Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

PERICOLUL CODULUI RUTIER

            Amenzi mai mari, legi mai stricte, un sistem nou de penalizare. Asta îi așteaptă pe șoferi în Noul Cod Rutier. Noile modifică ri ale legislației ar trebuie să îi disciplineze pe conducă torii auto având în vedere că , pe lângă sumele deloc mici pe care trebuie să le scoată din buzunar, abaterile care până acum se pedepseau doar cu amendă i-ar putea lăsa fără permis de conducere. Dacă noul cod rutier va rezolva aceste probleme rămâne de văzut. Este, până la urmă, o încercare timidă, care ridică încă multe semne de întrebare, majoritatea, ce-i drept, de ordin tehnic. Ceea ce mai mult ca sigur nu poate fi rezolvat cu acest act normativ este haosul din traficul marilor orașe. 

            Noul cod rutier, aplaudat și, în egală măsură, criticat, are drept scop legiferarea bunului-simț la volan prin sancțiuni dure care ar putea fi însă dispuse neunitar de polițiști, că rora le sunt acordate puteri discreționare, fără a li se impune însă proceduri clare de aplicat. Legea, un cadou făcut românilor de ultima lor zi națională înainte de a primi statutul de cetățeni europeni, are, incontestabil și o serie de părți bune.

 

              Câteva modifică ri

          Se vor alege cu permisul suspendat pe 30 de zile cei care vor fi depistați depășind coloanele de mașini oprite la semafor sau la trecerile la nivel cu calea ferată, nu acordă prioritate pietonilor sau autoturismelor care au acest drept, trec la culoarea roșie a semaforului, nu respectă regulile privind depășirea sau semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier.

          Amplasarea de construcții și practicarea actelor de comerț, atât pe carosabil, cât și pe trotuar sau în parcări , vor fi interzise în locurile în care pot incomoda circulația.

– Se va interzice deținerea la vedere și folosirea sirenelor și girofarurilor de că tre persoanele neautorizate. Pe autostrăzi și pe drumurile europene va fi obligatorie folosirea luminilor de întâlnire pe timpul zilei, iar motocicliștii vor trebui să le folosească pe orice drum public. De asemenea, se va interzice deținerea sistemelor anti-radar.
– Autovehiculele cu remorci sau cu gabarit depășit și cele care transportă substanțe periculoase sau sunt conduse de că tre începători vor circula cu o viteză maximă mai mică decât cea prevăzută pentru clasa din care fac parte.
– Pietonii accidentați ca urmare a traversării printr-un loc nepermis vor fi singurii răspunzători pentru accident, în condițiile în care conducă torul auto a respectat în totalitate legea.
– Conducă torilor auto prinși în trafic fără asigurare li se vor putea reține certificatul și plăcuțele de înmatriculare, eliberându-li-se în schimb o dovadă fără drept de circulație. Neîncheierea asigurării în termen de 30 de zile, va duce la radierea autovehiculului din evidentele poliției.

            Amenda, în cazul unor contravenții neînsemnate, poate fi plătită direct la polițist. Prezumând că românii – șoferii care au că lcat pe bec și polițiști deopotrivă – ar fi cinstiți, acesta este un lucru bun. Te scapă de mersul la filiala CEC din zona în care locuiești sau de un drum la administrația Financiară de cartier. Totuși, aceste părți bune au și reversul medaliei. Introducerea procedurii de înțelegere amiabilă între doi șoferi implicați în accident, care nu mai sunt obligați să meargă la Poliție, a reieșit din imposibilitatea Ministerului de Interne de a asigura un flux de lucru civilizat la secțiile ce se ocupă de accidentele ușoare, din neputința de a micșora timpul de așteptare al nefericiților care, într-un moment de neatenție, s-au atins de un alt șofer în trafic sau de o mașină, un gard sau un stâlp prin parcare.

” Raul POP

 

Raul Pop