Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Biserica se dărâmă din interior, iar primii care sapă la temelia ei sunt preoții

În toamna anului 1995, la Episcopia Râmnicului s-a iscat un scandal de pomină între preotul Victor Tudor, de la Pesceana și vicarul Stănescu, pe fondul faptului că acesta a dispus sancționarea tânărului preot pentru că soția sa a părăsit domiciliul conjugal, intenționând să introducă acțiune de divorț. Nu se șitie bine care au fost resorturile amplificării conflictului (parcă, la mijloc, erau vorba și de vreo 400 de dolari, refuzați de părintele vicar), dar preotul Tudor s-a ales cu degetele de la mâna stângă strivite prin prinderea lor în tocul u și. În apărarea tânărului agresat au sărit vreo 200 de enoria și ai parohiei Pesceana, care au umplut curtea Episcopiei în susținerea celui care îi păstorea. Credeți că a impresionat cu ceva sau pe cineva situația la care s-a ajuns? Aiurea. Rapid, PS Gherasim i-a găsit acestuia înlocuitor la parohie și l-a trimis pe PC Victor Tudor în ascultare, drept pedeapsă. Unde era vina lui că a sa soață stătea doar la cafea, la televizor, la coafură și manichiură și prin baruri, în timp ce el, preotul, îngrijea de casă, de animale și de grădină? Drept urmare, preotul ortodox și-a dat demisia din Biserica noastră și a trecut la greco-catolici. Doamne ce scandal a ie șit, câtă tevatură și pe ce jar au fost puse organele statuluiDar nu au avut ce face și, astfel, în județul Vâlcea, a apărut o oază cu enoria și greco-catolici. Evident, susținătorii preotului au trecut și ei la noua religie. A urmat preotul ortodox Marian Stoicănescu, un alt transfug la greco-catolici. Acestuia, unul din conducătorii Episcopiei i-au pus condiții materiale grele pentru a-l aduce mai aproape de Rm. Vâlcea sau chiar în Rm. Vâlcea, unde- și avea domiciliul soția și cele două fete ale sale. Socrului său, arghirofilul de la ” Împărăția ortodoxă” , i-a cerută moara din comuna sa de baștină, cu care se întreținea, în schimbul transferului, dar omul nu a acceptat. Revoltat, dar și speriat de cele pe care le vedea pe viu, PC Marian Stoicănescu a fugit la greco-catolici. Suferise prea mult în biserica pe care o iubea ca pe ochii din cap și pentru care s-a pregătit temeinic, fiind cel mai bun student la Facultatea de Teologie. Nici un regret, nici o intervenție pentru împăcare, nicinimic, de niciunde! Dacă se plătea simonia cerută, preotul era acum în Biserica ortodoxă și într-o parohie din Rm. Vâlcea. Dar așa, este în Biserica Unită cu Roma. Este corect, stimați enoria și ortodoc și? Presa locală, încă de la prima fugă spre o altă religie a unui preot ortodox, a tras semnalul de alarmă transmitând mai marilor Episcopiei (cei de atunci „cam aceia și și acum!) că bulgărele avalanșei de zăpadă a pornit la vale și se va dezvolta, din cauza lor. Iată că s-a adeverit. Zilele trecute, pe fondul scandalului de la Biserica ” Cuvioasa Parascheva” , când preotul-cămătar Ion Predescu a fost instalat, cu jandarmii, în parohie, ca preot I, foștii preoți ortodoc și Cristescu „tată și fiu – , susținuți de 400 de enoria și, și-au dat demisia și au trecut la greco-catolici. Ei și-au anunțat gestul, atât la Secretariatul Arhiepiscopiei, cât și printr-o conferință de presă. Găsiți, în acest număr, rezumatul conferinței de presă. Cei care cunosc dedesubturile acestor ” transferuri” se întreabă încotro se îndreaptă Biserica Ortodoxă vâlceană și dacă diriguitorii ei mai sunt în toate facultățile mintale? Se vorbește despre cumpărarea posturilor în biserici, despre bătăi între preoți în altare, despre preacurvie (chiar în curtea Arhiepiscopiei), despre escrocherii făcute de preoți cu patrimoniul bisericilor, despre deznădejdea tinerilor preoți merito și care nu au bani și pile pentru a promova în funcții parohiale, despre faptul că în ziua de salariu preoții tineri sunt pu și să semneze pe șitatul de plată și nu primesc nici un ban în mână, datorită unor obligații pe care nu le-au consimțit și li se impun (abonamente la ziare, plata cărților unor autori pe care nu-i cunosc etc.), se vorbește despre cum un preot în vârstă este bătut de stareța unei mânăstiri din județ, despre și despre și despreNoi, enoria și, ne întrebăm ce-i de făcut?! Sigur, în primul rând, trebuie ca IPS Gherasim și camarila sa să ne spună a cui este biserica: a lor sau a noastră? Apoi, să explice de ce ei, conducătorii, nu se află în slujba enoria șilor și îi transformă pe aceștia în ” corp ansamblu” , nesocotindu-le dorințele? Din moment ce în salariul preoților 75% din total se reflectă banii primiți de la Bugetul statului, de ce nu conducem noi destinele administrative ale parohiilor, pentru că în salariul dumnealor se reflectă taxele și impozitele noastre? O să se răspundă că există Consilii parohiale pe lângă fiecare biserică vâlceană, dar de ce nu se ține seama de propunerile și hotărârile acestor consilii? Călugărilor (IPS) Gherasim și (episcop) Lovișteanu, Jeshua – fondatorul religiei ortodoxe v-a recomandat să nu adunați averi pe Pământ, ci în ceruri. De ce încălcați această poruncă, spoliind populația în mod direct, prin taxe religioase și, indirect, cu ajutorul statului care vă plătește salariile, în timp ce țara este în criză și nu există bani pentru pensii și plata salariilor profesorilor? De ce a fost poreclit episcopul Lovișteanu, de către preoții cunoscători, ” Loveleșteanu” ? Dacă preoții sunt slujitorii Domnului, de ce săvârșesc infracțiuni și fapte imorale, începând de la blasfemii și terminând cu perversiuni sexuale? Cum se explică faptul că, după introducerea religiei în șicoli, faptele imorale și infracțiunile au crescut în județul nostru, începând de la copii și adolescenți? Ce modele de călăuzitor spre Domnul Dumnezeu le arătați tinerilor prin preotul-cămătar Ion Predescu, de care până și fiul său a fugit, practicând cele nelumești în America? Popilor, îmi pare rău dacă v-am revoltat și nu trebuie să vă fie milă de mine, nu mi-am construit nici un zid în jurul meu. Poate părea așa, însăDumnezeu este cu mine! (vom reveni)

Romeo POPESCU