Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

BUBA ESTE LA M.I.R.A.

 În cazul ilegalităților radarelor fixe

În urma publică rii articolelor privind ilegalitatea funcționării radarelor fixe amplasate în unele localități vâlcene, nimeni nu s-a grăbit săse auto-sesizeze și săne răspundă. Am adresat o serie de întrebări Consiliului Județean, Autorității Teritoriale de Ordine Publică și Inspectoratului Județean de Poliție și doar inspectorul șef al Poliției vâlcene ne-a trimis o adresăprin care a informat opinia publică de faptul că a ordonat verificarea celor afirmate de noi. Nu vrem săaducem critici comenzii IJP, pe motiv că nu știe prea multe despre colaborarea Compartimentului de supraveghere a traficului rutier, din cadrul Serviciului Poliție Rutierăcu o firmăprivată, dar nici nu putem trece cu vederea că 11 polițiști (retribuiți și din taxele și impozitele contravenienților rutieri), polițiști școliți pentru lupta cu infractorii, au ajuns săfie scribălăii unui SRL, bagând (gratis) miliarde de euro în buzunarul unor șmecheri din Cluj Napoca.

În ce constau ilegalitățile

În primul rând, amplasarea radarelor trebuia săse facă în urma unei licitații, ceea ce nu s-a făcut, încă lcându-se art. 2 din OUG nr. 34/2006. Pentru o astfel de ilegalitate, Autoritatea Naționalăpentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice a denunțat parteneriatele încheiate de sereleul clujean, în județul Cluj, aplicând sancțiuni drastice și obligând primăriile la anularea contractelor încheiate. Apoi, conform protocolului încheiat, ce stăla baza Contractului de prestări servicii între firma „CODEC SPAT” și primăriile unor localități, parteneri contractuali sunt NUMAI firma clujeană(ce primește 65% din amenzile încasate) și Consiliul local comunal (ce primește 35% din încasări). Poliția, prin lucrătorii săi de la Compartimentul de supraveghere a teritoriului ce asistăcalculatoarele, înregistrând încă lcă rile de restricții ale vitezei și completând procesele verbale de amenzi, este martor la că ratul apei. Asistarea se întâmplăGRATIS, bașca faptul că Poliția mai suportăși contravaloarea energiei electronice consumatăde radare.

Complicații

În urmăcu doi ani, pe timpul ministrului de interne Cristian David, la IJP Vâlcea a ajuns un ordin emis de MIRA și contrasemnat de IGPR, prin care s-a dispus înființarea Compartimentului de supraveghere a traficului, în organigrama că ruia prevăzându-se ca un număr de 11 polițiști sădevinăfuncționari. Tot în această adresă-ordin, se face vorbire despre un protocol încheiat de Poliție cu firma CODEC, semnat, se pare, la Vâlcea, de fostul inspector șef Adrian Cazan. Analizând la rece dubioasa asociere dintre firma CODEC și Consiliile locale comunale, prin exploatarea unor polițiști, ne întrebăm ce le spune, semnatarilor escrocheriei CODEC, art. 8 al. 3, din OUG nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravențiilor. Pentru că ordonanța prevede ca toate amenzile săfie făcute venit INTEGRAL, la bugetul local. La articolul 39, al. 2 litera „a” se precizeazăcă va avea loc colectarea contravențiilor la bugetul local din localitatea de domiciliu a contravenientului și nu în aceea unde se aflăamplasate radarele fixe. Adică , dacă un vitezoman din Sibiu a încă lcat legea circulației în comuna vâlceană Bujoreni și este amendat de polițiștii autohtoni, amenda se plătește la Direcția de Taxe și Impozite, din Sibiu, unde firma CODEC nu mai are trecerea (sau bunăvoința celor interesați!) din localitățile unde au contract de parteneriat încheiat cu consiliile locale. În concluzie, asocierea dintre firma CODEC și primăriile comunale este ilegală, ceea ce va duce la anularea contractului încheiat.

Polițiștii funcționari sunt în pericol

După ce că fac muncă voluntarăîn folosul consiliilor locale și a șmecherilor de la CODEC, lucrătorii de poliție ce aplică amenzile și semneazăprocesele verbale de sancțiune, sunt supuși unui mare pericol. Ei riscă săplătească cheltuielile de judecată, în cazul în care contravenienții vor contesta, în instanța de judecată, amenda și aceasta va fi anulată. Sumele reprezentând cheltuielile de judecatăvor fi pretinse Ministerului de Interne, care, la rândul său, recupereazăbanii de la Inspectoratele Județene de Poliție, bani ce vor fi imputați polițiștilor funcționari amintiți.

Un parlamentar receptiv

În urma lansării unor invitații că tre oficialii Vâlcii de a privi cu ochi responsabili semnalul nostru, doar un singur parlamentar s-a arătat receptiv. Acesta nu este altul decât Emilian Frâncu, senator liberal. În reluare, el a vizionat una din intervențiile noastre televizate și, apoi, ne-a cerut explicații despre caz, sărind în ajutorul polițiștilor și a respectării legii. Înarmat cu documentele ce i le-am pus la dispoziție, Frâncu a adresat o întrebare ministrului Dan Nica, în plenul Senatului, dorind săștie de ce se ignorăo sursăde venit pentru Poliția Română, situându-se, acum, în așteptarea răspunsului ce nu va întârzia să-l primească . Redăm mai jos interpelarea făcută:

 

ÎNTREBARE

Adresată: D-lui Dan Nica, Ministrul Administrației și Internelor

De că tre: Senator Emilian Frâncu/ Circumscripția electoralănr. 40, Colegiul uninominal nr. 2

Obiectul întrebării: Ignorarea unei surse de venituri pentru poliția romană

 

 

Domnule Ministru,

Mai mulți cetățeni din județul Vâlcea mi-au semnalat în timpul audiențelor acordate faptul că aparatele de tip radar, amplasate de o firma din Cluj, Codec SPAT S.R.L, ascund o afacere cel puțin dubioasă. Deși este intitulat pompos ,,Sistemul de Prevenire a Accidentelor din Trafic,, (SPAT) avem de-a face, se pare, doar cu o ingenioasămetodăde ,,privatizare” a amenzilor date vitezomanilor. Mai mult, din presa locală, și din verifică rile făcute de mine, existămari suspiciuni privind legalitatea contractului de asociere în participațiune încheiat între nouăprimării vâlcene și firma din Cluj (nu s-au ținut licitații, nu s-au anexat acte de valabilitate metrologică etc.). Consiliul Județean Vâlcea este și el amestecat în acest scandal care oferă, prin contractele impuse unor primării, peste 60% din valoarea amenzilor încasate unei firme private. Ce este mai surprinzător este faptul că 11 lucrători de la Poliția RutierăVâlcea sunt plătiți din bani publici pentru a facilita acțiunea de încasare a amenzilor, deși această instituție este exclusăde la împărțirea veniturilor.

Vărog, de aceea, domnule Ministru săverificați legalitatea contractelor (Autoritatea Naționalăpentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice a amendat, peste tot în țară, primăriile care au încheiat astfel contracte fărălicitație), săcercetați de ce Poliția RutierăVâlcea face muncă voluntarăîn folosul unei firme private (birou pus la dispoziție, plata energiei electrice etc.) și săîmi comunicați dacă veți dispune măsuri ca astfel de ,,contracte”, vădit oneroase, sănu mai fie acceptate în viitor și în alte județe, Poliția Românăpierzând datoritălor posibilitatea de a accesa fonduri de care are acum atâta nevoie.