Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Despăgubirile MatDan – BusTrans, negociate pe peronul CJ Vâlcea

RUŞINE. Două firme de transport au de încasat miliarde de lei vechi cu titlul de despăgubiri de la Consiliul Judeţean Vâlcea. Banii trebuiau să îi primească încă de la începutul anului 2013, însă preşedintele Ion Cîlea a negociat cu cei doi patroni de la MatDan şi BusTrans pentru a putea plăti în anul 2014. Numai că, negocierile lui Ion Cîlea sunt în detrimentul plătitorilor de taxe din Vâlcea, care acum sunt nevoiţi să suporte penalităţi de întârziere, sumele datorate celor două societăţi de transport fiind actualizate cu indicele inflaţiei până la data plăţii. Asta ca să nu mai spunem că, la sfârşitul anului 2013, pe conturile Consiliului Judeţean Vâlcea a fost puse popriri.

Preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Ion Cîlea, se joacă cu banii vâlcenilor. După ce că situaţia economică a judeţului nostru este precară, două firme de transport golesc visteria CJ cu acordul şi ajutorul liderului Cîlea. Ne informam cetăţenii, în urmă cu câteva luni de zile, că o hotărâre judecătorească dată în 2012, definitivă şi irevocabilă, poate dezechilibra total bugetul judeţului. Două instituţii vâlcene, CJ Vâlcea şi ARR Agenţia Vâlcea, au fost obligate să plătească, cu titlu de despăgubiri, suma de 173.600 lei (1,73 miliarde lei vechi) cu titlu de prejudiciu societăţii de transport BusTrans SRL, iar firmei Matdan Service trebuie să-i plătească, de asemenea, suma de 117.197 lei (1,17 miliarde lei vechi). Pe lângă asta însă, cele două instituţii sunt nevoite să achite cheltuieli de judecată de peste 740 de milioane de lei vechi. Dacă ARR Vâlcea şi-a plătit întreaga datorie, Consiliul a amânat plata, din motive obscure.

Indicele inflaţiei umflă buzunarele patronilor de la MatDan şi BusTrans

Sigur, cazul este încă din 2005, iar acum prostiile foştilor preşedinţi ai Consiliului Judeţean Vâlcea s-au spart în capul pesedistului Ion Cîlea. Însă nici acesta nu joacă cărţile „curat”, făcând tot felul de mişmaşuri financiare ce au menirea de a-i favoriza pe patronii de la MatDan şi BusTrans, Dan Matei, respectiv Dragoş Stoica. Aşa cum spuneam, hotărârea judecătorească a fost dată în 2012, iar la începutul anului 2013, preşedintele Cîlea a prevăzut în buget să plătească despăgubirile celor două firme de transport. Numai că, o întâlnire „în mare taină” cu cei doi patroni de la MatDan şi BusTrans a schimbat radical lucrurile, iar banii nu au mai intrat în conturile societăţilor. Ion Cîlea a declarat sus şi tare că a ajuns la un acord cu Matei şi Stoica şi că le va plăti despăgubirile în anul 2014. Nimeni nu l-a tras însă de mânecă să-l întrebe pe Ion Cîlea: cu câte milioane de lei va plăti din bugetul judeţului în plus pentru întârzieri? Cu mult, vă spuneam noi! Asta pentru că, la sfârşitul anului 2013, pe conturile Consiliului Judeţean Vâlcea a fost pusă o poprire cu titlul executoriu pusă în aplicare de firma BusTrans, iar suma a fost actualizată cu indicele inflaţiei până la data plăţii. Cu cât s-a mărit suma? Nu ştim încă, pentru că Ion Cîlea a preferat să nu răspundă la apelurile telefonice, dar sperăm să ne lămurească printr-un comunicat de presă.

Cât despre firma MatDan, patronul acesteia a stat cuminte în banca sa şi nu a instituit încă o poprire, pentru că avea tot interesul ca la sfârşitul anului 2013 să câştige licitaţii pe bandă rulantă pentru trasele de transport judeţene cele mai bănoase. Şi a făcut-o! Acum urmează probabil să-şi primească şi despăgubirile, la fel de actualizate, care vor goli cu siguranţă visteria judeţului Vâlcea. Este corect, domnule Cîlea? Sigur, înţelegem că trebuie să vă mulţumiţi oamenii care v-au ajutat în campania electorală şi care v-au cărat oamenii la urne, dar totuşi să negociaţi despăgubiri în detrimentul plătitorilor de taxe şi impozite din judeţ, este mult prea mult!

Istoricul cazului

După cum bine se ştie, conflictul dintre Consiliul Judeţean Vâlcea şi ARR – Agenţia Vâlcea, pe de o parte, şi firmele BusTrans SRL şi Matdan Service SRL, pe de altă parte, a luat naştere încă din anul 2005, atunci când preşedintele judeţului era conservatorul Dumitru Buşe. Cele două firme s-au considerat neîndreptăţite de deciziile celor două instituţii în cauză şi au intentat un proces în instanţă. Mai exact, reprezentanţii BusTrans SRL şi Matdan Service SRL au susţinut că le-a fost creat un prejudiciu, prin emiterea unor acte nelegale. Este vorba de emiterea de către ARR Vâlcea a programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, pentru perioada 2005 – 2008, dar şi de faptul că respectivul program de transport a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Vâlcea nr. 63/15 aprilie 2005. Trebuie precizat că în cazul societăţii Matdan Service SRL, războiul s-a purtat şi pe traseu Drăgăşani – Băbeni – Râmnicu Vâlcea, pe care firma se luptă de ani de zile şi cu societatea Antares. În acest caz, procesul a durat ani de zile şi a fost strămutat de mai multe ori, însă, în final, firmele de transport şi-au făcut dreptate. Aşadar, Consiliul Judeţean Vâlcea şi ARR – Agenţia Vâlcea sunt obligaţi să plătească către BusTrans SRL suma de 173.600 lei (1,73 miliarde lei vechi) cu titlu de prejudiciu, iar firmei Matdan Service să-i plătească, de asemenea, suma de 117.197 lei (1,17 miliarde lei vechi) despăgubiri. Mai mult, cele două instituţii vâlcene sunt obligate să plătească sume uriaşe şi cheltuieli de judecată. Este vorba de imensa sumă de 740 de milioane lei vechi, pe care CJ Vâlcea şi ARR – Agenţia Vâlcea au fost obligate să le achite.