Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Fața nevăzută a conflictului transportatorilor (II)

¢ Traseul 044 Drăgășani Băbeni Rm. Vâlcea, implicații de zeci de mii de euro lunar

ABUZ. Reîntors pe ușa din dos la șiefia ARR Vâlcea, Florinel Butnaru nu și-a uitat prietenul, aflat la ‘ananghie’, ne referim aici la patronul de la Matdan și a încercat, prin orice mijloace, să scoată Antaresul de pe traseul Rm. Vâlcea Drăgășani. Acțiunea în forță din data de 12 ianuarie a.c., orchestrată de Florinel Butnaru, vorbește de la sine despre profesionalismul și verticalitatea unui om, plătit din banii noștri, ai tuturor, să respecte legea.

Butnaru și-a arătat mușchii

Miercuri, 12 ianuarie a.c., șiapte inspectori ARR în frunte cu Florinel Butnaru au organizat un filtru în localitatea Băbeni. Inspectorii au oprit mai multe microbuze Antares, au dat călătorii jos din mijloacele de transport și au ridicat certificatele ma șinilor, ba chiar și plăcuțele de înmatriculare, pe o perioadă de șase luni. În total, au fost oprite șiapte microbuze Antares care, în opinia inspectorilor ARR, ar fi circulat ilegal pe traseul 044, ruta Drăgășani-Băbeni-Râmnicu Vâlcea.

În realitate, acțiunile ARR au fost subiective, iar implicarea personală a șiefului ARR, în disputa dintre două societăți comerciale de transport în comun, nu și-ar fi avut locul, într-o țară cu valori sănătoase. Dar cum trăim în România, nu ne mai mirăm cum șiefului ARR i se pune pata pe o firmă de transport și o scoate de pe traseu, fără prea mari bătăi de cap. Este evident deja că Florinel Butnaru a avantajat firma Matdan, oferindu-i pe tavă un traseu bănos, pe care aceasta l-a pierdut la licitație.

În urma ultimului control, ARR Vâlcea a aplicat amenzi de 20.000 de lei pentru fiecare mijloc de transport în comun, în total 140.000 de lei. În opinia lui Florinel Butnaru, suspendarea dreptului de a circula pe traseul 044 va fi ridicată numai de instanță. ARR a cocoșat, în ultimii ani, firma Antares cu amenzi din anul 2008, de când au început problemele, iar Butnaru amenință că va continua aceste acțiuni. Toate acestea au drept scop real favorizarea firmei Matdan Service SRL care are, în opinia lui Butnaru, dreptul de a rula pe acest traseu. Inspectorii ARR au intimidat, de asemenea, și călătorii care circulau cu societatea Antares, pentru a-i determina, probabil, să aleagă cealaltă firmă atunci când mai circulă pe acest traseu. Lege specială pentru transportul public local

În graba lor de a scoate Antaresul din joc, Butnaru și Matei nu s-au mai gândit că trebuie respectată și legea și au acționat după cum i-a tăiat capul. Conducerea societății Antares Transport susține că măsurile luate de inspectorii Autorității Rutiere Române sunt grosolane și ilegale, dacă luăm în considerare faptul că ‘transportul public local se reglementează prin legi speciale’ după cum se arată în OUG 109/2005. Transportul public local este reglementat de Legea specială nr. 92/2007.

Traseul 044 Drăgășani Băbeni – Rm Vâlcea face parte din Programul Județean de transport al Județului Vâlcea, este – în accepțiunea legii – un traseu local, reglementat de Legea specială 92/2007.

Legea generală se aplică în orice materie și în toate cazurile, mai puțin în acelea în care legiuitorul stabilește un regim special și derogatoriu, instituind în anumite materii reglementari speciale, care sunt prioritare față de norma de drept comun, ce în astfel de situații se aplică numai unde legea specială nu dispune.

Sintetizând, ca să priceapă și cei doi prieteni, legea specială reglementează modul în care se rețin plăcuțele cu numărul de înmatriculare și stabilește instituția competentă să rețină plăcuțele, dacă constată că s-a utilizat pentru transport un autovehicul fără a se deține licența de traseu.

