Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Război pe traseele de transport „mai bănoase”

De câteva săptămâni, firmele de transport auto de persoane duc o bătălie în instanțe de judecatăși în sediile instituțiilor de stat pentru acapararea unor „trasee mai bănoase” – așa cum s-a exprimat președintele Consiliului Județean Vâlcea, Dumitru Bușe – fărăa ține cont de propunerile autorităților sau de cele ale oamenilor din că tunele „nerentabile”

 

Zilele trecute, în urma „presiunilor” venite din partea unor oameni care locuiesc în zone izolate din județul Vâlcea, dar și din partea unor firme de transport persoane, Consiliul Județean Vâlcea a modificat din nou programul de transport rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean, pe perioada 2005 – 2008. În acest caz, solicitările unor persoane care locuiesc în că tune izolate, de prelungire sau modificare a unor trasee, pare absolut firească . însă , rămâne „problema” firmelor de transport auto, care în continuare duc o adevăratăluptăpentru acapararea unor „trasee mai bănoase” – așa cum s-a exprimat președintele Consiliului Județean Vâlcea, Dumitru Bușe – fărăa ține cont de propunerile autorităților sau de cele ale oamenilor din că tunele „nerentabile”. Dumitru Bușe a declarat că „Ministerul Transporturilor a găsit noi norme și noi condiții în privința programului de transport persoane. După părerea mea, acest program de transport trebuie săcombine trasee mai bănoase, cu trasee mai puțin apetisante. Voi realiza chiar o inițiativălegislativăpentru ca acest principiu săse păstreze, pentru menținerea acestei grupări de trasee”.

 

Solicitări ilare și ilegale

 

La începutul acestui an, Autoritatea RutierăRomână(ARR) a solicitat Consiliului Județean Vâlcea ca la discuțiile legate de modifică rile programului de transport județean în vederea aprobării acestora prin hotărâre a Consiliului județean săfie invitat și un reprezentant al agenției teritoriale a ARR, iar După discutarea modifică rilor, acestea săfie aprobate prin hotărâre a Consiliului Județean Vâlcea până la data de 31 martie 2007. Ceea ce s-a și întâmplat . Astfel, eventualele trasee noi pot fi oferite la ședința care va fi organizatăcu 60 de zile înainte de împlinirea a doi ani de la intrarea în vigoare a programelor de transport. Toate solicitările din partea unor primării din județ și a unor operatori de transport rutier înregistrate la Consiliul Județean până la 31 ianuarie referitoare la modificarea programului de transport rutier public de persoane au fost transmise la ARR Vâlcea pentru a comunica modalitatea de soluționare, pentru fiecare solicitare în parte. Florinel Butnaru, șeful Autorității Rutiere Române Vâlcea, s-a conformat și la mijlocul lunii februarie a înaintat o adresăConsiliului Județean . Printre altele, ARR spune că traseul Horezu – Dianu până la Râmnicu Vâlcea nu se poate face, întrucât ar reprezenta un alt traseu care nu îndeplinește condițiile din Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 1892/2006. De asemenea, ARR a tăiat „elanul” la două firme de transport: încredințarea de curse câștigate de societățile BUS TRANS și OBOGEANU Company Impex SRL nu se pot atribui  operatorului de transport SILVA CRIS-FLOR. De asemenea, ARR a dat câteva rezoluții negative la solicitările unor primării din județul Vâlcea de prelungire a unor trasee. Este vorba de primăriile Sălătrucel, Frâncești, Fârtățești și Roșiile. Același răspuns negativ l-a primit și Uzina Mecanică Băbeni care a solicitat introducerea unei noi curse de autobuz. Referitor la adresa firmei VILEXTUR, ARR a comunicat că cererea de modificare a traseului Râmnicu Vâlcea – Surupate nu respectăordinul ministerului transporturilor. În ceea ce privește adresa Primăriei Golești prin care se propune ca traseul Râmnicu Vâlcea – Bleici – Poenița (traseu inexistent de altfel) săfie licitat de o singurăfirmă, ARR Vâlcea face cunoscut că această solicitare nu face obiectul modifică rii programului de transport.

 

Luptele din instanțele de judecată

 

Nemulțumite probabil de gruparea de trasee făcutăde Autoritatea RutierăRomânăși Consiliul Județean Vâlcea, mai multe firme de transport au contestat în instanțăprevederile programului de transport persoane. Joi, 12 aprilie, firma TRANSROBY a înaintat, la Curtea de Apel Pitești, recurs în vederea suspendării actului administrativ emis de ARR Vâlcea. La această acțiune s-au raliat și alte două firme de transport: celebrele BUS TRANS și MATDAN Service SRL. În tot acest timp, la Înalta Curte de Casație și Justiție s-a judecat solicitarea societății MATDAN de strămutare a procesului împotriva ARR Vâlcea și a firmelor ANTARES TRANSPORT și BUS TRANS. Instanța de judecatăa decis la data de 3 aprilie 2007 respingerea cererii de strămutare a procesului.