Campionul proceselor cu administrația
PROCESOMAN. Din 1989 a fost dat afarăde patru ori de la același serviciu și s-a întors învingător
Este șofer de 35 de ani și lucreazăîn sistemul de sănătate. A schimbat în carierăcinci directori și vrea săîl schimbe și pe actualul manager. Motivele sunt clare pentru cel care își cautăîn justiție drepturile. Este vorba de incompetențăși calități proaste manageriale.
Gheorghe Tănase este angajat ca șofer de salvare de 35 de ani. Cunoaște sistemul mai bine ca oricine și, din acest motiv, susține el, a fost dat afarăde la serviciu de patru ori. Toate acuzele care i s-au adus, motivele desfacerii ilegale a contractului de muncă au la bazăcererile lui Tănase de-a fi respectate drepturile salariaților și a normelor legale care sunt prevăzute în acest domeniu de activitate.
Procesele câștigate
Imediat După 1989, Tănase a fost dat afarăde la Ambulanța Vâlcea. Motivele care s-au invocat au fost de indisciplină la locul de muncă , refuzul de a pleca în cursele de urgență, etc. A dat în judecatăServiciul Ambulanță, a câștigat în contencios administrativ și s-a întors la treabă. Tănase nu mai deține actele din acea vreme care săprobeze cele afirmate. Are în schimb documentația tuturor dosarelor pe care le-a susținut După anul 2005. Le poartăla el în mașină, le aratătuturor celor dispuși să-l asculte. ” Am avut cu ei 100 de procese din 1989 și până acum. Le-am câștigat pe toate, nu am pierdut unul. Spre exemplu, în 2005 am câștigat 26 de procese și toate fără săam avocat angajat. În 2006 am reușit sătermin șase procese și astea câștigate. Mai sunt pe rol încă 15-16 dosare în care, cu siguranță, am câștig de cauză”. – ne-a povestit șoferul.
Ultimul contract de muncă desfăcut și refăcut parțial
În octombrie 2007 lui Gheorghe Tănase i se desface contractul de muncă pentru a patra oară. Motivele invocate de conducerea unității sanitare au fost indisciplina la locul de muncă și refuzul repetat de-a pleca cu salvarea din unitate. Iatăce ne-a declarat Tănase : „Au crezut că m-au prins. Este adevărat că nu am vrut săplec pe traseu dar, am avut dreptate. Mașina se prezenta sub orice critică , nu mai avea revizia tehnică făcutăși era un real pericol sămai circul cu ea pe drumurile publice. I-am rugat săbage salvarea în garaj la reparații. Nu au vrut! L-au pus pe un inginer, șef cu semnarea foilor de parcurs, săsemneze o fișătehnică din care sărezulte că mașina este în stare bunăde funcționare și că poate săruleze în interes de serviciu. Am contestat această așa zisa verificare și au fost obligați săfacă reparațiile pe bune, cum se spune. Am pus mâna pe fișa de inventar a pieselor care s-au schimbat. Nici nu văvine săcredeți câte au trebuit schimbate. Eu, băiat deștept, am dus mașina la o verificare tehnică la poliție. I-am încuiat dar tot m-au dat afară. A urmat un alt proces pe care l-am câștigat la pas, deși a durat peste cinci luni. Tot fără avocat! Conform deciziei definitive și irevocabile trebuiau să măreîncadreze în termen de 30 de zile. Nici astăzi nu sunt oficial la serviciu, lucrez cu ziua la ambulanță”.
Orele suplimentare
Motivele pentru care șoferul de pe salvare se aratăatât de nemulțumit sunt multiple. Săle arătăm pe rând. Primordial în criteriile de selecție sunt orele suplimentare prestate După programul regulamentar de muncă . Tănase comentează: „Domnule, legea 53 din 2003 și completată, prin ordonanțăde Guvern în 2005, prevede expres plata orelor suplimentare efectuate După încheierea programului normal de lucru. Conducerea a inventat un sistem de pontaj care încalcă legea. S-au obișnuit săcheme personalul la serviciu înainte de începerea programului. Poate că nu este anormal dacă ținem cont de specificul profesiei. Întrebarea mea este însă de ce sunt chemați doar anumiți angajați. Și de ce sunt plătiți când legea este clară. Doar orele suplimentar efectuate După terminarea programului sunt plătite. Nu și cele dinaintea orarului. Fac șmecherii cu banii!”
Cursele de București
Ca șofer pe salvare, Tănase a „prins” ( era inevitabil) și curse de urgențăla spitalele din capitală. Despre aceste deplasări a ținut săspecifice :” Și aici domnește o debandadătotală. Cum este posibil să mătrimiți pe mine în cursăla București După 10-11 ore de muncă . Nu se gândește nimeni la oboseala strânsă, la pericolul pe care îl reprezintăun șofer obosit la volan. Putem săfacem foarte ușor accident, adormim la volan. Suntem un pericol public, putem săomorâm și alți oameni nevinovați. De ce nu cheamăîn asemenea situații personalul mai devreme la muncă ? Plecă m fără diurnă, fără mâncare și ne întoarcem în cel mai fericit caz în 6-7 ore, în miez de noapte”. fără comentarii.
