Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Razbunarea flotei lui Basescu

     Legați cu fire nevăzute de sângele vărsat în Decembrie 1989, o gașcă de inși pătați a monopolizat conducerea Armatei Române sub privirea blândă a lui Ion Iliescu care, umilind ofițerimea profesionistă, a nășit generali făcuți pe puncte. Au fost avansați la gradul suprem niște credincioși nevolnici de-ai „emanatului”, înmulțindu-i ca pe mititeii ieșiți pe țeavă din mașina de tocat grade a Cotrocenilor. Noii generali, în baza unor programe de înzestrare cu tehnică de luptă modernă, s-au pus pe „treabă”, dorind armatei țării să ajungă la standarde NATO. Timpul a trecut și dorința întârzia să se materializeze. Asta până în urmă cu vreo câțiva ani când, atinși de fudulia săracului, guvernanții pesediști au ținut morțiș să-și plătească pomana intrării în NATO, cu vârf și îndesat, propunând occidentului cumpărarea unor fregate mirosind a cocleală, rachete olandeze care și-au doborât până acum, datorită radiațiilor scă pate pe la cusături, doar proprii servanți și elicoptere Apache, folosite cu succes în filmele cu Winnetou. Prima mișcare a înzestrării a fost legată de derularea unui contract semnat cu Marea Britanie pentru achiziționarea a două fregate, contract în valoare de 116 milioane de lire sterline.  Totul ar fi rămas în lumea afacerilor, dacă , de curând, Biroul pentru Fraude Importante din Marea Britanie nu ar fi sesizat presa că o astfel de navă a fost achiziționată de oficialii români cu 40 milioane USD mai scump decât una similară cumpărată de Chile. Organismul englez a refuzat să dezvăluie orice fel de detalii suplimentare legate de caz, sub rezerva investigației aflate în desfășurare.

     Biroul este cea mai puternică structură de combatere a corupției din Marea Britanie, ocupându-se doar de cazuri în care frauda depășește un milion de lire. Deci Cine o fi luat cei peste 7 milioane de dolari despre care se spune că au fost „comisionați” cu titlul de confidențialitate?  Of și englezii ăștia, da’ secretoși mai sunt! Dacă problema se derula în România, deja cunoșteam cine sunt vinovații și până să se facă cercetările, îi și „spânzuram”. că , la noi în țară , toată lumea se pricepe la toate (boală rămasă de la „cei mai iubiți conducă tori”) și avem și reporteri pe care trebuie să-i respectăm pentru faptul că nu știu nimic în domeniul despre care scriu. Trăiască tirajul. Asta în glumă. Dar costat câtă deosebire există între organele de cercetare engleze și ale noastre. Felicitări englezilor. Sau crede cineva că organele de cercetare engleze nu au numele celui/celor care a/au luat șpagă? După câte știm noi (și știm bine) fregatele au costat doar două sute de mii de dolari. Restul nu are nimic cu Anglia. Ci cu „negociatorii” noștri. Scandalul „comisionul fregatelor” s-a declanșat în urmă cu câteva zile când cotidianul The Guardian a anunțat arestarea la Londra a unei românce și a soțului ei de origine britanică . Aceștia au fost acuzați că au încasat ilegal un comision din vânzarea fregatelor „Regele Ferdinand” și „Regina Maria” că tre România. În centrul investigației desfășurate de englezi se afla un „comision” în valoare de șapte milioane de lire sterline (circa zece milioane de euro). Britanicul ar fi primit unu la sută din valoarea contractului, în timp ce restul de șapte la sută ar fi ajuns că tre persoane necunoscute, cel mai probabil politicieni români. Întârziind aflarea adevărului, nici un oficial din România nu vrea să recunoască participarea la „comision” și nici nu ni se spun cine sunt cei implicați în această afacere veroasă.

     Deși se știe bine cine sunt! Scandalul fregatelor este un moment important cu două mari semnificații. O culme a ironiei sorții este PSD-ul. Să ne amintim cum oamenii lui Iliescu au încercat timp de 15 ani să-l înfunde pe Traian Băsescu cu așa-zisul scandal Flota. Aveau ei o premoniție că acesta le va veni de hac într-o bună zi! Ce altceva s-ar potrivi mai bine pentru proverbul „cine sapă groapa altuia, cade el în ea”? Traian Băsescu este absolvit, în sfârșit, de orice vină în dosarul Flota. Pentru că acum se va înțelege ce înseamnă o navă maritimă, d-apoi o întreagă Flotă? Mulți au crezut că navele maritime reprezintă un patrimoniu de valoare pentru țară , pe care „coruptul” Traian Băsescu l-a înstrăinat pe prețuri de nimic, evident, în schimbul unor comisioane uriașe. Nu! E tocmai invers.

     Eventual trebuia să dea el comisioane ca să ia cineva acele nave, deoarece costul de întreținere al navelor vechi este uriaș. Navele britanice au fost într-o stare mult mai bună decât cele din flota noastră, și relativ recent fabricate (1980). Totuși englezii au vrut să scape de ele. Nu le mai erau rentabile. Au fost chiar dispuși să dea comisioane de zeci de ori mai mari decât valoarea fregatelor, ca să scape de ele. Noroc cu regimul putred de corupt al lui Năstase. Au găsit cui să le dea În continuare mimăm lupta împotriva corupției, de ochii populației și ai străinătății. Care străinătate nici măcar nu suntem prea siguri că vrea eradicarea corupției, din moment ce marile privatizări Romtelecom, Romcim, Sidex, Petrom, BCR sunt rodul unei fraude colosale. Parcă asistăm la un meci de fotbal trucat, în care unii se fac că mănâncă jăratic, alții trag de timp, iar arbitrul are șpaga în jambiere, așteptând să fluiere sfârșitul mai repede. Iar spectatorii adică cetățenii acestei țări se uită ca prostiți, ba, din când în când, dacă îndrăznesc să vocifereze, sunt luați la bătaie de forțele de ordine. Hai, că ne merităm soarta!

Romeo Popescu