Acasă Arhiva 2 Noi oamenii suntem biserica

Noi oamenii suntem biserica

Critica adusăde noi greșiților din Episcopia Râmnicului a stârnit furii printre enoriași, aceștia situându-se în tabere adverse, aparent ireconciliabile. Unii dintre cititori, cu respect pentru Biserica OrtodoxăRomânăși toleranți Față de preoții dedați desfrâului, minciunii și prefăcă toriei, ne-au certat, rugându-ne săfacem precum fac ei, adică să-i ignorăm pe aceia care, în numele Domnului, și-au făcut averi pe spinarea văduvelor, bolnavilor și săracilor care le frecventeazăslujbele, sfidând Legiurile BOR și comunitatea pe care o păstoresc. Alții, oportuniști din naștere, ne-au trimis mesaje răuvoitoare și tendențioase, de crezi că preoții vizați ca fiind supuși iubirii de arginți, arghirofiliei și simonie sunt oamenii Satanei, trimiși printre noi ca săne umilească și săne batjocorească . Ceea ce nu-i tocmai așa. Nu toți preoții sunt canalii, având în județ preoți și că lugări care sunt modele de viețuire duhovnicească . De aceea, conștienți și cu sinceritate, noi, ortodocșii, ar trebui săne rugăm mai mult pentru cei care au grijăsăne îndrume pe calea mântuirii și sănu mai alergăm spre primul străin care ne spune că Iisus e doar în inimăși că ortodoxia e o minciună. Lucrurile contestabile, la unii preoți din Episcopia Râmnicului, sunt aplicații spre cele lumești ale câtorva zeci de preoți șarlatani, nesocotind că noi oamenii suntem biserica și că le vedem tot ce fac și tot ce acumulează, îngrijorându-ne. Am primit recent, un mesaj electronic critic, dacă nu cumva insultător, ceea ce ne-a determinat intervenția aceasta, încercând sădemontăm convingerile multora dintre semenii noștri, interpreți subiectivi ai celor ce observăla greșiții bisericii. Cu scuzele care se cuvin, redăm un fragment dintr-o provocare a unui creștin nemulțumit de ce vede la preoții vâlceni îmburgheziți, probabil un ateu travestit în enoriaș, pentru că tot este moda acum, După revoluție, săne prefacem că respectăm Biblia și credem în învățăturile ei, dându-ne credincioși. „Ortodoxia, din punct de vedere spiritual, este o mafie bine organizată, care trăiește pe seama celor neștiutori și proști. Cel mai mare partid din țară este Ortodoxia. Diferența este că unii mint de la tribunăși alții din Altar, iar asemănarea este că și unii și alții o fac pentru Putere și bani. Dacă vrem săajungem în Rai, ajunge săcitim Sfânta Scripturăși sătrăim conform învățăturii și modelului de viațăal Domnului Iisus Hristos. Asta înseamnă , de fapt, creștinism. Cine crede în popăva avea veșnicia la dispoziție săfie alături de popăîn Iad. Fugiți de popii șarlatani, mincinoși și hoți. Ei sunt aceia care nici ei nu intrăși nici pe cei ce vor săintre în Cer nu-i lasă. Gândiți-vănumai la biata fatăde la Tanacu care a fost țintuităpe o cruce din scândură, legatăcu lanțuri, bătutăși ținutăacolo până a murit. Și asta de ce? Pentru că a crezut într-un popășarlatan. Cinste tuturor celor care vor avea înțelepciune săse debaraseze de această mafie ordinară.”

Mesajul acesta este o mizerie, dar ascunde în spatele lui nemulțumirea unui enoriaș care poate deveni exponentul multora care văd comportarea anormalăa unor preoți, acuzându-i la fel ca și el. Biserica OrtodoxăRomânăadministreazăuna dintre cele mai mari averi din România, a că rei valoare depășește trei miliarde de euro. Întreținerea cultului nostru strămoșesc reprezintăactivități care nu sunt impozate și de aici posibilitatea de îmburghezire preoțească și sfidare generalizatăa celor care se mint până și pe ei că -l slujesc pe Dumnezeu. Despre biserica noastrănu am de spus nimic și nici nu am scris nimic rău până acum, dar despre preoții făcuți pe bandărulantăși practicile lor „neortodoxe”, am considerat că este deja strigător la cer și le voi dedica o mare parte din activitatea mea jurnalistică , arătându-i cu degetul. Pentru că nu se mai poate și pentru că trebuie săse intervinăhotărâtor, mediatic, la nivelul comunității, atâta timp cât Episcopul de Râmnic se aflăîn neputință, și-a pierdut fermitatea conducerii treburilor administrative în Eparhie și este condus, din umbră, de câțiva preoți veterani, interesați numai de buzunarele lor și de înavuțire. În județ, numărul bisericilor nou înființate a întrecut măsura și cred că numărul acestora egaleazănumărul școlilor, pe când, la slujbe, numărul enoriașilor este tot mai mic, iar prezența tineretului lipsește, aproape, cu desăvârșire. Avem biserici care s-au construit până în scara blocurilor și de cele mai multe ori măîntreb dacă preoții ctitori nu așteaptă, cumva, săne dăm cu toții duhul, ca pe o marfăbunăde tapat financiar? Cantitatea, în locul calității, predominăși în biserică , ca și la piață. Cât despre faptele unor preoți spoliatori, la înmormântări, când enoriașul nu mai are de dat socotealănimănui decât Lui Dumnezeu, ar trebui săfie pedepsite, pentru că se pretind taxe substanțiale, exploatându-se credincioșii, până și atunci când au murit. Pe cine sprijină, atunci, biserica? De sărbători, aleargăpreoții, ca șobolanii, cu 2 fire de busuioc în mâna și chiar dacă ești atent, nici nu înțelegi ce ți se spune… se uitădacă îi dai bani și atât. Cantitate și nu calitate! Și? Pățește cineva ceva? Nimic. Sunt preoți care nu au ce că uta săslujească în numele Domnului, pentru că , în mintea lor, numai ochiul dracului are loc. Fericiți acei preoți care își fac treaba cum trebuie și nu condiționat. Datorităacestora, apostazia nu s-a transformat într-un fenomen de masăși credincioșii încă se mai uităla crucea de pe acoperișul lăcașului nostru de cult strămoșesc. Nimic nu ne poate apăra mai mult de apostazie decât mersul la Biserică și cititul: citiți cât mai mult despre ce înseamnă ortodoxia și într-un final veți fi mândri și fericiți că aparțineți unui popor care s-a născut ortodox. Și eu m-am născut creștin ortodox și de aceea sunt de părerea că avem nevoie de duhovnici, ca de aer. Dar cred că este nevoie de mai mult discernământ din partea unor slujitori ai bisericii. În copilărie, mergeam la biserică unde un preot blând îi spunea bunicii mele sălase copiii săumble liber în biserică și când ne împărtășeam, el ne dădea nouăun bănuț. Și niciodatănu ne-a întins mâna săi-o sărutăm. toată lumea l-a pomenit, mulți ani și încă o mai face și acum. Biserica ortodoxăe mai mult decât lăcașurile de cult și preoții care împlinesc slujbele în acestea. Biserică ortodoxăsuntem toți cei botezați în credința ortodoxă. Nu doar preoții. Noi toți. Uitați-văîn trecut, întrebați-văpărinții, pentru că Ea este un tot: preoți, enoriași, că lugări, maici, adică oameni.

image_pdfVezi ca PDFimage_printPrintează articolul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.