Garajul de reparații auto
Un alt neajuns al serviciului de ambulanțăcare, în opinia șoferului, nu funcționeazăcum ar trebui este cel al garajului de servicii tehnice și reparații. Acesta este insuficient dotat și condus de o persoanăne-calificatăîn domeniu. „Îl cheamăCristian Gabriel Lazăr și este inginer. De care nu știu, că nu au vrut de la personal să-mi arate actele de angajare când le-am solicitat. Am impresia că nici măcar nu este inginer, nu se pricepe deloc la mecanică . L-am întrebat într-o zi de bendix și s-a uitat cruciș la mine. Și mai am o problemă. Asta vine la serviciu la opt dimineața și noi începem programul la șapte. Ce fișe tehnice de parcurs semneazăel când eu sunt plecat în urgențăde o oră? Am impresia că nu deține nici certificat de calificare pentru funcția de revizor tehnic. Săfaci verifică ri la o mașinăși sădai autorizație de circulație îți trebuie atestat. I-am cerut săvăd atestatul și m-a refuzat. Dacă nu are, încalcă legea și el și conducerea. Săptămâna asta măduc la Inspectoratul Teritorial de Muncă săle cer săverifice și acest aspect”. – a declarat șoferul revoltat.
Serviciul Juridic
Tănase susține că are mari nemulțumiri și vizavi de jurista Serviciului de AmbulanțăVâlcea, Carmen Linte. Despre aceasta afirmă:” Domnule, nu știe meserie deloc. Eu sunt profesor pe lângă ea. Am cerut, în nenumărate rânduri, niște explicații juridice în legăturăcu procesele pe care le-am avut cu instituția pe care, cică , ea a reprezentat-o. Este bâtă! Ultima datăcând m-am dus la ea la birou săo întreb de re-încadrarea mea era sub influența alcoolului. Sunt de meserie și am avut mii de cazuri de oameni băuți. Am recunoscut imediat simptomele caracteristice consumului de băutură. Am vrut săstau doar de vorbă, săpun doar o întrebare. Nu am avut cu cine să măînțeleg. I-am făcut sesizare la conducere dar, nu am primit răspunsul cu măsurile care s-au luat. Am auzit că au penalizat-o la bani pe trei luni. Asta a pierdut toate procesele cu mine, un șofer. Cine o ține în brațe nu știu și nici de ce. A ajuns serviciul juridic de la salvare săfie monitorizat de că tre Prefectura județului. S-a întâmplat în 2005 când i-am spulberat în instanțe și au fost chemați și somați săse prezinte la procese, că nu se prezentau”. Nici în prezent lui Tănase nu i-a venit decizia legalăde reîncadrare, conform legii.
Banii și contabilitatea
De-a lungul timpului, bărbatul a sesizat, în instanță, și câteva aspecte legate de activitatea Serviciului de AmbulanțăVâlcea. Cu acest departament are șoferul cele mai mari probleme și totul se rezumăla bani. Iatăargumentele : „De câte ori m-au dat afarăși eu i-am câștigat în judecată, am avut o grămadăde greutăți să-mi recuperez drepturile bănești. A trebuit de fiecare datăsădeschid un alt proces. De când am venit din nou la treabănu am văzut nici un ban. Sunt peste trei luni. Motivul pe care mi l-au dat este că nu am card. Păi, nu puteau săîi trimităprin mandat poștal sau sădea de la casierie. Fac asta numai ca să măinerveze. Principalul vinovat este contabilul șef Constantin Dumitrescu. Dar nu este nimic. Îi fac eu săplătească !” a încheiat, nemulțumitul șofer.
Procese cu rezultat
Sănu credeți că eforturile și lupta lui Gheorghe Tănase cu sistemul au rămas fără rezultate. În toate procesele pe care le-a avut, a primit și despăgubiri morale pe lângă cele salariale. În 2005, a primit din bugetul Serviciului de AmbulanțăVâlcea 117 milioane și 200 de tichete de masă. În anul următor, conducerea unității a mai scos din vistierie ale 35 de milioane reprezentând daune morale. În acest an, alte 94 de milioane date lui Tănase . El a spus: „Câte nu se puteau face cu acești bani la sediu și în garaj, gândiți-vănumai câte piese de schimb puteau fi cumpărate pentru salvări. Acesta este unul dintre motivele pentru care am solicitat și schimbarea actualului manager, Alecsandru Maiorescu. Nu a făcut nimic pentru unitate. Se laudăcă a modernizat și renovat clădirea. Păi atunci de ce scrie la intrare că toate s-au făcut cu bani de la Consiliul Județean? Stau și nu fac nimic, preferăsăse judece cu mine”. Trebuie sămai specifică m faptul că , lunea viitoare, Tănase se va prezenta cu executorul judecă toresc și cu Poliția la Serviciul AmbulanțăJudețean pentru a „scoate” alte 100 de milioane de lei din bugetul unității. Banii reprezintădrepturi salariale și despăgubiri morale obținute într-un proces, nu mai conteazăcare. Este unul dintre cele 100 pe care Tănase le are la activ în litigiile pe care le are cu instituția în care lucrează.
Lasă un comentariu