Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

DN 7 și DN 64 sunt un pericol public pentru șoferi

DEZINTERES. Polițiștii rutieri le-au dat șoferilor indisciplinați amenzi peste amenzi, însă acest lucru pare să nu aibă nici un efect, pentru că numărul incidentelor rutiere și al persoanelor decedate crește de la an la an. Evident că asta nu este soluția ideală! Sau poate că nu este singura cauză a producerii accidentelor grave. Atunci care este? Ce acțiuni de prevenire ar trebui să facă polițiștii rutieri? Ce măsuri ar trebui să ia administratorii de drumuri care lasă în paragină infrastructura stradală? Conform legislației în vigoare, administratorul drumului public, cu avizul Poliției Rutiere, este obligat să instaleze indicatoare, să aplice marcaje pe drumurile publice și să le mențină în stare corespunzătoare. Evident, acest lucru nu se întâmplă, lipsa banilor fiind principala scuză a autorităților județene pentru starea precară a drumurilor. Acesta este un punct fierbinte care cu greu își găsește un răspuns. Problema este că delăsarea și indolența autorităților județene fac victime!  

Nu mai este de mult o noutate că Vâlcea se numără printre județele cu cele mai periculoase drumuri din țară, numărul morților în accidente rutiere fiind, an de an, îngrijorător de mare. Spre exemplu, în primele șase luni ale acestui an au fost înregistrate 183 de accidente rutiere, soldate cu 22 de morți (cu 5 mai mulți față de anul trecut), 75 de răniți grav și 150 de răniți ușor.

Sigur, Poliția Rutieră Vâlcea a organizat numeroase acțiuni, în jur de 810 razii, și a dat peste 33.600 de sancțiuni contravenționale. Problema nu este însă aici, pentru că polițiștii rutieri sunt mai prezenți ca niciodată în stradă. Atunci unde este problema? Ei bine, statisticile arată că șioselele vâlcene, pe lângă faptul că sunt periculoase, sunt și prost semnalizate. Nu de puține ori, șieful SPR Vâlcea, subcomisarul Florian Ioniță, a făcut adrese către administratorii drumurilor, către primari și șiefii județului, solicitând insistent să se amplaseze indicatoare de prevenire, să se aplice marcajele și să se mențină infrastructura rutieră într-o stare corespunzătoare. Răspunsurile au sosit fulgerător, iar concluzia a rămas doar una: autoritățile județului ridică din umeri, spun că nu au bani, însă cheltuiesc miliarde pe sărbători câmpenești, festivaluri de teatru sau acțiuni cu caracter pur electoral.

Drumurile morții

Conform ultimului bilanț al incidentelor rutiere în ultimele șase luni ale anului, în județul Vâlcea s-au produs 79 de accidente pe drumurile naționale, 27 de accidente pe drumurile județene, 17 pe drumurile comunale și 60 pe stradă.

Cel mai periculos drum rămâne în continuare DN 7, aici producându-se 30 accidente, soldate cu 10 morți, 15 răniți grav și 27 răniți ușor. O altă șiosea ce ne traversează județul este DN64, unde s-au produs 26 accidente rutiere, soldate cu 4 morți, 12 rănițigrav și 22 răniți ușor. Pe lista celor mai periculoase șiosele din Vâlcea se mai înscriu și DN65 C, DN66 A, DN67 și DN67 B.

CLAUDIA STANCIU