Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

UNITA ÎȘI BATE JOC DE ASIGURAȚI

 

BATJOCURĂ. Firma de asigurări Unita Vienna Insurance Group SA își înșealăclienții și îi dăafarăînjurându-i și jignindu-i ca la ușa cortului” – este declarația unui client nemulțumit de serviciile oferite de Unita. Mai mult, anul trecut, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a dispus unele sancțiuni și a propus un program de remediere a deficiențelor constatate la compania Unita. După decizia CSA, societatea de asigurări Unita SA a continuat să-și păcă lească clienții primind tot mai multe reclamații din întreaga țară . Persoanele care au încheiat polițe de asigurare de orice fel au avut probleme fie cu despăgubirile pe care trebuiau săle primească , fie cu plățile la care aveau dreptul în baza contractelor.

 

Cine este Unita?

 

UNITA a fost prima companie de asigurări cu capital integral privat constituităîn România După decembrie 1989. Înființatăîn 1990 la Timișoara, UNITA și-a început activitatea în sectorul asigurărilor de viață, iar la începutul anului 1996, UNITA pune baza asigurărilor generale. În anul 2001, Wiener Städtische a devenit acționar majoritar al UNITA, preluând 51% din acțiuni, urmând ca în 2002, și restul până la 99.99% din acțiuni sătreacă în proprietatea grupului austriac. Astăzi, acționarii majoritari ai Unita SA București sunt societatea românească Omniasig SA cu o participație de 55,00 -13% din acțiuni și societatea austriacă Wiener Stadtische Versicherung AG Viena Insurance Group, care deține 44,99 – 79% din acțiuni.

 

Zeci de clienți nemulțumiți

 

Având în vedere că nu este pentru prima datăcând, pe adresa redacției, primim plângeri de la cititorii noștri nemulțumiți de felul în care au fost tratați de reprezentanții acestei societăți, am decis sădăm curs acestor reclamații. Văprezentăm, în rândurile ce urmează, unul din cazurile recente.

Mail-ul vine din partea unei femei, care a ales să rămână sub anonimat, din motive lesne de înțeles. Ea explică cum, în urma unui accident de circulație, s-a prezentat la sediul firmei de asigurări Unita, unde avea asigurarea CASCO, pentru despăgubiri. După câteva minute bune de discuții aprinse cu unul din directorii firmei și asiguratorul Valeriu Vlad – cel care s-a ocupat de polița de asigurare a mașinii, femeia a fost datăafarădin sediu. „Deși îmi ceream drepturile și nimic mai mult, mi s-a trântit ușa în nas. Ba, mai mult, m-au insultat în toate felurile. Într-o societate care se pretinde a fi civilizată, vulgaritatea celor de la Unita a întrecut orice limită. Un anume Cezar, director cu atribuții de constatare și lichidare a daunelor s-a comportat de-a dreptul inacceptabil”, ne-a povestit, indignată, femeia.

 

Uite epava, nu e epava

 

Inițial, femeia s-a întâlnit cu asiguratorul Valeriu Vlad, a doua zi După accident. Acesta a evaluat pagubele, constatând că mașina este avariatăîn proporție de 100%. Trebuie menționat că mașina a fost asiguratăde o persoanăjuridică , iar prima întâlnire a avut loc la sediul firmei în prezența celui care a asigurat mașina la Unita, asiguratorului Valeriu Vlad și a femeii care a avariat-o. Aici, asiguratorul de la Unita le-a explicat celor doi că nu se va face plata cu suma totalăasigurată. Suma reparațiilor unui deviz făcut de un service autorizat la care a fost trimisă mașina pentru evaluare depășea suma asigurată. Conform afirmațiilor femeii, asiguratorul ar fi trebuit săfacă plata pe toată suma asigurată, urmând ca diferența săfie suportatăde că tre proprietar pentru repararea mașinii.

Reprezentantul Unita le-a explicat celor doi că firma sa nu are obligația de a-l despăgubi integral pe proprietarul mașinii. Astfel că , asiguratorul a întocmit un raport în care săstipuleze că proprietarul va primi o sumăcu mult mai mică decât cea asiguratădeoarece. Cei de la Unita au considerat că mașina este o epavăși că nu mai putea fi reparată. „Vădați seama că mașina nu avea cum săfie o epavăpentru că a fost lovitădoar în Față , iar mecanicii de la service au spus că poate fi reparatăfără probleme. Totodată, nu putea fi evaluatăca avariată100%”, a mai explicat femeia.

