Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Din 6 martie, mașinile cu certificate de tip vechi nu mai pot circula pe drumurile publice

” Pavel Popescu, inspector în cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare de Vehicule, avertizează:

” „Cei care se aventureazăsăfacă acest lucru se vor alege cu dosar penal. După înștiințările trimise de noi că tre proprietarii de vehicule înmatriculate până în anul 1997, puține persoane au venit la ghișeele noastre pentru preschimbarea vechilor documente”, mai spune Pavel Popescu

 

În urmăcu ceva timp, prefectul Anuța Handolescu a anunțat că numărul autoturismelor din Vâlcea a crescut considerabil în ultimii ani. Dacă la nivelul anului 1983, în județ erau înmatriculate 43.358 mașini, în perioada 1990 – 2006, numărul lor s-a dublat, ajungând la 89.957 autoturisme înmatriculate. Din declarațiile oficiale reiese că județul Vâlcea se apropie de ținta maximăacceptatăpe protecția mediului în Uniunea Europeană . Limita admisăeste de 400 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Administrația publică localătrebuie săintervinăși săgăsească soluții privind dezvoltarea infrastructurii sau gândirea unui alt sistem de taxe. Despre acest subiect, dar și despre alte chestiuni importante pentru proprietarii de mașini, am stat de vorbăcu Pavel Popescu, inspector în cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare de Vehicule.

 

” Rep.: Care este situația mașinilor abandonate?

” Pavel Popescu: Legea 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fărăstăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului ori a unităților administrativ-teritoriale, modificatăși completată, stabilește modul de tratare a epavelor care mai zac pe lângă blocuri sau chiar pe drumul public. Conform legii După identificarea vehiculelor abandonate pe terenul public sau privat al statului de cel puțin un an de zile agenții constatatori împuterniciți de că tre primar vor întocmi procese verbale de constatare. Cu această ocazie agentul constatator va afișa o somație pe caroseria vehiculului prin care solicităridicarea acestuia de pe terenul aparținând domeniului public sau privat al statului, proprietarul având  un termen de 10 zile.

” Rep.: Ce se întâmplăcu acestea După ce expirătermenul?

” P.P.: După împlinirea acestui termen, primarul va dispune, la propunerea organului constatator, inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportarea și depozitarea autovehiculului și a bunurilor aflate în interiorul acestuia într-un loc special amenajat. În termen de 10 zile de la înștiințarea organelor de poliție de că tre agentul constatator privind datele de identificare a autovehiculului abandonat acestea vor efectua cercetări pentru identificarea proprietarului sau deținătorului legal. După cele 10 zile primarul emite la propunerea organului constatator care a încheiat procesul verbal de constatare o dispoziție prin care declarăvehiculul ca fiind fărăstăpân și abandonat.

” Rep.: Cine suportăcheltuielile?

” P.P.: Cheltuielile ocazionate de efectuarea operațiunilor de expertizare, ridicare, transportare și depozitare se suportăde că tre proprietarul sau deținătorul legal al autovehiculului. În lipsa acestuia, cheltuielile se suportădin valorificarea vehiculului și a bunurilor găsite în interiorul acestuia.

” Rep.: Cum se face restituirea mașinilor abandonate că tre proprietari?

” P.P.: Restituirea vehiculului că tre proprietar se face pe bazăde proces verbal în termen de 10 zile de la data la care persoana care reclamădispariția vehiculului face dovada că este proprietar că a achitat toate taxele și impozitele prevăzute de lege, sumele cheltuite de primărie cu transportul și depozitarea vehiculului, plata la zi a tarifului de parcare în cazul vehiculelor ridicate din parcări .

” Rep.: Ce se întâmplăcu mașinile ridicate de pe domeniul public care aparține primăriei?

” P.P.: În cazul autovehiculului abandonat primarul îl someazăpe deținătorul legal al acestuia prin scrisoare recomandatăcu aviz de primire ca în termen de 5 zile de la primire săridice vehiculul aflat pe domeniul public sau privat al statului. Dacă proprietarul sau deținătorul legal al vehiculului abandonat nu răspunde somației primite prin dispoziție a primarului acesta se declarăfărăstăpân. După expirarea termenului de 5 zile de la data somației adresate proprietarului, vehiculul trece de drept în proprietatea unității administrativ teritoriale pe a că rei razăteritorialăse aflăși va fi predat unei unități de colectare și valorificare a deșeurilor.

” Rep.: Care este situația certificatelor de înmatriculare mai vechi de anul 1996?

” P.P.: Mașinile care au rămas cu certificate de tip vechi nu mai pot circula pe drumurile publice. Radierea a fost făcutădin oficiu deoarece proprietarii acestor mașini nu au respectat prevederile legii. Șoferii care nu s-au prezentat până în ziua de marți, 6 martie 2007, în vederea procurării noilor certificate de înmatriculare nu mai au dreptul săconducă aceste vehicule. Cei care se aventureazăsăfacă acest lucru se vor alege cu dosar penal. După înștiințările trimise de noi că tre proprietarii de vehicule înmatriculate până în anul 1997, puține persoane au venit la ghișeele noastre pentru preschimbarea vechilor documente.

” Rep.: Ce acte sunt necesare pentru a schimba certificatele vechi?

” P.P.: Cei care vor să-și înmatriculeze din nou mașinile radiate vor avea nevoie de următoarele acte: fișa de înmatriculare vizatăla secția Financiară de la locul de domiciliu, cererea solicitantului (în cazul persoanelor juridice săfie și ștampilată), vechiul certificat de înmatriculare, taxa de 30 de lei, de la BCR sau CEC, actul de identitate în original și copie, vechile plăcuțe, contravaloarea noilor plăcuțe, cartea de identitate a mașinii, dovada efectuării inspecției tehnice în termen de valabilitate și copia documentului de asigurare obligatorie de răspundere civilă.

Alin Mitroi