Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Dreptul drept la replică

Pe preotul din Măldărești îl supără adevărul

Așa cum ne-a propus părintele Ion Popescu, preot paroh în Măldăreștii de Sus, în urma articolului publicat în ziarul nostru în data de 16 iulie a.c., ne-am deplasat zilele trecute în această localitate pentru a discuta și comenta câteva aspecte legate de acel articol.

Ne-am oprit la biserica cu hramul Nașterea Maicii Domnului, unde slujește preotul Popescu. Dacă la început, la discuții nu au participat decât părintele Ion Popescu, soția acestuia și doi consilieri, tinda sfântului locaș s-a umplut de săteni, dornici de a-și spune părerea referitoare la afirmațiile unui consătean ce l-a acuzat pe părintele Popescu de lucruri care țin de domeniului Necuratului.

Grilajele și crucile au fost demolate dintr-un ordin al consiliului parohial

Și discuțiile au început. Punctual. „În articol se precizeazăcă preotul paroh profaneazămorminte.” Nică ieri în articol nu se spune că preotul este profanator de morminte, ci doar că a fost acuzat de un enoriaș, în persoana lui Gheorghe Ciontea, care a fost nemulțumit de faptul că „peste noapte grilajul și stâlpii de la cimitir i-au dispărut”. Referitor la această acuzație gravă, părintele Popescu s-a spălat pe mâini precum Pilat din Pont, susținând că atât el, cât și consiliul parohial nu au făcut altceva decât sărespecte litera legii. până la urmă, decizia care a stârnit atâtea discuții a fost luatăchiar de consiliul parohial, în urma unor dezbateri mai-mai ca cele din Parlament.

În apărarea prea – cuvioasei fețe bisericești au sărit și câțiva consilieri care ne-au declarat că , într-adevăr, hotărârea de demolare a gardurilor și ridicare a crucilor vechi le aparține întru-totul: „Am stat două ore în biserică și am dezbătut problema. Am că zut de acord că aceasta este cea mai bunăsoluție, pentru ca cimitirul nostru săarate bine. Cu ceva vreme în urmă, crucile și locurile de veci nici nu se mai distingeau. A fost introdus curentul electric, s-au făcut alei Acum este cu totul altceva. Nu am ridicat decât crucile vechi, că zute, distruse de intemperii. Celelalte cruci, chiar și din lemn, au fost lăsate. Oamenii au obligația să-și facă cruci, fie din piatră, fie din marmură, dar fiecare când poate, când îi va permite starea materială”, ne-a spus consilierul parohial Valentin Matei.

Groparul cimitirului ne-a declarat: „Am fost acasăla familia Ciontea săduc grilajul, dar acesta a refuzat, vorbindu-mi foarte urât. Toate grilajele au fost tăiate, etichetate și duse la fiecare acasă. Au fost și persoane care ne-au spus că nu au nevoie de ele și au refuzat săle primească . Pe acelea le-am dus la Remat”.

Și acum, vine și o întrebare, firească , de altfel: banii aferenți grilajelor respective au ajuns în buzunarele proprietarilor sau în vistieria sfintei biserici?

Scenariu demn de un film horror

În discuție a fost comentat și pasajul legat de îngroparea piciorului amputat al tatălui lui Gheorghe Ciontea. Părintele Popescu îl acuzăpe acesta, spunând că , de fapt, el se face vinovat de profanare de morminte, deoarece „a îngropat piciorul amputat, iar După doi ani, când tatăl său a decedat, acesta le-a cerut groparilor, fără aprobarea preotului, sădeshumeze piciorul și să-l punăla picioarele tatălui său „

Referitor la acest aspect, chiar groparul Ion Budeanu, care a participat la înmormântarea bătrânului Ciontea ne-a declarat: „M-a plătit cu 50.000 lei vechi, ca săiau piciorul din pământ și să-l pun în sicriu. Mi-a cerut ca toată treaba să rămână între noi, sănu mai afle și părintele. Așa am și făcut. După ce sicriul a fost lăsat în groapă, iar oamenii și părintele au plecat, eu am deschis coșciugul, am luat săculețul unde se afla piciorul amputat și l-am pus la picioarele mortului. Toate acestea s-au întâmplat fără știrea părintelui, că ruia nu i-am suflat o vorbă, decât cu ceva vreme în urmă, când am auzit că a fost acuzat de profanare de morminte”.

Cercetarea enoriașilor se face cu preoteasa de Față

În ceea ce privește campania electorală, era normal ca părintele, conform legii, ca și candidat independent, să-și organizeze o astfel de campanie electorală. Ceea ce a surprins a fost metoda inedităpe care a găsit-o acesta: calendare cu chipul Maicii Domnului, iar pe verso cu chipul său.

Referitor la acuzația ce i-a fost adusăde că tre enoriașul Gheorghe Ciontea, aceea de „violator de domiciliu” la care părintele Ion Popescu a replicat, este adevărat că preotul are obligația săcerceteze familiile din parohie și nu doar cu ocazia Nașterii Domnului sau a Botezului. După cum știm, preotul este păstorul, iar turma trebuie condusăpe calea mântuirii. Având în vedere că o mare parte din preoți, atât cei din mediul rural, cât și cei de la oraș, au cam uitat de activitatea misionarăpe care ar trebui săo ducă în parohiile pe care le deservesc, este lăudabilăideea părintelui Popescu a încerca săstingăconflictul dintre el și un enoriaș printr-o cercetare duhovnicească . Nu înțelegem totuși de ce în această „cercetare duhovnicească ” a apărut și un al doilea personaj în persoana soției preotului Popescu. Din câte cunoaștem, nică ieri în legiuirile sau canoanele Bisericii Ortodoxe Române nu scrie că preotul ar trebui săfie însoțit la serviciile religioase ori la vizitele pe care le face enoriașilor de vreun membru al familiei, fie ea și preoteasa „licențiatăîn teologie”.

În ceea ce privește munca de administrator al parohiei, nimeni nu i-a contestat părintelui Popescu această activitate, prodigioasă, de altfel, despre care ne-a vorbit și cu ocazia vizitei noaste în parohia Măldărești și pe care a prezentat-o și în dreptul la replică remis redacției noastre.

În loc de epilog

Nu ne rămâne decât săspunem că în parohia Măldărești, în ciuda tuturor realizărilor părintelui Ion Popescu, va mai trece mult timp până când liniștea și armonia vor intra pe un făgaș normal.

Datorităarticolelor apărute în ziarul nostru, surse neoficiale din cadrul Arhiepiscopiei Râmnicului ne-au adus la cunoștințăcă instituția cu pricina dorește săefectueze o amplăcercetare cu privire la toate problemele sesizate prin intermediul presei de mai mulți enoriași.

De asemenea, Gheorghe Ciontea, cel de la care a început toată această poveste, ne-a anunțat că , începând cu 15 august, va intra în greva foamei. „Voi protesta pentru felul cum se soluționeazăatât de că tre Arhiepiscopia Râmnicului, cât și de că tre celelalte autorități, problemele grave cu care ne confruntă m noi, oamenii simpli,contribuabili ai României. Din câte mi-am dat seama, în toată această perioadă , se pare că mare parte din instituțiile statului sunt corupte. Nu mi-am imaginat niciodatăcă și Biserica străbunăse poate deda la așa ceva!”