Acasă Arhiva Magazinele scad prețurile cu până la 70%

Magazinele scad prețurile cu până la 70%

A început sezonul reducerilor

Sezonul reducerilor la produsele nealimentare din colecția primăvară -varăa început încă de luna trecută, dar unii comercianți din oraș au preferat săpunăafișele cu reduceri abia la sfârșitul lunii august sau chiar începutul lui septembrie. 

La majoritatea magazinelor din centru prețurile practicate la articolele de îmbrăcă minte, încalțăminte sunt cu 20% până la 70% mai mici. Astfel, dacă acum câteva săptămâni nu vă”ținea buzunarul” sădați 300 de lei pe o pereche de pantofi de firmă, acum îi puteți cumpăra plătind cu 70% mai puțin.

De reținut că aceste reduceri sunt valabile doar pentru produsele nealimentare, a că ror desfacere are caracter sezonier. Din această categorie fac parte confecțiile, tricotajele, articolele sport, cosmeticele, produsele de marochinărie, țesăturile, încă lțămintea, aparatele de încă lzire și climatizare, ventilatoare și alte produse similare.

 

Perioada reducerilor se încheie la 31 octombrie

Potrivit legii comerțului, care a intrat în vigoare la începutul anului trecut, existădoar două perioade legale în care comercianții pot scă pa de marfa demodată, ieftinind-o: 15 ianuarie – 15 aprilie, respectiv 1 august – 31 octombrie. De asemenea, magazinele pot practica și alt gen de reduceri, în anumite perioade ale anului, cum ar fi: 1 și 8 martie, 1 iunie, precum și de Paști sau de Crăciun. În plus, se pot organiza reduceri atunci când un magazin face lichidarea mărfurilor din stoc, pentru produsele sezoniere sau pentru cele care nu au fost vândute în termen de trei luni de la aprovizionare.

Proprietarii magazinelor nu sunt obligați săfacă reduceri, dar dacă doresc acest lucru, ei trebuie săinformeze primăria despre perioada în care efectueazăvânzările de soldare, cu cel puțin 15 zile înainte. Orice anunț sau altăformă de publicitate privind soldarea trebuie săspecifice obligatoriu data de începere a vânzării de soldare și durata acesteia, precum și sortimentul de mărfuri supus soldării, în cazul în care operațiunea nu implică toate produsele din magazin.

 

Încasări importante pentru comercianți

 

Vânzările de lichidare sau soldare trebuie săfie precedate sau însoțite de publicitate. Așadar, de la 1 august a început perioada reducerilor. Practica soldurilor este foarte des utilizatăîn străinătate. În perioada lichidării de stocuri, marile centre comerciale înregistreazăvânzări record, pentru că ceea ce pierd prin reducerea prețului, câștigă din creșterea cifrei vânzărilor.

Oricum ar fi, perioadele cu reduceri aduc mari încasări la firmele de profil, iar pentru cei cu portofele mai subțiri aceasta este perioada când ar trebui săînceapăa colinda magazinele.

 

image_pdfVezi ca PDFimage_printPrintează articolul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.