Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Vicele Monceanu le-a taiat pofta ziarelor de buzunar

” Licitația pentru atribuirea serviciilor publicitare a creat neînțelegeri

 

Anunțarea organizării licitației pentru atribuirea contractului de servicii publicitare la Primăria Râmnicului a creat în presa locală multe animozități. Patroni de ziare ce nu vând mai mult decât câteva zeci de exemplare au pretenția de a fi considerați competitori de luat în seamă la organizarea licitației cu pricina. Ba, mai mult, întărâtați de cei 37.000 euro puși în joc de Primărie, acești jurnaliști fac adrese că tre Primărie, cu tot felul de solicitări care mai de care mai aberante. Ar trebui să știe că odată ce caietul de sarcini a fost finalizat nu mai pot surveni modifică ri pe parcurs doar pentru că așa vrea unul sau altul. În rândurile de mai jos, puteți citi răspunsul pe care viceprimarul Valentin Monceanu l-a dat societății PIRMAN SRL, societate care editează bi-săptămânalul „Ziarul de Vâlcea”. În adresa trimisă că tre Primărie, patronul Tiberiu Pîrnău cerea, printre altele, impunerea drept condiție la licitație audiența pe pagina electronică a ziarelor.

                                                                                                               ” Magda țOLEA 

 

         Procedura de atribuire a contractului servicii de publicitate mass-media, presa scrisă

 

Ca răspuns la adresa înregistrată sub numărul de mai sus de că tre S.C. PIRMAR SRL „Ziarul de Vâlcea” referitoare la procedura de atribuire a contractului de servicii de publicitate mass-media, vă comunică m următoarele:

Referitor la alegerea unui cotidian pentru atribuirea contractului de servicii de publicitate mass-media, presa scrisă: am ales această variantă întrucât, După desemnarea cotidianului care va fi desemnat câștigă tor al selecției de oferte, intenționând să facem public că tre cetățenii municipiului numele acelui cotidian ca fiind cel în care vor găsi, în orice zi de apariție din săptămână, informații din partea Primăriei. În condițiile în care zilele săptămânii ar fi acoperite mediatic de o asociație de publicații bi/săptămânale, cetățenii nu ar știi în care din publicațiile asociației respective vor putea găsi informațiile din partea Primăriei.

Referitor la faptul că știam că nu există publicație auditată BRAT în Rm. Vâlcea: spre deosebire de unele firme care editează presa scrisă la nivel local, Primărie municipiului chiar este interesată de tirajul și de interesul cetățenilor pentru publicația prin care se va comunica cu locuitorii din Rm. Vâlcea. În aceste condiții, am solicitat o astfel de certificare, pe care am însoțit-o și cu un alt criteriu referitor la „sondaje de opinie oficiale (de la instituții recunoscute) care să ateste interesul cititorilor”. Criteriul propus de SC PIRMAR SRL „Ziarul de Vâlcea” referitor la audiența pe pagina electronică nu este relevant în condițiile în care, conform estimărilor Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, în prezent procentul de utilizatori ai Internetului din totalul populației României este de doar 28%.

Referitor la modalitățile de informare asupra procedurii de atribuire a contractului servicii de publicitate mass-media: am informat presa locală începând cu conferința de presă din data de 06.09.2006 despre organizarea selecției de oferte pentru atribuirea contractului de publicitate mass-media. Cererea de ofertă de participare a fost transmisă de departamentul de specialitate din Primărie că tre toate cotidienele locale (în cazul mass-media scrisă), că tre toate posturile de radio locale (în cazul mass-media audio) și că tre toate posturile de televiziune locale (în cazul mass-media video). Suplimentar, am publicat anunțul de cerere de ofertă pentru atribuirea contractului de publicitate în cotidianul Viața Vâlcii ediția de marți, 10 octombrie 2006, pagina 7.

Referitor la neprecizarea sumei alocate de administrația locală pentru acest serviciu: s-a răspuns la această chestiune cu adresa nr. 32633/18.10.2006.

Referitor la nerespectarea principiilor din Ghidul de bune practici în achiziția de publicitate de că tre instituțiile publice:

a. motivația contractuală și criteriile de selecție (aferente principiului transparenței) sunt cuprinse în Caietul de sarcini (pct. 1.6 și cap. VI și VII);

b. accesul în mod egal al orică rui operator de pe piața publicitară la relația contractuală cu instituția publică (aferent principiului egalității de șansă) a fost asigurat prin înștiințarea mass-media locală și prin transmiterea de invitații scrise că tre toți operatorii  care îndeplineau condițiile din Caietul de sarcini;

c. principiile oportunității, eficienței și al responsabilității sunt evidențiate în Caietul de sarcini (pct. 1.6, cap. VI și VII).

Cu stimă,

                                                                   Viceprimar Constantin MONCEANU