De la sfârșitul lunii iulie traseele de transport că lători din județ au fost reorganizate, prin implicarea administrației publice județene. Inițiativa Consiliului Județean de relicitarea traseelor, a avut, printre alte criteri de selecție a firmelor care au câștigat licitațiile și confortul de care, teoretic, trebuie săbeneficieze că lătorul în mijloacele de transport. Chiar dacă traseele importante sunt deservite de mașini performante, dotate cu toate facilitățile, în continuare se transpirăabundent în autocare și se merge în picioare. Principali vinovați sunt soferii. Economia de motorinăeste mai importantădecât confortul plătitorului de bilet. Încasările primează, iar la orele de vârf, oamenii stau înghesuiți pe culoarele autobuzelor.
Chiar dacă au microbuze și autocare de ultimăgenerație, existătrasee județene deservite de firme de transport că lători în care deabia se mai poate respira de că ldură, în zilele toride ale verii. Un asemenea exemplu îl reprezintăruta spre și dinspre că limănești. Legătura cu Rm. Vâlcea este asigurată, în mare măsură, de firma Antares. Societatea dispune de unul dintre cele mai noi parcuri de mașini și ar fi normal ca și confortul oferit săfie pe măsura dotării, dacă nu pe „dimensiunea” prețului plătit pe bilet. Numai că , situația nu corespunde pretențiilor. Majoritatea celor care fac naveta la că limănești cu mașinile Antares, se plâng de că ldura care aproape sufocă că lătorii. Am avut ocazia săne convingem că cei cu care am stat de vorbăau spus adevărul. La temă, l-am contactat pe managerul ing. Nistor că rămidă, reprezentantul Antares. ” Cunoaștem situația și nu avem motive săvăcontrazicem. Este adevărat că sunt șoferi care nu dau drumul aparatelor de climatizare și care preferăsăse deplaseze în condiții dificile de temperatură. Motivul este unul simplu. Aerul condiționat este produs de că tre un motor auxiliar care funcționeazăcu motorină. această economie reprezintămotivul pentru care se transpirăîn unele autocare. Șoferii de care discutăm, vând motorina astfel obținutăs-au o folosesc pentru ei. Am mai avut discuții despre asta cu șoferii… i-am muștruit, i-am penalizat. Din nefericire, nu îi afecteazăprea mult. Speculeazăcriza de șoferi profesioniști de pe piața muncii, se simt, într-un fel, indispensabili firmei și știu că ne este greu săîi dăm afară. Pentru ai disciplina, avem însoțitori în mașini, organizăm controale inopinate, ne urcă m în mașini pentru verifică ri, din diferite stații de pe traseu. Și totuși, chiar în aceste condiții, mai existăexcepții. Se apropie vremea când vom trece la măsuri radicale, vom desface contractele de muncă celor găsiți în neregulă.” În legăturăcu aglomerația de la orele de vârf, managerul ne-a declarat: „Chiar dacă legea interzice transportul de că lători peste limita capacității mijlocului de transport, sunt situații în care nu poți sălași omul în stație. Poate este grăbit, are o urgență, este așteptat undeva, întârzie la serviciu. Decizia în asemenea cazuri, aparține tot șoferului, chiar dacă plătește și firma. Soluția este de a suplimenta mașinile și de-a civiliza că lătorii. Avem trasee pe care se succed mașini la interval de 15 minute, la orele de vârf. Oamenilor le este greu săaștepte și preferăsăfacă scandal, săse certe cu șoferul, săse înghesuie, săse calce în picioare.” – a încheiat ditectorul Cărămidă.
Situația pe care am prezentat-o, nu este întâlnitădoar la firma Antares. Pe toate traseele și cu toate firmele de transport din județ cu care veți că lători, veți putea avea ghinionul săstați în picioare, într-o că ldurăinsuportabilă. Rezolvarea acestei probleme poate să vină de la Poliția Rutieră, de la OJPC, de la conducerea firmelor de transport și, de ce nu, de la organizarea de noi licitații de că tre Consiliul Județean.
Lasă un comentariu