Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Consilierii liberali pun bețe-n roate modernizării Râmnicului

Iată câteva exemple de proiecte la care liberalii lui Ion (Garoafă) Nicolae s-au opus: modernizare și amenajare piață agro-alimentară Nord, lărgire pasaj Hervil, reamenajare strada Rapsodiei, amenajare Hala Centrală, amenajare cale de acces din Calea lui Traian până la pasajul Bogdan Amaru (paralel cu calea ferată) ” din fericire, aceste proiecte au trecut de votul consiliului local, cu toată opoziția consilierilor liberali

La ședința Consiliului Local al municipiului Râmnicu Vâlcea de marți, 30 octombrie, a ieșit din nou la ivealăcârdășia politică a consilierilor liberali (coordonați de Emilian Frâncu și dirijați de Ion Nicolae), care au făcut tot posibilul săpunăbețe-n roate marilor proiecte de modernizare și dezvoltare a municipiului Râmnicu Vâlcea inițiate de că tre primarul Râmnicului, Mircea Gutău. Principalul punct de pe ordinea de zi a ședinței – propunerea de amenajare urbanistică zona centralăa municipiului – a fost retras la solicitarea primarului Mircea Gutău, întrucât consilierii liberali au „promis” în prealabil că vor face mare scandal pe această temă. Este sigur că liberalii au fost împinși de la spate în „atacarea” acestui proiect chiar de că tre președintele Consiliului Județean Vâlcea, Dumitru Bușe. Primarul Mircea Gutău a spus că afacerea cu terasa din fața restaurantului Ariel l-a împins pe liderul conservatorilor vâlceni la „gestul” de a suna la sediul PNL Vâlcea pentru a le da indicații consilierilor liberali cum săvoteze la proiectul privind modernizarea centrului orașului. Consilierii locali liberali au votat împotrivăsau s-au abținut la proiectele de hotărâre privind mai multe obiective de investiții deosebit de importante pentru dezvoltarea municipiului Râmnicu Vâlcea. Se demonstreazăcă PNL Vâlcea nu dorește modernizarea orașului, pentru că aceste proiecte sunt pentru binele tuturor râmnicenilor, și nu pentru o persoanăsau un grup de persoane. Iatăcâteva exemple de proiecte la care liberalii lui Ion (Garoafă) Nicolae s-au opus: modernizare și amenajare piațăagro-alimentarăNord, lărgire pasaj Hervil, reamenajare strada Rapsodiei, amenajare Hala Centrală, amenajare cale de acces din Calea lui Traian până la pasajul Bogdan Amaru (paralel cu calea ferată) etc. Din fericire pentru râmniceni, studiile de fezabilitate sau prefezabilitate la aceste obiective de investiții au trecut de votul consiliului local, cu toată opoziția consilierilor liberali.

 

1 milion USD pentru modernizarea pieței din Nord

 

Studiul de fezabilitate la obiectivul de investiții „Modernizare și amenajare piața agroalimentarăNord – Rm. Vâlcea” prevede o valoare totalăde circa 800.000 euro. Se intenționeazădemolarea structurii existente a pieței, corp clădire adiacent pieței pe latura de vest, corp clădire grupuri sanitare și curte gunoi tot adiacent laturei de vest. Se va obține astfel o supraFață desfășuratăde 750 mp cu un spațiu interior pentru vânzarea produselor de 588 mp. Construcția va beneficia de echipamente și dotări funcționale După standardele europene. Va rezulta o construcție unitarăși integratăcare săexprime funcțiunea ce o adăpostește și care să asigure un standard ridicat de calitate. Finisajele interioare ale construcției propuse vor fi de bunăcalitate respectând legile și normele în vigoare ale Ministerului Sănătății, precum și cele ale standardelor europene. Odatăcu realizarea noii piețe agroalimentare se vor rezolva racordurile la utilități, amenajările exterioare de pavimente, spații verzi și de protecție, mobilier urban ambiental (lămpi, bănci de odihnăpentru vârstnici și suferinzi, rampe de acces pentru persoanele cu problemele locomotorii).

 

O nouășosea lângă Calea lui Traian Sud

 

Construcția că ii de acces din bulevardul Calea lui Traian, zona Peco Rompetrol, până la pasajul Bogdan Amaru, paralel cu calea feratăva începe cel mai probabil în primăvara anului viitor. În urma analizei făcute de Primăria municipiului Râmnicu Vâlcea, s-a constatat necesitatea realizării unei artere rutiere cu sens unic pe acest traseu pentru degrevarea traficului ușor din sensul zona industrialădin sudul municipiului că tre cartierul Ostroveni de pe partea dreaptăa liniei de cale ferată. În acest fel, vehiculele ușoare vor evita zona centralăa orașului. În acest scop, la km. 290-790 pe calea feratăse va realiza și un pasaj inferior ce va lega centrul municipiului de cartierul Ostroveni. Tot pe această arterăvor fi dirijate și autobuzele ce au ca punct final autogara 1 Mai. Datorităfaptului că noua arterărutierămerge paralel și în imediata apropiere a unei zone populate, este necesară realizarea unui trotuar de 1,5 m lățime pe partea blocurilor. Pe partea stângăa noii artere de circulație se vor prevedea cinci accese rutiere că tre cvartalul de blocuri. Lungimea totalăa noii străzi va fi de 635 metri, iar cheltuielile care rezultădin devizul general necesare realizării lucrării sunt de 2,5 milioane lei (aproximativ 1,05 milioane USD).

 

Un proiect pentru viitorul Râmnicului

 

Așa cum am spus, pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local al municipiului Râmnicu Vâlcea era înscris și un proiect de hotărâre privind o propunere de amenajare urbanistică a zonei centrale a municipiului. Chiar dacă discuțiile din consiliul local au fost amânate, dezbaterea pe marginea acestui proiect deosebit de important pentru municipiul Râmnicu Vâlcea vor fi reluate. În acest sens, conducerea firmei New Capital 2000 SL din Spania a prezentat în urmăcu câteva zile Consiliului Local al municipiului Râmnicu Vâlcea o informare privind intenția acestei societăți de a construi un parking subteran în centrul municipiului Râmnicu Vâlcea. Pentru executarea lucrărilor din România, spaniolii au înființat societatea comercialăPAV Sparom SRL. Lucrarea pe care firma spaniolăintenționeazăsăo realizeze în centrul orașului constă într-un imobil de parcare construit pe două etaje subterane cu restituirea parcului existent, precum și a unui edificiu comercial pe patru nivele și zonăde spații comerciale, folosind diferența de nivel dintre străzile existente. Proiectul asigurălocuri de parcare suficiente, care vor degreva străzile și trotuarele din centrul orașului și adiacente. Studiind lipsa acutăa locurilor de parcare cu care se confruntă municipiul Râmnicu Vâlcea care are drept consecințăo supraaglomerare a orașului și perturbarea traficului rutier precum și numărul de locuri de parcare necesare în centrul municipiului. De asemenea, parcul central și zona verde a acestuia nu sunt afectate, ci dimpotrivăprimesc o înfățișare nouăși modernă. Durata asocierii dintre Primăria Râmnicului și firma PAV Sparom SRL va fi de 49 de ani pentru a asigura recuperarea investiției și realizarea de profit pentru ambele părți contractuale.