Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Directorul Teatrului vrea săangajeze personal în plină restructurare

ANAPODA. Teatrul Anton Pann are sediu și aparaturătehnică performantă, dar nu are oameni calificați, capabili săo folosească . Drept urmare, directorul Adrian Roman a cerut CJ aprobarea pentru suplimentarea organigramei cu personal calificat, altfel investiția în aparaturăva fi inutilă. Conducerea teatrului mai are totuși o problemăcare ține de întreținerea spațiului: actorii au prea mult spațiu și nu are cine să-l măture, drept pentru care riscă săfie acoperit de praf, în cel mai fericit caz, fapt care presupune noi angăjari pentru menținerea curățeniei.

Teatrul va avea o armatăde ,,auxiliari”, doi, trei actori și un regizor. Se pare că directorul teatrului nu a auzit de ordonanța premierului Boc, care a blocat toate angajările sau se gândește că acest segment de activitate are regim special. Roman vrea săangajeze 21 de oameni în condițiile în care Guvernul a cerut reducerea numărului de anagjați din instituțiile statului.

Conform ștatului de funcții aprobat, teatrul are 56 de posturi, dintre acestea 51 sunt de execuție și cinci de conducere: director, contabil-șef, șef Serviciu tehnic și Producție spectacole, șef Serviciu financiar – contabilitate, Resurse umane, Achiziții, Juridic, șef Formație muncitori. Cele 56 de posturi sunt structurate astfel: 26 de posturi – personal artistic; 17 – personal tehnic și de producție; 10 – personal economic și administrativ; 2 – personal agenție teatrală; un post – personal Compartiment imagine, Proiecte culturale și Cooperare internațională. În prezent instituția are vacante trei posturi de muncitori; trei, pentru actor; un post, actor păpușar; un impresat artistic; un specialist, în nu se știe ce anume; un referent și un consilier juridic.

Conducerea teatrului a declarat că noul sediu are nevoie de un personal pe măsurăși a cerut suplimentarea posturilor.

Directorul spune că teatrul va fi invadat de gândaci

Se pare că noul sediu este atât de mare și complex încât personalul teatrului are nevoie de hartă. ,,Mutarea în noul sediu presupune cunoașterea și explorarea noilor condiții tehnice de lucru, existența unui personal calificat și cu abilitatea de a folosi noile echipamente, precum și a unui personal pentru întreținerea spațiului generos al înstituției”, se specifică în raport. Directorul spunea mai voalat că fără . teatrul se va umple de gândaci, cum s-a întâmplat și la Sindicate, unde mizeria colcă ia prin toate colțurile. Roman spunea că ,, pentru prevenirea unor disfuncționalități din cauza lipsei cronice a unor compartimente funcționale strict necesare, a stabilit sarcini suplimentare specifice activității pentru personalul existent în cadrul instituției, dar munca suplimentarănu poate fi efectuatădecât în condițiile prevăzute de Codul Muncii.”.

Adrian Roman a cerut acordul pentru ocuparea posturilor vacante și înființarea unor posturi noi, necesare funcționării noului teatrului, fără a ține cont însă de situația economică din prezent. Președintele Consiliului Județean, Ion Cîlea, ar angaja, dar ordonanța Guvernului Boc nu-i permite acest lucru oricât de mult și-ar dori, consilierii au aprobat noua organigramăîn speranța reglementării situației.

Conform raportului înaintat CJ, Teatrul Anton Pann are nevoie de un regizor de scenăcu studii medii, pentru teatrul de animație; șase muncitori cu studii medii, pentru activitățile specifice instituțiilor teatrale; patru mânuitori – montatori de décor, care să asigure montarea și demontarea la fiecare reprezentație sau repetiție; un costumier – recuziter, care să asigure păstrarea costumelor și a recuzitei din spectacole, săajute la schimbarea costumelor la repetiții și spectacole și achiziționarea și folosirea recuzitei în cele două săli de spectacol; un electrician de scenă; două posturi de cabinier, cu studii medii; un garderobier; un casier; un administrator, studii medii, pentru asigurarea serviciilor administrative ale noii clădiri; un plasator- supraveghetor sală; un meccanic – instalator de întreținere și un singur îngrijitor, care va fi obligat să mențină curățenia în toată clădirea: cele două săli de spectacol, scenă, spațiile publice și sectorul administrativ.

Pentru întreținerea teatrului, CJ are nevoie de o sumăimensăde bani, bugetul pe trimestru III, prognozat, se situa undeva la 344.200 lei, din care 323.700 lei subvenții de la CJ și doar 19.700 lei, din venituri proprii: bilete spectacol – 16.700 lei; 800 lei, din sponsorizări; 3000 lei, din alte surse.

În final s-a realizat un buget de 315.090 lei (91,52%), din care subvențiile au fost de 300.000 lei (92,68% Față de suma programată); veniturile proprii au fost de 14.090 lei (71,52%), provenite din bilete – 7.490 lei (44,85%); sponsorizări – 1.000 lei(125%); din alte venituri – 6.600 lei (220%).

Dana Nedescu