” Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Râmnic participă la un
Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Râmnic a fost selectat să participe la proiectul școlar Comenius I intitulat „Europa fără frontiere. Tinerii și cetățenii Europeană „, ale că rei principale arii tematice sunt: moștenirea culturală, istorie/tradiții, limbi străine, cetățenie Europeană /democrație/identitate regională. În cadrul proiectului, care durează 36 de luni, sunt partenere următoarele unități școlare: Istituto Di Istruzione Superiore din Gesualdo-Italia (liceu tehnic), Oberschule Falkenberg din Germania (liceu teoretic), Ies El Palmeral din Andalucia-Spania (liceu teoretic), College Saint-Marie 2eme et 3eme degre din Mouscron-Belgia (liceu teoretic) și Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din țara noastră. „Cetățenia activă depinde în special de implicare, participare și informare. Partenerii proiectului cred cu fermitate că educația joacă un rol important în promovarea cetățeniei active în rândul tinerilor. Numai cu condiția ca tinerii să învețe să fie devotați, să ia inițiativă și să fie responsabili pentru acțiunile lor, cetățenia activă devine un țel care poate fi atins. Scopul proiectului este de a-i face pe elevi să devină mai conștienți de faptul că sunt membri activi ai unei comunități mai largi, Uniunea Europeană , bazată pe valori comune cum ar fi democrația, solidaritatea, pacea și dreptatea, comunitate care este în același timp îmbogățită prin diversitatea și caracteristicile fiecă rei țări participante”, ne-a spus prof. Irina Irițoiu, coordonatoarea proiectului la colegiul vâlcean. Prof. Irițoiu, împreună cu prof. Nicoleta Mărgărit, sunt în această perioadă în Italia, la Gesualdo. Din delegația vâlceană trebuia să facă parte și directorul adjunct de la „Mircea cel Bătrân”, prof. Marius Mărgărit, însă probleme de sănătate l-au împiedicat să facă deplasarea în Italia. Proiectul are ca obiectiv principal promovarea schimbului de idei și experiențe (privind ideea de „cetățenie Europeană „) între elevii țărilor partenere, oferindu-le în același timp experiențe inovatoare prin care tinerii să se simtă legați de țara lor, dar și de contextul mai larg (cel al Uniunii Europene) și să poată dobândi noi abilități menite a le îmbunătăți relațiile sociale, a le dezvolta sensul responsabilității și înțelegerea reciprocă la fel ca și acceptarea diferențelor de opinii, limbă și cultură.
Narcis Stefan
Lasă un comentariu