Potrivit Constituției,
” nu se poate face justiție, în România secolului XXI, cu oameni aparținând trecutului comunist, promovați înainte de ’89, pe criterii politice
Magistrații își clameazăindependența, dar ce înseamnă cu adevărat independența magistraților? În nici un caz n-ar trebui săînsemne autoguvernare, deși exact asta se întâmplă. Judecă torii se comportăca un fel de stat în stat. Își clameazăegalitatea cu celelalte puteri, dar se plasează, de fapt, deasupra lor, ca un fel de supraputere. Ei sunt cei care încalcă prerogativa puterii executive de a stabili salariile în sistemul bugetar, legea care le interzice săfacă grevă, precum și Constituția care garanteazăaccesul orică rui român la actul de justiție. În accepțiunea magistraților separarea puterilor stăîn salarii? Faptul că un parlamentar sau un ministru pot fi judecați de puterea judecă torească înseamnă că este încă lcatăindependența puterii judecă torești sau a celei executive? Dacă judecă torii au dreptul să-și stabilească singuri salariile, atunci și miniștrii pot cere săse judece singuri.
Scandalul din Justiție Continuă . Câțiva magistrați guralivi, ce pretind că reprezintăJustiția românească , afirmăcă acesta este în pragul falimentului. Protestul judecă torilor și blocarea sistemului de justiție dărâmă, ca un domino, aproape toate instituțiile statului și domeniile de activitate. Procesele aflate pe rol au fost amânate cu excepția celor urgente și stabilite de protestatari. Cum de s-a ajuns aici? Lanțul de măsuri pompieristice luate în sistemul de justiție După 1989 a dus la crearea unui sistem mafiot care, în loc săînlesnească accesul cetățeanului la justiție, a creat o castăde privilegiați incompetenți și corupți care nu răspund în fața nimănui pentru faptele lor. Acum, judecă torii au blocat statul Român și submineazăeconomia națională. Protestul lor este ilegal. Nimeni nu este mai presus de LEGE (art. 16 alin. 2 Constituția Românie), fie că este persoanăfizică , fie că este persoanăjuridică .
Dictatura de clan
Asistăm la o dictaturăde clan. De 20 de ani, autoritățile judecă torești nu judecă hoții României. Judecă torii noștri s-au dedulcit la avantaje și au participat la Caritasuri sau alte „jocuri”, împreunăcu politicieni și alte persoane din instituțiile statului, pentru a se îmbogății cu prioritate, obținând sume de bani pe seama celorlalți cetățeni. Este inadmisibil într-un stat de drept, ca o putere a statului, respectiv cea judecă torescă , a treia cum prevede Constituția României că , în cadrul unei democrații constituționale, sănu poatăfi controlatăde nimeni. Cele trei puteri se controleazăîn cerc închis, una pe cealaltă, iar Președintele mediază. Cetățenii și poporul controleazătoate cele trei puteri, prin celelalte. Judecă torii sunt mai întâi cetățeni ai României și apoi cei ce ocupăo anumităfuncție în stat. Ei nu sunt de pe altăplanetă. Primeazădeținerea cetățeniei, nu cea a funcției. Astfel conform art. 16 din Constituție, cetățenii sunt egali în fața legii, fără privilegii și fără discriminări. Deci și judecă torii, în calitate de cetățeni, au aceleași drepturi și obligații privind greva, protestul etc.
Săjudece corect!
Salariul minim și cel maxim în România se stabilește conform unui procent rațional și în concordanță, cu plus valoarea obținutăde economia națională, la suta de lei introdusăîn circuitul economic. Nu se poate aloca nimănui mai mult decât poate obține economia țării respective. Judecă torii nemulțumiți săplece în Germania sau unde vor, dacă vor salarii europene. Să-i angajeze celelalte țări europene. Nu li se cere judecă torilor români decât săjudece corect, să-i intereseze ce s-a furat de 20 de ani de zile din țară și, din acele furturi recuperate, săsolicite procente și sporuri de risc sau de naturăpsihică . Ei nu au condamnat nici un mare delapidator al României, din contră, le dau drumul sau îi favorizeazăpentru motive pe care și Europa le cunoaște.
Propuneri
Singura soluție de ieșire din această crizăacutăde sistem este:
1. Săse dea o ordonanțăde urgențăprivind introducerea stării de necesitate în Justiție și suspendarea pe o perioadă de trei ani a inamovibilității judecă torilor
2. Săfie verificate dosarele CNSAS ale tuturor magistraților și săfie eliminați din sistem toți cei cu trecut dubios
3. Săfie pensionați toți cei care îndeplinesc condițiile de pensionare
4. Săfie aduse echipe de experți în drept din UE și săfie trecuți toți magistrații printr-un examen de competență.
5. Magistrații sătreacă un examen de probitate morală, prin supunerea lor unui vot de încredere al comunității locale în care trăiesc
6. Săse dea o lege prin care aceeași comunitate localăsăpoatărevoca prin vot
7. CSM-ul și ICCJ săfie aleși pe o perioadă de 5 ani prin vot direct al întregii mase a magistraților
8. Săse facă un control al averilor magistraților și săfie obligatorie publicarea tuturor declarațiilor de avere pe site-ul Ministerului Justiției
9. Săse introducă Legea răspunderii magistraților pentru malpraxis (însoțităde crearea unui sistem de asigurări corespunzător)
10. Introducerea sistemului anglo-saxon de Curte cu jurii, ca măsurăde asigurare anticorupție.
11. Aplicarea actualei grile de salarizare fără alte sporuri și stabilirea unei corelații directe între PIB-ul realizat și baza de salarizare din exercițiul bugetar următor. În acest mod se eliminăpretențiile absurde în perioade de crizăși se asigurăo creștere sănătoasăa veniturilor în funcție de gradul de dezvoltare a țării
12. Toți participanții la protestul magistraților sănu fie redistribuiți pe perioada protestelor
13. Săse mărească numărul de locuri la facultățile de drept și gradul de exigențăla examenele de licență.
14. Săfie promovați magistrații tineri pe bazăde examene stricte de competență
15. Săse facă , de că tre comisii supervizate de CSM, evaluări periodice ale activității tuturor magistraților cu publicarea raporturilor de evaluare pe site-ul ministerului
O săfie greu. Foarte greu. Dar, După părerea multora, este singura soluție pentru asanarea grupului care cangreneazăJustiția Română!
Lasă un comentariu