Potrivit dispozițiilor art. 46 in. l din Legea specială:

(1) În cazul utilizării pentru transport a unui autovehicul fără a se deține următoarele documente valabile, după caz, autorizație de transport, copia conformă a acesteia, licență de traseu, se suspendă dreptul de utilizare a autovehiculului, prin reținerea de către ofițerii și/sau agenții de poliție din cadrul Poliției Române care au calitatea de polițiști rutieri a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare și a certificatului de înmatriculare, aplicându-se și sancțiunea contravențională corespunzătoare.

(2) Ofițerii și/sau agenții de poliție din cadrul Poliției Române care au calitatea de polițiști rutieri au dreptul să rețină plăcuțele cu numărul de înmatriculare, precum și documentele revăzute la alin. (1), dacă acestea au valabilitatea depă șită sau nu sunt conforme cu transportul efectuat.

Astfel, Agenția Vâlcea a ARR nu are competența de a reține plăcuțele și certificatul de înmatriculare, în cazul transportului efectuat în baza unei legi speciale.

Este evident că dacă legiuitorul a prevăzut că nici licențele, care sunt acte emise de către ARR, nu se retrag decât la solicitarea Consiliului Județean, cu atât mai mult plăcuțele de înmatriculare, față de care SC ANTARES TRANSPORT SA are un drept de proprietate și care nu au fost eliberate de către ARR, nu pot fi retrase decât în condițiile legii. Așadar, vă întrebăm public, domnule Butnaru, în baza cărei legi, ați ridicat plăcuțele microbuzelor Antares, aflate pe traseu? Prieteșugul dintre Butnaru și Dan Matei

Conducerea Antares Transport consideră că șieful Agenției ARR, Florinel Butnaru, a acționat în această manieră pentru a discredita cât de mult posibil Antares Transport. Astfel, Florinel Butnaru, care în calitate de Șef al Agenției Vâlcea a ARR a tolerat ca timp de 7 luni SC MATDAN SERVICE SRL să circule fără licență (01.06.2008-05.02.2009), nu mai putea tolera 20 de minute ca SC ANTARES TRANSPORT SA să ajungă cu călătorii la capătul traseului, de și SC ANTARES TRANSPORT SA a efectuat legal traseul, obținând punctajul cel mai mare.

Abuzurile săvâr șite de către Șeful Agenției ARR Vâlcea sunt nenumărate și evidente:

¢ În data de 06.01.2009, Șeful Agenției ARR Vâlcea emite Nota de serviciu nr. 36, prin care dispune unui salariat ‘întocmirea și eliberarea licențelor de traseu pentru operatorul rutier SC MATDAN SERVICE SRL… cu valabilitate 01.07.2008 – 30.06.2011″. Salariatul ARR solicită poziția oficială a ARR București, care, cu adresa nr. 636/2009, transmite punctul său de vedere către ARR Vâlcea, referitor la eliberarea licențelor pentru operatorul SC MATDAN SERVICE SRL, în care arată, explicit ‘Fată de cele arătate, precizăm că nici o instanță de judecată nu a pronunțat vreo sentință prin care instituția noastră să fie obligată la eliberarea licenței pentru traseul Drăgășani Băbeni – Rm Vâlcea, operatorului SC MATDAN SERVICE SRL pentru perioada 01.07.2008-30.06.2011.’

¢ Ignorând punctul de vedere al ARR București și dispozițiile legale, în data de 05.02.2009, Florinel Butnaru însu și emite licențele pentru SC MATDAN SERVICE SRL;

¢ În data de 02.04.2009, SC MATDAN SERVICE SRL a solicitat punerea în executare, prin executor judecătoresc, a Sentinței 412/2008, prin executor judecătoresc Bunescu Dumitru Tudor. Dl. Butnaru Florinel a pus la dispoziție chiar ma șina de serviciu a Autorității Rutiere Române, pentru deplasarea executorului judecătoresc; Am formulat contestație la executare, cerere ce a făcut obiectul Dosarului nr. 5131/288/2009. Instanța de fond a admis contestația la executare, sentința rămânând irevocabilă prin Decizia nr. 605/06.05.2010, urmare a respingerii recursului declarat de către SC MATDAN SERVICE SRL.

VLAD SOARE