăşoară activitatea fără cântar, fapt ce nu îi permite, se pare, realizarea unei evidenţe stricte asupra deşeurilor ce sunt depozitate acolo”.

De fapt, determinarea greutăţii unui cantităţi de deşeuri la un depozit neconform, cum este Horezul (precizare: neconform nu înseamnă ilegal), se face prin calcul matematic autorizat, aşa cum se specifică în Caietul de sarcini, după o formulă stabilită de către Autoritatea Contractantă, în cadrul căreia se are în vedere capacitatea de transport (volumul) şi densitatea deşeurilor municipale determinată prin studii de către Autoritate şi consultantul care a făcut determinările specifice. Sunt date oficiale din Caietul de Sarcini şi nu determinări empirice. Ne uimeşte acuzaţia aceasta, deoarece o modalitate similară de calcul a fost practicată de S.C. URBAN încă din 2009 şi o practică cu succes şi în 2015, nu ştim însă ce formulă de calcul foloseşte.

Deşeurile depozitate de Urban SA la depozitul Horezu sunt cântărite la staţia de sortare a deşeurilor municipale de la Râureni, care deţine cântar omologat pentru cântărirea deşeurilor.

Subliniem, în consecinţă, că afirmaţiile denigratoare făcute de URBAN SA la adresa noastră sunt false şi motivate de interesul şi intenţiile meschine ale acestei societăţi comerciale, care a pierdut contractul de salubrizare a municipiului, de a sabota activitatea de salubrizare a municipiului şi de a produce cât mai multe pagube firmei câştigătoare a licitaţiei, municipalităţii şi, implicit, comunităţii locale, aceste acte fiind expresia răzbunării perdantului faţă de comunitatea care l-a rejectat în urma atitudinii sale de dispreţ faţă de comunitate şi autoritate.

Dumneavoastră confundaţi comunitatea din Rm. Vâlcea cu persoana primarului interimar Matei Gigi Ion? Matei Gigi Ion este unica persoană care ştia că se va schimba operatorul de salubritate din Rm. Vâlcea cu mult înainte să se atribuie un câştigător la licitaţie, aşa cum prevede legea. În acest sens deţinem înregistrări video care dovedesc fără nicio îndoială cele afirmate mai sus.

Romprest nu poate să respecte contractul de delegare încheiat cu Primăria Rm. Vâlcea. Nu poate tehnic, nu are dotarea necesară, nu are acces la o staţie de sortare unde să sorteze toate deşeurile municipale amestecate colectate din Rm. Vâlcea.

Nu poate să-şi respecte propria fişă de fundamentare a tarifelor. Mai precis, ca să “treacă” oferta drept valabilă, a prezentat anumite activităţi şi preţuri aferente care, cum bine ştia de la momentul depunerii ofertei, 14 ianuarie 2015, că nu le va putea pune în practică.

Singura variantă posibilă este aceea de complicitate cu conducerea primăriei Rm. Vâlcea, care încearcă pe toate căile să acopere toate neregulile existente în activitatea Romprest. Nu înţelegem de ce! Ce interes are Primăria Rm. Vâlcea să acopere un prestator incapabil să respecte obligaţiile pe care singur şi le-a asumat.