De remarcat că , la aceeași firmăde asigurări, proprietarul mașinii avariate avea asigurate toate mașinile firmei sale, plătind anual sume fabuloase. Acesta a amenințat că , imediat ce contractul cu Unita va expira, își va asigura mașinile la o altăfirmăcare va da dovadăde seriozitate. „După politica firmei Unita ar trebui săreparăm mașina la un service neautorizat unde am plăti mai puțin, decât săne dea suma cuvenită”, se plânge femeia. Ea a mai spus că asiguratorul ar fi sfătuit săîși repare mașina la un service neautorizat.

 

Datăafarădin biroul directorului

 

Văzând că nu reușesc nicicum săprimească despăgubiri integrale, păgubiții s-au prezentat la sediul firmei Unita, acceptând, într-un final, condițiile asiguratorului. Aici, autoarea accidentului a completat un formular. La un moment dat, reprezentantul Unita și-a dat seama că actele mașinii nu sunt completate în limba română, mașina provenind din Italia. El i-a solicitat femeii să-i aducă actele traduse. Femeia s-a arătat contrariatăde cerința directorului, neînțelegând cum s-a putut face asigurarea respectivădacă nu au știut ce scrie în acte?! Ea a refuzat categoric sătraducă actele, considerând că dacă la semnarea contractului de asigurare nu s-a pus problema traducerii documentelor mașinii și nu s-a discutat despre originalitate acestora, atunci nu este necesară o traducere. În acel moment, directorul s-a ridicat de la birou și i-a cerut femeii săiasăafarăspunând că fără traducerea actelor nu se va face plata pentru despăgubiri. Refuzul de a ieși din birou și cererea unor explicații despre modul în care s-au întocmit actele pentru asigurare l-au determinat pe director săpărăsească biroul, lăsând clientul în compania asiguratorului. „După ce acesta a plecat din birou, Valeriu Vlad mi-a sugerat, în repetate rânduri și pe un ton ridicat, săies afarăpentru că discuția noastrăs-a încheiat. Deci nu aveam dreptul la o explicație?! Am continuat să-l întreb care este motivul pentru care tot amânăplata, găsind diverse scuze. Evident că nu am primit niciun răspuns fiind somată, în continuare, săplec din firmă”, se mai aratăîn mail-ul trimis redacției.

Femeia mai povestește că a ieșit din birou După un schimb de replici fiind insultatăde Valeriu Vlad, acesta folosind cuvinte pe care nu le putem reproduce. El a continuat săo insulte și După ce a ieșit din birou urmărind-o chiar până la ieșirea din firmă, adresându-i cuvinte jignitoare în timp ce aceasta traversa strada.

 

Unita, discreditatăși de ziarele centrale

 

Așa cum aminteam în rândurile de mai sus, de-a lungul anilor, firma de asigurări Unita a „strâns” zeci de reclamații din partea clienților nemulțumiți de serviciile oferite. Conform unui articol apărut în urmăcu câțiva ani, în publicația „Ziua”, Unita își înșela constant clienții. După rezultatele unui bilanț întocmit în 2003, Unita avea pierderi financiare ce reprezentau a zecea parte din totalul pierderilor financiare ale societăților de asigurări din România. Conform acelorași rezultate financiar – contabile, puse la dispoziție de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, rezulta că o parte importantăa resurselor financiare ale Unita SA o reprezentau disponibilitățile în conturi bancare și în casierie, ceea ce ridica un important semn de întrebare privind eficiența despăgubirilor acordate.

Și asigurarea de viațăreprezintăun risc major dacă este încheiatăla Unita SA. Conform aceluiași articol, un client al segmentului de asigurări de viață, declara că firma nu i-a restituit suma stabilită, în cazul rezilierii contractului. El a decis sărezilieze contractul deoarece nu a primit și nu a găsit nicio informație privind evoluția plasamentelor financiare ale Unita SA. De asemenea, clientul susținea că a primit mai puțini bani la rezilierea contractului, decât a plătit pe tot parcursul derulării acestuia.

 

P.S. În încercarea noastrăde a afla și punctul de vedere al conducerii sucursalei județene a UNITA SA, ne-am izbit de un zid de tăcere. La numerele de telefon oficiale nu ne-a răspuns nimeni, chiar dacă era în timpul programului.